Regulacja zaworów 1,3 [fotorelacja]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
potrzebne narzedzia:

Image Hosted by ImageShack.us

-klucz oczkowy 11 (do regulacji zaworów)
-klucz nasadowy z przedłuzką 10 i 8 (do odkrecenia krokowca i pokrywy zaworów)
-klucz oczkowy 19 do krecenia kołem pasowym
-szczelinomierz 0,20 mm i 0,30 mm
-nowa uszczelka pod pokrywe zaworów.
otwieramy maske

Image Hosted by ImageShack.us

nastepnie odczepaiamy przewody wysokiego napieca, kluczem 8 odkrecamy krokowca od kolektora dolotowego zeby było wygodniej (dotyczy ENDURA-E) wypinamy wtyczke i wyciagamy krokowiec, wyciagamy korek wlewu oleju do silnika

Image Hosted by ImageShack.us

ukazują sie nam sróby którymi jest przymocowana pokrywa zaworów.

Image Hosted by ImageShack.us

odkrecamy je kluczem 10 z przedłuzką.

Image Hosted by ImageShack.us

lekko podwazamy pokrywe sróbokretem i wyciagamy ja.

Image Hosted by ImageShack.us

nastepnie bierzemy klucz 19 i zakładamy na koło pasowe krecimy nim tak aby znacznik na bloku pokrywal sie z wciecien na kole pasowym.

Image Hosted by ImageShack.us

kolejny krok to lekkie ruszanie kołem w przód i tył interesuja nas cylindry 1 i 4 patrzymy na którym z cylindrów przy ruszaniu zawory sie zamykaja i otwieraja jesli na 1 to regulujemy na 4 a jesli na 4 to na 1 (tzn regulujemy na tym cylindrze na którym zawory nie ruszaja sie)

Image Hosted by ImageShack.us

regulacja polega na wsadzenia szczelinomierza miedzy trzonek zawora a jego dzwignie, szczelinomierz powinien wchodzic w miare lekko (lekko dotykac trzonka i dzwigni) nie moze byc za ciasny ani za lózny, w razie nieprawidłowosci kluczem oczkowym 11 regulujemy sróbe która jest po przeciwnej stronie zaworu (zgodnie z ruchem wskazówek zmniejszamy luz przeciewnie zwiekszamy)

Image Hosted by ImageShack.us

jesli juz wyregulowalismy to obracamy koło pasowe o 360 stopni i bierzemy sie za przeciwny cylinder (jesli regulowalismy 1 to bierzemy sie za 4 jesli 4 to za 1) nastepnie obracamy koło pasowe o 180 stopni i teraz interesuja nas cylindry 2 i 3. zasada ta sama co poprzednio (regulujemy zawory na cylindrze na którym sa nieruchome) a nastepnie przekrecamy koło o 360 stopni i na drugim z cylindrów.

Image Hosted by ImageShack.us

nastepnie czyscimy pokrywe zaworów wkładamy nowa uszczelke
przed załozeniem jej proponuje jeszcze raz sprawdzic luzy ( dla pewnosci) nastepnie skrecamy wszystko i cieszymy sie cicha praca naszego silniczka .


  
 
prosze któregos z moderatorów o umieszczenie tej fotorelacji w dziale porady.
  
 
skoda ze nie mam mechaniki tylko te zasrane popychacze
  
 
Cytat:
2006-05-09 19:55:12, PUNIU pisze:
skoda ze nie mam mechaniki tylko te zasrane popychacze




...ktore klekocza jak diesel przez kilka pierwszych chwil...
  
 
albo i dluzej
  
 
Jak autor tego wątku coś da no naprawde dobrze
Szacunek

  
 
kazdy z nas przyklada sie do essiego tylki jedni maja czyste rece przy robocie i moga robic fotki
  
 
Cytat:
2006-05-09 20:12:25, PUNIU pisze:
kazdy z nas przyklada sie do essiego tylki jedni maja czyste rece przy robocie i moga robic fotki



  
 
a ma ktos moze fotorelacje, co zrobic zeby te cholerne hydrauliki nie klekotaly jak stare polonezy??!!
  
 
zmienic na 1,3
  
 
Cytat:
2006-05-09 20:32:43, fryszard pisze:
zmienic na 1,3



to ja juz wole klekota tlumik przynajmniej wszystko zaglusza u mnie!!
  
 
Cytat:
lózny

Cytat:
sróbe


w ktorej szkole tak ucza?
  
 
w LO imienia M.C Skłodowskiej w Andrychowie. OTO STRONA
  
 
Bardzo dobre, mam taki sam model, ale na pokrywie napisane jest luzy 0,2 i 0,5. Tak mi też regulowali w serwisie.
  
 
bardzo fajna fotorelacja !

apropos luzu 0,2/0,3 a 0,2/0,5 to na pocz. produkcji 1.3 Endura było faktycznie z 0,3 a później wprowadzono poprawkę i zmieniono na 0,5.

Należy zwracać uwagę na opis na pokrywie zaworów.

/Gregorio
  
 
Postaram sie zamiescic fotorelacje najszybciej jak sie da, ale niestety troche czasu brakuje. Postaram sie wrzucic
  
 
fotorelacja juz wrzucona przez misiolino , wielkie thx
  
 
No fajna sprawa ładnie opisane.
Puniu co narzekasz na hydraulikę odpada regulacja, i cicho chodzi silnik.
  
 
mam mk5 1.3 !! z 91 roQu jaki wkoncu ma byc luz 0.20/0.30 czy 0.20 i 0.50 mm??
  
 
Też mnie to interesuje bo robiono mi na 0,3 a dalej klekocze, powiedziano mi, że musze remont silnika zrobić bo regulacja nic nie da, czy mnie czasem nie naciągano ?