Pytanie do Roverowców o elastyczność

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Właśnie. Jak w temacie. Czy ktoś mógłby zmierzyć faktyczną elastyczność poldka z roverkiem? Chodzi mi o przyspieszenie na 4 biegu od 60 do 100 i od 80 do 120 i na 5 biegu od 80 do 120?
Wczoraj mierzyłem swoje 2.0 i wyszło mi tak:

na IV biegu:
60-100: 8,4; 8,2
80-120: 9,3; 9,5
na V biegu:
80-120: 13,3; 12,9

Badanie było przeprowadzane na równej drodze w dwie osoby na pokładzie stoperem po ponownym wyskalowaniu licznika gdyż okazało się, że pokazywał 12 km/h za mało

Oczywiście posiadacze poldków z 2.0 też są proszeni o wpisywanie swoich osiągów. Nie interesuje mnie czas rozpędzania od 0 do 100 bo to inna historia

Tylko proszę-wpisujcie wartości prawdziwe

Aha! Wszystkie podane wartości dotyczą jazdy na gazie.

Z góry dziękuję
  
 
chyab nie ma sensu porownywac wynikow tych dwoch silnikow w tym rpzedziale obrotw bo 2.0 czuje sie jak ryba w wodzie a 16V dopiero sie budzi
  
 
No chyba własnie jest bo wszystkie samochody są poddawane takiemu właśnie testowi. Zauważyłeś to? Każdy samochód w danych technicznych ma podaną elastyczność mierzoną na 4 i 5 biegu przy tych właśnie prędkościach.
  
 
Tylko kto z posiadaczy roverów przy zdrowych zmysłach będzie wyprzedzał tira na V przy 80km/h. Notmalnie to się wtedy III wbija i kręci do 110km/h a to już zajmuje moment . Jedynym parametem sensownym zostanie chyba tylkoklasyczna setka lub 4setka (jak ktoś ma mocniejszą głowę ). A tu oba silniki wypadają podobnie wg mnie.
  
 
Cytat:
2003-04-15 00:15:16, Bocian_s_313_PTK pisze:
Tylko kto z posiadaczy roverów przy zdrowych zmysłach będzie wyprzedzał tira na V przy 80km/h. (...)



Chyba tylko w celu sprawdzenia. jeśli droga jest czteropasmowa - po dwa pasy w każdą stronę.

V od 80km/h? Takie rzeczy to może wybaczyć chyba tylko 2.0.
  
 
Dokładnie tak Janio . U mnie przy 80km/h na V jest tragedia ale za to na IV jest coś koło 3000RPM czyli naoszczędniejsze obroty tego silnika .
  
 
no tak ale z tego co tutaj wyczytalem absolutnie nie chodzi o wyprzedzanie jakiegos TIRA. Kolega Seru zadal sensowne pytanie i poprostu czekal na odpowiedz. Ktos mial watpliwosci to mu je rozwial piszac
Cytat:
Każdy samochód w danych technicznych ma podaną elastyczność mierzoną na 4 i 5 biegu przy tych właśnie prędkościach.




Wiec jemu tylko i wlacznie chodzi o zmierzenie elastycznosci a nie o wyscigi.
  
 
Dzięki Voyteck Nareszcie ktoś zauważył o co mi chodzi Chyba nie muszę mówić, że jak przy 60 wbiję 3 to szybciej będę miał 100 niż na 4. Chodzi mi o czyste porównanie tych parametrów-nic więcej-chcę po prostu zobaczyć jak 1,4 16V i 2.0 DOHC wypadają na tle innych samochodów.
  
 
Cytat:
2003-04-15 16:19:14, SerU408 pisze:
...
chcę po prostu zobaczyć jak 1,4 16V i 2.0 DOHC wypadają na tle innych samochodów.


A jak wypada twoje 2.0 na tle innych aut. Może jakieś przykłady. Obiecuję że jak zrobię porządek ze swoim 1,4 to zmierzę te przyspieszenia.
  
 
Heh Bocian i tu największe zaskoczenie mnie spotkało Otóż moje 2.0 w teście elastyczności na 4 i 5 pobiło Astrę 2.0 8V, 2,0 16 V, Audi A3 1.9 TDi, Focusa 1,9 TDCi i mnóstwo innych samochodów-no chyba, że w tych tabelach są jakieś błędy-jeżeli nie wierzycie, to sprawdźcie. Sprawcą całego zamieszania jest z pewnością mój most, który pochodzi od poldka z silnikiem rovera i to jego strasznie krótkie przełożenie tak wywindowało te osiągi Mankamentem jest to, że na 5 biegu przy 3 tyś obrotów mam dopiero...80 km/h czyli jestem w punkcie maksymalnego momentu obrotowego Aha! Jeżdżę na oponach 195/55/13 i pod nie mam wyskalowany licznik
  
 
III 60-100 8s
60-120 11,5s
IV 60-100 12s
60-120 15s
80-120 10s
V 80-120 20s - ale moze jutro zweryfikuje bo ten pomiar byl lekko lipny i moze uda sie z 18s wycisnac.

Chcial bym zauwazyc ze wyniki na 4 biegu (80-120)sa zblizone

Seru a mogl bys podac czasy na 3 biegu ?? np 40-80 60-100 60-120 itp bo te czasy chyba najbardziej wszystkich interesuja
  
 
NO tak seru a jak byś wsadził most trucka to miałbyś jeszcze mniej . To ja nie mam szans i sensu mierzyć bo most mam od 1,6 (3,91) i oponki 175/65 które są większe od nominału. Ale za to jaka ekonomia. Miasto 10l LPG .
  
 
Nie rozumiem czemu nie masz sensu mierzyc??? To przeciez tez sa jakies dane.
  
 
Cytat:
2003-04-15 22:27:41, voyteck pisze:
Nie rozumiem czemu nie masz sensu mierzyc??? To przeciez tez sa jakies dane.


Boję się że wyjdą na poziomie malca .
  
 
Dzięki za wszystkie dane. Formula-o mierzeniu na 3 przy prędkości 80-120 mogę zapomnieć-max dal tego samochodu na trójce to około 110 km/h i to juz go boli-niestety. Natomiast od 40 do 80 na 3 to będzie moment-dzisiaj zamierzę.

Bocian-to fakt jeżeli masz most od 1,6 to elastycznośc rzeczywiście może być kiepska ale za to coś mi się zdaje, że masz naszybszego poldka w klubie-wyciągniesz największą v max
Co do ekonomii, to wierzcie albo nie ale ostatnio zrobiłem 280 km w jeździe mieszanej (około 150 km w trasie-reszta po mieście) i jak podjechałem na stację gazu weszło...28 litrów gazu! Czyli 10/100
  
 
A u mnie w mieście 15l/100
  
 
Moje wyniki (Rover) 80-120 km/h (predkosci rzeczywiste, a nie wskazywane!) na V biegu to ok. 21,5 sek.
Jest oczywistoscia, ze 2.0 bedzie mial taki czas znacznie krotszy - widac to po momencie obrotowym i przelzeniach.

Do setki to inna sprawa - vide Borsk

Pozdrowka
Adamus
  
 
Cytat:
2003-04-16 15:22:47, adamus pisze:
Do setki to inna sprawa - vide Borsk



  
 
W zwiazku z tym ze juz mniejwiecje jest wiadomo jak sie maja czasy na poszczegolnych biegasz w 1.4 i 2,0 proponuje test 40-120 40-140 obojetnie na jakich biegach. Sadze ze do 120 przewaga 2:0 nie bedzie duza le do 140 to juz napewno pare sek.
Moze jeszcze ktos podal by czasy 1.6 po tuningu ?? Najlepiej jak najwiekszym
  
 
Cytat:
2003-04-13 18:37:23, SerU408 pisze:
No chyba własnie jest bo wszystkie samochody są poddawane takiemu właśnie testowi. Zauważyłeś to? Każdy samochód w danych technicznych ma podaną elastyczność mierzoną na 4 i 5 biegu przy tych właśnie prędkościach.

a zauwazyles ze ja mowie o porywnywaniu 2.0 i 1.4 w tym przedziale obrotow?zauwazyles to?