Co lepsze? uniden 520xl czy alan 78 PLUS? POMOCY!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Strasznie sie napaliłem na kupno CB, bo byłem ostatnio z kolegą w górach i gdyby nie Cb i pomoc mobilków pewnie jeszcze bysmy stali w korku! I od tamtej pory postanowiłem wygospodarować 500zł na kupno sobie takiego sprzęciku! Kolega ma unidena 520xl i jest bardzo zadowolony ale tak poszperałem po allegro i juz za np 320 mozna kupić Alana 78plus. Czasami jeżdze za granicami Polski (Niemcy), i wiem ze Uniden nie ma fm a Alan ma ale tez nie wiem czy w Niemczech mi sie to w ogóle przyda? Tez na formu wyczytałem ze Alay lubią sie psuć (ale nie wiem czy np Alan 78?), a Uniden jest ponoć bardziej niezawodny! wiec co kupiś Unidena 520 czy Alana 78? Chem też sobie kupić antene o długości 1,5m na magnesie lub taką stacjonarną którą ewentualnie bede mógł przerobić na postawke mangesową ponieważ będe CB używał w dwóch autkach! Na antene chcem wydać do 150zł. Bardz prosze o pomoć ponieważ jestem zielony w tych tematach i nie chem wydac niepotrzebnie kasy na coś co nie jest jej warte!

Z góry dziękuję za pomoc i życzę szerokości na drodzę a także wesołych świąt!

  
 
Jeśli dobrze znasz niemiecki, to możesz kupować sprzęt działający także w "5", ale jeśli chcesz wołać polskich kierowców za granicą (głównie tirowców), to wystarczą "0" - oni siedzą wtedy na 28 kanale (za granicą) - tak, jak my w Polsce na 19 !!!
Ale zrobisz, jak będziesz uważał - czy warto jednak wywalać tyle kaski ???
  
 
tesz mam taki dylemat ale przegladając wcześniejsze wypowiedzi stawiam na unidena 520 mimo ze ma kiepski wygląd
  
 
Kup UNIDENA (sam mam T1,wcześniej miałem alana78 i 520-ka lepiej się spisuje,a i ma takie nałe potrzebne pokrętło RF-Gain
zwłaszcza w większym mieście, do wyglądu można się przyzwyczaić )

Antena taka od 100cm. dł. bedzie śnigać dobrze.