Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2006-06-20 17:07:02 Wlasnie DEX,dokladnie tak - za duzo powietrza "zdmuchnie gaz"
A mowiac zatykanie dolotu nie mialem na mysli upychanie szmat czy klejenia tasma, tylko przytknie np poprzez przestawienie pokrywy filtra w tryb ZIMA. I to jest jeden z powodow dla ktorego silnik nie moze rownoczesnie chodzic dobrze na gazie i dobrze na benzynie(generacja lada) Kumpel sie tez ostatnio klucil zemna ze na pewno panowie zakladajacy gaz, mu nic nie zatkali - dopiero musialem mu pokazac ze ma zasloniety dolot klapka pokrywy w tryb ZIMA. Wyglada ze gaz nie potrzebuje az tyle tlenu co benzyna zeby sie efektywnie spalic. - czysta chemia |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2006-06-20 17:16:26
Chyba chodzi bardziej o ograniczenia parownikow i takie ustawienie zeby auto bylo oszczedne. Zakladam,, ze na wysokich obrotach gazownie jezdza na ubogiej mieszance. Nie dotyczy to zaawansowanych instalacji, ale te do gaznikowych pracuja dobrze do ok. 3.500 obr...a potem coraz gorzej. Dlatego jednak lepiej zrezygnowac z LPG, albo zainwestowac w swietna instalacje z wtryskiem. |
dobry SYMPATYCZNY GOŚĆ ALFA ROMEO 156 SW 2, ... Łódź | 2006-06-22 01:15:44 Jeśli chodzi o wlot powietrza i gaz to tez da sie zrobić i da to niezły efekt można zrobić wymuszony wlot powietrza na gazie ale co za tym idzie trzeba wymusić jednoczesnie dawkowanie gazu żeby mniej więcej sie zgadzały proporcjie i tak w niektórych reduktorach występuje technologiczny otwór od strony mocowania w którym widać membrane i tam trzeba założyć wężyk który będzie połączony z wlotem powierza wymuszonego co zpowoduje doładowanie gazu przy wymuszonym wlocie powietrza u mnie działa i żeczywiście auto lepiej chodzi i się wkręca ale coś za coś pali ok 3 litrów gazu więcej na 100km |
3zeR_MDS SYMPATYCZNY GOŚĆ Kraków | 2009-04-06 16:30:37 jakiej turbinie? mowisz o turbodoladowaniu? |
djmarkus Kandydat na Kandaydata Lada Samara Rawa Mazowiecka | 2009-04-06 18:35:22 Tak wlasnie o turbodoładowaniu mówię. |
slepy-1986 Kandydat na Kandaydata Lada 2103 1500 '1976 ... Lublin | 2009-04-08 20:02:05 Poczytaj wątek Adama-Lancelota-2103. Tam wsadza turbinę do 1500ccm. To trochę powinno rozjaśnić Ci sprawę. A turbina jest napędzana od energii spalin-spalinki płyną(a właściwie lecą a nie płyną)-->wirnik się kręci i dmucha wiatrem do silnika w takim mega uproszczeniu ale mnie ktoś zaraz zlinczuje za takie tłumaczenie Pozdrawiam. |
MYSHA Kandydat na Kandaydata Samara Szczecin | 2009-04-09 00:53:25 Samarka z Turbo hehe w zasadzie dobrze to wytłumaczyłeś, chodzi o to żeby wiecej mieszanki palowowo-powietrznej trafilo do kompry spalania w jednym cyklu ssania. Dodatkowe powietrze ktore jest dmuchane można powiedziec z pewnym ciśnieniem miesza sie z dawką paliwa ktorą możesz zwiększyć przez prosty zabieg-zamiana starych dysz na większę. w sumie to o to tu chodzi a silnik dostaje kopa. Niestety bez przystosowania silnika do tego może Ci szybko wypierdzieć uszczelke pod głowicą tym bardziej jak już jest stara. Zmniejszenie komory spalania przez planowanie głowicy da Ci dodatkowy efekt ponieważ paliwo będzie bardziej sprężane przed zapłonem. Ale znów tu by się przydało chlodzenie oleju czyli wpięcie w układ smarownia chłodnicy oleju która zapobiegnie niepożądanym skutką i dodatkowo będzie chlodziła silnik A jak już masz zamiar się zabierać za takie coś to rób od razu remont silnika razem ze szlofowaniem cylindrów, znow dodatkowa moc od większego nominału, jak już bedziesz miał silnik rozłożony dotrzyj dokładnie gniazda zaworowe, stocznie koła zamachowego-tu znów silnik będzie wchodził szybciej w obroty Hmmm co tam jeszcze... "Łada Samara KJS" jest taki temat i tam znajdziesz link do stronki gdzie jest pokazane jak kolega Kowal "tworzył" ją praktycznie na nowo.
Jak są jakieś błędy to przepraszam nie chce mi sie poprawiac ) A tak w zasadzie to włożenie samej Turbiny nie jest aż tak trudnym zadaniem, ogranicza się do przerobienia układu wydechowego i doprowadzenia oleju jako czynnika chłodzącego i smarowniczego w sumie to można to łatwo zrobić jeżeli się ma narzędzia i rozumie się jak to ma działać. Tyle że sama turbina dużo nie da a może szybko wykończyć silnik, Teraz tak myślę... coś na zasadzie turbiny, a jakby przebudować pokrywę filtra powietrza i zamontować jakiś porządny wiatrak hmm podłączyć go do prądu i zsynchronizować z gazem za pomocą potencjometru... W sumie o wiele mniej roboty. Ale jak to zrobić?? Ma ktoś jakiś pomysł? Wiatrak zamontować i przerobić pokrywę filtra to looz ale jak tu połączyć potęciometr ktory by sterował obrotami wiatraka z pedałem gazu? Moze jakis obrotowy potęciometr i linka przymocowana do Ciegna gazu? dodawając gazu dodawało by się napięcia na wiatraku a ten kręcił by sie szybciej... Myślicie że cos takiego ma sens? [ wiadomość edytowana przez: MYSHA dnia 2009-04-09 01:05:39 ] |
MYSHA Kandydat na Kandaydata Samara Szczecin | 2009-04-09 19:26:10 Hehe przyjdzie na to czas Swoją drogą ze Szczecin do Rawy Mazowieckiej kawał drogi [ wiadomość edytowana przez: MYSHA dnia 2009-04-09 19:26:52 ] |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2009-04-09 19:28:34 Elektryczny wiatraczek - to skomplikowana sprawa- ktos kiedys ponoc wyliczyl ze aby doladowac silnik spalinowy(dostarczyc wiecej niz moze zassac) trzeba by okolo 1,3 kW wiatraczek, zaden alternator nie napedzi takiego urzadzenia.
O turbo polecam artykul: Jak dziala 'Turbo' Polecal bym rowniez przyjzec sie ukladom turbo suck through, oraz blow through. A najbardziej polecal bym stronke samara turbo Bastka Lada Samara Turbo |