Hamownia - Warszawskie spotkanie - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kao to silnik 1,5 AB...
robiłem remont to i przy okazji Prędki mi go dłubnął.
  
 
Cytat:
2006-07-08 22:39:47, LifeGuard pisze:
Kao to silnik 1,5 AB... robiłem remont to i przy okazji Prędki mi go dłubnął.


Co konkretnie dlubnal? Cos mi nie pasilo, ze seryjny OHV ma (jeszcze) takie parametry

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Cytat:
2006-07-08 21:51:53, Koval_stm pisze:
A miał koła 15" i most od 1.5 ??


To nie ma znaczenia dla pomiaru.
Spadek mocy wynika z zagazowania, mniej z przebiegu.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
w OHV nie ma wiele do popisu. Wyważenie zespołu korba-tłok do 1 grama róznicy, polerka wylotu i dolotu, wydech GSI - kolektor, przesunięcie max. momentu obrotowego w dół poprzez przefazowanie rozrządu (ale to akurat nie ma chyba wpływu na moc, tylko na przyspierzenie) no i oczywiście dobry olej poł-syntetyk
  
 
Cytat:
2006-07-08 23:13:31, LifeGuard pisze:
w OHV nie ma wiele do popisu. Wyważenie zespołu korba-tłok do 1 grama róznicy, polerka wylotu i dolotu, wydech GSI - kolektor, przesunięcie max. momentu obrotowego w dół poprzez przefazowanie rozrządu (ale to akurat nie ma chyba wpływu na moc, tylko na przyspierzenie) no i oczywiście dobry olej poł-syntetyk


OK, ale co to jest "przefazowanie" rozrzadu?? Zalozenie paska rozrzadu o jeden zabek inaczej niz fabrycznie?
W kazdym razie przerobki daly efekt - gratulacje.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Cytat:
2006-07-08 23:11:50, adamus pisze:
To nie ma znaczenia dla pomiaru. Spadek mocy wynika z zagazowania, mniej z przebiegu. Pozdrawiam Adamus


Masz rację.

Co nie zmienia faktu, że w lżejszym prawie 200 kg Fiacie daje sporo frajdy.

Poczekamy, zobaczymy, a może już nie długo zawita nowy silnik, którym sie pochwalę w swoim czasie
  
 
Cytat:
2006-07-08 23:16:13, adamus pisze:
OK, ale co to jest "przefazowanie" rozrzadu?? Zalozenie paska rozrzadu o jeden zabek inaczej niz fabrycznie? W kazdym razie przerobki daly efekt - gratulacje. Pozdrawiam Adamus



Rozwiercasz otwór ustalający na dużym kole rozrządu (w kształt fasolki) i przesuwasz ów koło np. o kilka stopni do przodu lub do tyłu, w zależności którą partię obrotów chcesz "wzmocnić"

Stary patent
W Maluchu się tym bawiłem i dało ciekawe efekty.




[ wiadomość edytowana przez: Koval_stm dnia 2006-07-08 23:34:58 ]
  
 
dokładnie
  
 
i ja się pochwale- jeśłi można to tak nazwać.
Wynikami na gazie to nie byłem zdziwiony, według mnie mam parownik źle dobrany do pojemności silnika ale to szczegół

Natomiast wyniki na benzynie może nie są rewelacyjne, ale pamiętajmy że jest to całkowicie seryjny silnik w dodatku nigdy nie był "otwierany" i ma 165 tyś wcale nie lekkiego życia.


Po analizie wyników, mogę byc zadowolony, w szczególności przebiegu momentu ogbotowego.

Max moc na benzynie napewno byłaby wyższa gdyby nie zwężka w postaci mixera.

I jeszcze jedna sprawa. podczas pomiaru było 32 st ciepła a to mogło trochę zaniżyć wyniki

I jeszcze powróce do pomiaru na gazie. - samochód był badany wjeżdzając tam prosto z ulicy, więc na ustawieniu kompromisowym jak dla mnie. Ogólnie mam pretekst do walki z gazem

Oto wykres

  
 
wyniki lajfa jeszcze raz potwirdzają teze o wykonaniu silników przez fabrykę.

Trzeba było zrobić polerkę kanałów, spasować kolektory z głowicą dac kolektor gsi oraz wyważyc (wyselekcjowować elementy) układu tłokowo-korbowego aby uzyskać nominalne wyniki.

Więc te moje seryjne 70 koni w stosunku do 79 przewidzianych nie jest tragedią


Dodam że nie posiadam nawet kolektora GSI
  
 
szkoda ze nie udalo mi sie schamowac diesla mojego bo mysle ze bylby niezly wynik i pali malo a do tego ropa kosztuje mnie 2.7 za litr
  
 
Mnie ta cała wyprawa motywuje, do odzysku mocy

Mam wizję, co do dolotu, oraz w końcu niebawem założę kolektor 4-2-1.

Ciekawe ile to da ??

edit:

P.S.
Jojek ! walcz z kolektorem wyziewowym



[ wiadomość edytowana przez: Koval_stm dnia 2006-07-10 01:28:57 ]
  
 
Ja też muszę coś zrobić, przynajmniej dolot z zimnym powietrzem, customowy filtr jak widać ssąc gorące powietrze znad silnika niewiele daje.
  
 
Cytat:
2006-07-10 06:53:47, Koto pisze:
Ja też muszę coś zrobić, przynajmniej dolot z zimnym powietrzem, customowy filtr jak widać ssąc gorące powietrze znad silnika niewiele daje.


Zapraszam do OBR- STM na konsultacje
  
 
A co to jest OBR-STM? To jakieś miejsce?
  
 
Cytat:
2006-07-12 12:17:36, Koto pisze:
A co to jest OBR-STM? To jakieś miejsce?


osrodek biesiadno rozrywkowy naeszego klubu - filia w starej miłosnej
  
 
Poza tym, powstają tam różne ciekawe wynalazki (czyt. m.in. mój Fiat)
  
 
Wrzućcie mi adres na priva + kiedy się tam zwykle spotykacie
  
 
Cytat:
2006-07-12 15:05:29, Koto pisze:
Wrzućcie mi adres na priva + kiedy się tam zwykle spotykacie


Ja tam mieszkam
A wynalazki robię z Tomkiem u mnie albo u niego w garażu

Kontakt masz w moim lub Tomka profilu (tel. GG, etc.)

  
 
OK