Opony bieżnikowane??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Co myślicie o bieżnikowanych oponach - warto li kupować? Czy może lepiej już kupić używane??

Wazyk
  
 
Opłaca się ale tylko bieznikowane fabrycznie. Rzemieślnicze nadlewki nie sa za dobre.
  
 
Cytat:
2004-03-21 20:19:22, Trojan1000 pisze:
Opłaca się ale tylko bieznikowane fabrycznie. Rzemieślnicze nadlewki nie sa za dobre.



W wakacje kupiłem na Żeraniu nalewki za ok. 85 zł szt., jakaś firma spod/z Piaseczna. Są bezproblemowe, w ścierce jeżdżą z przodu a ścierki mają bardzo czułe przednie zawieszenie i wszelkie nieprawidłowości opony czuje się na kierownicy.
  
 
kiedys kupowalem kuzynce zimowki bieznikowane.bardzo byla zadowolona.jezdzila 3 lata bez zmian sezonowych.i sie nie pokrzywily.
to byly opony bierznikowane w niemczech i dostalem 2 lata gwarancji.
175/70 R13 -ok 80zl/szt (nie pamietam dokladnie)

kumpel kupil wielosezonowe biezniki COLINSY (czy jakos tak) i mowil ze na mokrym nie da sie jezdzic bo sa strasznie sliskie.
  
 
A ja powiem że to strata czasu i pieniędzy. Wszystko zależy od jakośc wykonania, ale wcześniej czy póxniej siadają.
Polecam jak już nie masz sianka kupić używki, ale nie bieżnikowane
  
 
Sluchaj duzego prezesa
  
 
też kupiłem dwie bieżnikowane 1857013 i dostałem 18 m-cy gwarancji... podstawa jakaś fińska....tudzież inna skandynawska
  
 
Cóż zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem, lecz niestety miałbym spore obawy jeżeli chodzi o jazdę na nadlewkach. Szczerze mówiąc wolę już kupić opony Courier, gdyż mają dobrą opinię, 2 lata gwarancji i pochodzą z koncernu Pirelli. Cena za sztukę rozmiar 175/70 R13 - 120zł...

Pozdrawiam
  
 
eeee tam-jeździłęm na "nalewkach" MARKGUM - bieżnik Michelin MXT i były to najlepsze opony jakie miałem w DF Nic się nie odkleja bo odkleić się nie może.W nowoczesnych oponkach bieżnikowanych "nalewana" jest cała guma,nie zaś jedynie bieżnik jak to drzewiej bywało.Również spokojnie polecam opony bieznikowane PROFIL.Kupę ludzi na tym jeździ i nie narzekają.
  
 
Kao, może tak trafiłeś, ale moje bieżnikowane po 15tys wywaliłem bo zaczynały bić. Cenowo było to ok 60% nowych, niby warto, ale 15-20tys to za małao. Na nowych przekulam spokojnie 40tys, tak więc wychodzi na to samo. A nowe to nowe
Inna sprawa to jakośc wykonania i związane z tym bezpieczeństwo, które w nowych jest na pewno duuuużo wyższe
  
 
Sly!
gdzie w łodzi można zakupić takie oponki?
  
 
Cytat:
2004-03-21 20:09:22, warzyk pisze:
Witam

Co myślicie o bieżnikowanych oponach - warto li kupować? Czy może lepiej już kupić używane??

Wazyk

byl program w tvn turbo o tym.

Warto ale raczej zimowki...sami wykonawcy tak twerdzili, opony sa dobre do malych predkosci
  
 
Nie widze roznicy w predkosci podrozowania miedzy latem, a zima. W Polsce po sniegu jezdzi sie moze 20 dni w roku...
  
 
Cytat:
2004-03-23 14:56:47, KiLeR pisze:
Nie widze roznicy w predkosci podrozowania miedzy latem, a zima. W Polsce po sniegu jezdzi sie moze 20 dni w roku...

chyba nie jezdzisz zima przy -10C nawet jak nie ma snigu powyzej 120km/h prawda?
NIE wiem w kazdym razie ja po Wwa w zime nie przekraczaelm tej predkosci z obawy o poslizg.
Latem wiadomo, jak sie jezdzi
  
 
nie ma roznicy czy opona ci sie rozsypie przy 120, czy przy 160 - tak, czy tak masz grube ratowanie gwarantowane
  
 
Cytat:
2004-03-23 00:01:08, kaovietz pisze:
(...) Również spokojnie polecam opony bieznikowane PROFIL.Kupę ludzi na tym jeździ i nie narzekają.


Skoro Ty polecasz to ja wskaże gdzie można kupić - generalny dystrybutor na PL północną .
Ja też mam gumy tej firmy i jak na razie 100kph wytrzymały bez problema. Zobaczymy jak się będą spisywać przy dłuższej eksploatacji.
Kaovietz słusznie zauważył, że dzisiaj technologia bieżnikowania jest o wiele lepsza niż kiedyś, szczególnie że zajmują się tym duże firmy bieżnikujące na wielką skale. Takie opony są "nalewane" od stópki do stópki. Dlatego też ewentualne wady mogą być spowodowane praktycznie tylko przez złą "podstawe". Karkasy (zużyte opony przeznaczone do bieżnikowania) są bardzo starannie przebierane - większość jest odrzucana. Wspomniana firma PROFIL na podstawie kilkuletniego doświadczenia opracowała nawet liste, w której zawarte są wszystkie dopuszczne przez nią modele opon. Dla każdego rozmiaru są podane różne modele (producent, typ bieżnika) i oczywiście opony spełniające to kryterium są także tradycyjnie badane pod kątem uszkodzeń i prawidłowości zużycia. Poza tym nie bieżnikuje się opon starszych niż 5 lat i dodatkowo na opony bieżnikowane jest rok gwarancji, więc jeśli mimo wszystko ujawnią się jakieś wady opona zostanie wymieniona. Jak do tej pory nie było problemów z reklamacjami.
Już niedługo będzie raport z upalania na takich oponkach. Wydaje mi się że wyniki będą pozytywne skoro opony bieżnikowane stosowane sa już nawet w sporcie...
  
 
Cytat:
2004-03-23 15:07:32, Roverek pisze:
chyba nie jezdzisz zima przy -10C nawet jak nie ma snigu powyzej 120km/h prawda?
NIE wiem w kazdym razie ja po Wwa w zime nie przekraczaelm tej predkosci z obawy o poslizg.
Latem wiadomo, jak sie jezdzi



120km/h autostradą lub drogą szybkiego ruchu to dużo? Na wąskiej bocznej drodze może tak.
  
 
Cytat:
2004-03-23 16:37:38, Race_D pisze:
Cytat:
2004-03-23 00:01:08, kaovietz pisze:
(...) Również spokojnie polecam opony bieznikowane PROFIL.Kupę ludzi na tym jeździ i nie narzekają.


Skoro Ty polecasz to ja wskaże gdzie można kupić - generalny dystrybutor na PL północną .
Ja też mam gumy tej firmy i jak na razie 100kph wytrzymały bez problema. Zobaczymy jak się będą spisywać przy dłuższej eksploatacji.
Kaovietz słusznie zauważył, że dzisiaj technologia bieżnikowania jest o wiele lepsza niż kiedyś, szczególnie że zajmują się tym duże firmy bieżnikujące na wielką skale. Takie opony są "nalewane" od stópki do stópki. Dlatego też ewentualne wady mogą być spowodowane praktycznie tylko przez złą "podstawe". Karkasy (zużyte opony przeznaczone do bieżnikowania) są bardzo starannie przebierane - większość jest odrzucana. Wspomniana firma PROFIL na podstawie kilkuletniego doświadczenia opracowała nawet liste, w której zawarte są wszystkie dopuszczne przez nią modele opon. Dla każdego rozmiaru są podane różne modele (producent, typ bieżnika) i oczywiście opony spełniające to kryterium są także tradycyjnie badane pod kątem uszkodzeń i prawidłowości zużycia. Poza tym nie bieżnikuje się opon starszych niż 5 lat i dodatkowo na opony bieżnikowane jest rok gwarancji, więc jeśli mimo wszystko ujawnią się jakieś wady opona zostanie wymieniona. Jak do tej pory nie było problemów z reklamacjami.
Już niedługo będzie raport z upalania na takich oponkach. Wydaje mi się że wyniki będą pozytywne skoro opony bieżnikowane stosowane sa już nawet w sporcie...


Powyższy tekst może naprawdę zachęcić do zakupu. Mnie on w dużym stopniu przekonuje !

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-03-23 16:46:10, t_kucyk pisze:
Cytat:
2004-03-23 15:07:32, Roverek pisze:
chyba nie jezdzisz zima przy -10C nawet jak nie ma snigu powyzej 120km/h prawda?
NIE wiem w kazdym razie ja po Wwa w zime nie przekraczaelm tej predkosci z obawy o poslizg.
Latem wiadomo, jak sie jezdzi



120km/h autostradą lub drogą szybkiego ruchu to dużo? Na wąskiej bocznej drodze może tak.

pisalem o warszawce wiesz przy minusowej tempetarurze asfalt moze wygladc git, ale moze byc zamarzniety...dobra jestescie wariaty, ja lubie szybka jazde, ale gdy jest sucho.
MOwie tylko to co mowili w TVN turbo...nie polecali do szybkiej jazdy(goscie, kotrzy zajmowali sie produkcja).
Sam bylem zainteresowany takimi oponami, ale jak uslyszalem, ze raczej nie do szybkiej jazdy to sie zniechecilem.
Z reszta pewnie bedzie powtorka w TVNie
  
 
Cytat:
2004-03-23 20:28:55, Roverek pisze:
pisalem o warszawce wiesz przy minusowej tempetarurze asfalt moze wygladc git, ale moze byc zamarzniety...dobra jestescie wariaty, ja lubie szybka jazde, ale gdy jest sucho.
MOwie tylko to co mowili w TVN turbo...nie polecali do szybkiej jazdy(goscie, kotrzy zajmowali sie produkcja).
Sam bylem zainteresowany takimi oponami, ale jak uslyszalem, ze raczej nie do szybkiej jazdy to sie zniechecilem.
Z reszta pewnie bedzie powtorka w TVNie



Trzeba było powiedzieć, że masz na myśli 100licę i waszą słynną 50, która być może (oby nie) stanie się udziałem całej Polski
Wiesz, nawet na suchej jezdni może zdarzyć się plama oleju...

Tak czy inaczej rozsądek przedewszystkim
Ja szczerze mówiąc nie mam przekonania do opon bieżnikowanych - zakładam że moje życie jest więcej warte niż dodatkowe 400 pln wydanych na opony.