SPOSÓB NA DOBRE ŚWIATŁA W OMESI B

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak wszyscy sie pewnie orjetujecie nasza omesia zawsze miała słabe światła a zwłaszcza kiedy klosze lamp sa juz żółte. Jest na to sposób. Przeróbka moze trwac jakieś 30min do 1h a koszt to ok 30zł. i polega na podaniu dobrego prądu na żarówki. Efekt jest taki ze 55W świeci lepiej po przeróbce niz 100W przed przeróbką!!!

DO RZECZY :

Trzeba podac prąd bezpośrednio z akumulatora na lampy (+ i - ), dobrze jest zaraz za akumulatorem założyc bezpiecznik 40. Prad podajemy poprzez przekaźnik na 4 stopki. Szukamy 2 sterujace i podpinamy do nich orginalne kable od lamp + i - a na pozostałe 2 stopki podpinamy plusa z akumulatora i do lampy, natomiast minusa bezpośrednio do akumulatora. Pamietajcie dobrze pozaciskac wszystkie wsówki na przekaźniku itp zeby nie iskrzyło. Mozna to tez wykożystac do świateł drogowych wtedy widzimy lepiej niz w dzień

UWAGA : PROPONUJE PRZEKAŹNIKI UMOCOWAC GDZIES DALEJ OD LAMP TAK ZEBY DO LAMP DOCHODZIŁY TYLKO NASZE KABLE I NIE BYŁO NIC WIDAC BO W ŚWIETLE PRAWA NIE MOZNA PRZERABIAC INSTALACJI OSWIETLENIA ANI LAMP


TE PSEŁDO ŻARÓWKI CO ŚWIECA NIBY O 30% LEPIEJ UMYWAJA SIE PRZY TYM WPRAWDZIE SA JASNIEJSZE ALE W OMESI NIE ROBIA WIELKIEJ RÓZNICY
  
 
nie dodałeś tylko, że trzeba wozić kilogram żarówek 55W na zapas...
i jakiś spray do ochrony przed natrętnymi, oślepianymi kierowcami z drugiej strony
  
 
Ja tam wolę 100W wrzucić ... tyle że się dość często palą ale trudno
  
 
Ja mam w A podłączone żarówki 100W na przekaźnikach i jak włączę światła to mam jak w dzień. A długie na przekaźnikach to jest coś pięknego. I dotego żarówki niebieskie z allegro i efekty są boskie.
Aha a co do palenia się to mam już tak podłączone jakieś pół roku i jeszcze mi się nic nieprzepaliło. Mimo że instalacje robiłem sam a nie u elektryka.
  
 
Sposób skuteczny, sam z niego korzystam, jedna uwaga:
Cytat:
dobrze jest zaraz za akumulatorem założyc bezpiecznik 40


Ze względów bezpieczeństwa każde światło powinno mieć OSOBNY bezpiecznik MAX 20A, a w przypadku żarówek które WOLNO montować tj: 55W max 10A.

Koszt większy o parę złotych, a zabezpieczenie przed "zniknięciem " oświetlenia OBYDWU reflektorów w najmniej spodziewanym momencie nie do wycenienia

Należy pamiętać również o zachowaniu odpowiedniego przekroju przewodów - ja stosuję 2,5 mm2
  
 
hm jakos mi ciezko tu matematyka u was wychodzi.
55 : 12 =4.58 wiec 5A starczyna kazda normalizowana zarowke ja bym jak joz wsadzil 7.5A
  
 
Cytat:
2006-06-16 20:06:16, SENATOR pisze:
hm jakos mi ciezko tu matematyka u was wychodzi. 55 : 12 =4.58 wiec 5A starczyna kazda normalizowana zarowke ja bym jak joz wsadzil 7.5A



A wziąłeś pod uwagę prąd udarowy przy włączaniu obciążenia halogenowego dużej mocy ???
Jako elektryk z wykształcenia zwracam uwagę na takie niuanse
Po coś wymyślili oryginalną wartość bezpiecznika świateł na 10A
  
 
Ja u siebie w A mam żarówki 100W na przekaźnikach. Prąd mam prosto z alternatora i jest naprawde dośc jasno, napewno o wiele jaśniej niż seryjnie. Dobrze ustawione żarówki 100W nie oślepiają innych. Boje sie tylko czy w B klosze też by wytrzymały zarówki 100W, bo w A wytrzymują 100%.

pozdrawiam
  
 
Koledzy kozystam juz z tego długi czas i

po pierwsze
żarówki sie nie pala

po drugie
Zwróć uwage ze w omedze b fabrycznie to tak naprawde
nie świeca,xsarce II matki sa 2xlepsze swiatła niz ja mam w omie po przeróbce mimo tego ze w porównani do fabrycznych sa 4x lepsze

po trzecie
jak ustawisz sobie dobra wysokośc świateł to nie bedziesz nikogo pślepiał a widocznośc bedziesz miał 4x lepsza


  
 
cd...

po czwarte
niewiem czy zwróciliscie uwage ze tak naprawde po włożeniu 100w w fabryczna instalacie prawie nie ma różnicy miedzy 55w a nie ma jej dlatego bo prąd jest za słaby, dopiero po rzerobieniu instalacji widac co potrafia 100w zarówki

po piąte
klosze wytrzymuja zarówno okres zimowy jak i letni
  
 
Jeszcze jedno


zaznaczam ze po przerobieniu instalacji nie ma jakiejs wielkiej różnicy jesli mieliscie włozone zarówki 55w gdyz one na fabrycznej instalacji maja dość prądu ale jesli macie 100w żarówki to dopiero zobaczycie co one potrafia gdyz fabryka nie dała tyle produ by je uciągneły fabryczne kable.]


a co do bezpiecznika to zalecam dac 40 z tego wzgledu ze zakładamy go na plusie idącym prosto z akumulatora a nie na jakims podrzednym kablu. jak wkładałem 30 to mi sie paliła a na 40 nic sie nie pali nic nie kopci i lampki świeca jak szalone
  
 
Cytat:
Ze względów bezpieczeństwa każde światło powinno mieć OSOBNY bezpiecznik



I to by było na tyle