PODRASOWANIE SILNIKA NA GAZIE - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wlasnie DEX,dokladnie tak - za duzo powietrza "zdmuchnie gaz"

A mowiac zatykanie dolotu nie mialem na mysli upychanie szmat czy klejenia tasma, tylko przytknie np poprzez przestawienie pokrywy filtra w tryb ZIMA.
I to jest jeden z powodow dla ktorego silnik nie moze rownoczesnie chodzic dobrze na gazie i dobrze na benzynie(generacja lada)
Kumpel sie tez ostatnio klucil zemna ze na pewno panowie zakladajacy gaz, mu nic nie zatkali - dopiero musialem mu pokazac ze ma zasloniety dolot klapka pokrywy w tryb ZIMA.
Wyglada ze gaz nie potrzebuje az tyle tlenu co benzyna zeby sie efektywnie spalic. - czysta chemia
  
 
Cytat:
2006-06-20 17:07:02, Krzysztof-Fleszer pisze:
Wyglada ze gaz nie potrzebuje az tyle tlenu co benzyna zeby sie efektywnie spalic. - czysta chemia



Chyba chodzi bardziej o ograniczenia parownikow i takie ustawienie zeby auto bylo oszczedne. Zakladam,, ze na wysokich obrotach gazownie jezdza na ubogiej mieszance. Nie dotyczy to zaawansowanych instalacji, ale te do gaznikowych pracuja dobrze do ok. 3.500 obr...a potem coraz gorzej. Dlatego jednak lepiej zrezygnowac z LPG, albo zainwestowac w swietna instalacje z wtryskiem.
  
 
Gaz Butan
CH3 CH2 CH2 CH3 + 4 02 = 4 CO2 + 5 H2
Benzyna
CH3 CH2 CH2 CH2 CH2 CH2 CH2 CH3 + 8O2 = 8 CO2 + 9H2

Każdy chemik by mnie zabił za takie uproszczenie sprawy, ale już na pierwszy rzyu oka widać, że benzyna potrzebuje więcej tlenu.
DEx
  
 
Jeśli chodzi o wlot powietrza i gaz to tez da sie zrobić i da to niezły efekt można zrobić wymuszony wlot powietrza na gazie ale co za tym idzie trzeba wymusić jednoczesnie dawkowanie gazu żeby mniej więcej sie zgadzały proporcjie i tak w niektórych reduktorach występuje technologiczny otwór od strony mocowania w którym widać membrane i tam trzeba założyć wężyk który będzie połączony z wlotem powierza wymuszonego co zpowoduje doładowanie gazu przy wymuszonym wlocie powietrza u mnie działa i żeczywiście auto lepiej chodzi i się wkręca ale coś za coś pali ok 3 litrów gazu więcej na 100km
  
 
Odświerzam wątek. Mam samare 1500 i chcialbym tez zeby lepiej smigala chociaz i tak ladnie pomyka, bo 140km/h mam na zawołanie ale chcialbym jeszcze troche ją podkręcic. Niektórzy mówią mi zebym powiększył kanały w głowicy i radzą mi planowanie na okolo1,5mm inni mówią o jakiejs turbinie znów i wlasnie ta turbina mnie zainteresowała, tylko nie wiem na jakiej zasadzie moze ona działać, jaki model turbiny bedzie dobry, jak ją zamontować, i w jaki sposob taka turbina jest napędzana? przydały by sie jakies schematy i instrukcje montażu. Byłbym wdzięczny za takie informacje. Pozdro!
  
 
jakiej turbinie? mowisz o turbodoladowaniu?
  
 
Tak wlasnie o turbodoładowaniu mówię.
  
 
Poczytaj wątek Adama-Lancelota-2103. Tam wsadza turbinę do 1500ccm. To trochę powinno rozjaśnić Ci sprawę. A turbina jest napędzana od energii spalin-spalinki płyną(a właściwie lecą a nie płyną)-->wirnik się kręci i dmucha wiatrem do silnika w takim mega uproszczeniu ale mnie ktoś zaraz zlinczuje za takie tłumaczenie Pozdrawiam.
  
 
Samarka z Turbo hehe w zasadzie dobrze to wytłumaczyłeś, chodzi o to żeby wiecej mieszanki palowowo-powietrznej trafilo do kompry spalania w jednym cyklu ssania. Dodatkowe powietrze ktore jest dmuchane można powiedziec z pewnym ciśnieniem miesza sie z dawką paliwa ktorą możesz zwiększyć przez prosty zabieg-zamiana starych dysz na większę. w sumie to o to tu chodzi a silnik dostaje kopa. Niestety bez przystosowania silnika do tego może Ci szybko wypierdzieć uszczelke pod głowicą tym bardziej jak już jest stara. Zmniejszenie komory spalania przez planowanie głowicy da Ci dodatkowy efekt ponieważ paliwo będzie bardziej sprężane przed zapłonem. Ale znów tu by się przydało chlodzenie oleju czyli wpięcie w układ smarownia chłodnicy oleju która zapobiegnie niepożądanym skutką i dodatkowo będzie chlodziła silnik A jak już masz zamiar się zabierać za takie coś to rób od razu remont silnika razem ze szlofowaniem cylindrów, znow dodatkowa moc od większego nominału, jak już bedziesz miał silnik rozłożony dotrzyj dokładnie gniazda zaworowe, stocznie koła zamachowego-tu znów silnik będzie wchodził szybciej w obroty Hmmm co tam jeszcze... "Łada Samara KJS" jest taki temat i tam znajdziesz link do stronki gdzie jest pokazane jak kolega Kowal "tworzył" ją praktycznie na nowo.

Jak są jakieś błędy to przepraszam nie chce mi sie poprawiac )

A tak w zasadzie to włożenie samej Turbiny nie jest aż tak trudnym zadaniem, ogranicza się do przerobienia układu wydechowego i doprowadzenia oleju jako czynnika chłodzącego i smarowniczego w sumie to można to łatwo zrobić jeżeli się ma narzędzia i rozumie się jak to ma działać. Tyle że sama turbina dużo nie da a może szybko wykończyć silnik,

Teraz tak myślę... coś na zasadzie turbiny, a jakby przebudować pokrywę filtra powietrza i zamontować jakiś porządny wiatrak hmm
podłączyć go do prądu i zsynchronizować z gazem za pomocą potencjometru... W sumie o wiele mniej roboty. Ale jak to zrobić??
Ma ktoś jakiś pomysł? Wiatrak zamontować i przerobić pokrywę filtra to looz ale jak tu połączyć potęciometr ktory by sterował obrotami wiatraka z pedałem gazu? Moze jakis obrotowy potęciometr i linka przymocowana do Ciegna gazu? dodawając gazu dodawało by się napięcia na wiatraku a ten kręcił by sie szybciej... Myślicie że cos takiego ma sens?

[ wiadomość edytowana przez: MYSHA dnia 2009-04-09 01:05:39 ]
  
 
MYSHA ciekawy pomysł z tym wiatrakiem ale jak narazie przeczytalem wątek adamalancelota i juz wszystkiego sie dowiedziałem jednak postanowiłem nie cudować z silnikiem w mojej Lady bo i tak ma ładne osiągi, ku mojemu zaskoczeniu jak na takie auto i wiek tego auta to na osiągi nie bede narzekał bo kiedyś podczas wyjazdu na dni Tomaszowa Mazowieckiego tak przycisnolem ją na benzynie 98 vervie to możecie wieżyć lub nie ale 175 to był vmax. Jednak nie potrafię udowodnić tego z tego wzgledu, ze nie mialem na tyle duzo odwagi zeby sięgnąć do kieszeni po telefon i zrobic zdjecie bo niestety zawieszenie i cały układ kierowniczy to seria nie wymieniana od nowości ale niedługo sie to zmieni. Pozdro i dzieki za objaśnienie tematu PS. MYSHA kiedy wpadniesz do mnie? Bo ta Finlandia sie zepsuje w tej lodówce
  
 
Hehe przyjdzie na to czas Swoją drogą ze Szczecin do Rawy Mazowieckiej kawał drogi

[ wiadomość edytowana przez: MYSHA dnia 2009-04-09 19:26:52 ]
  
 
Elektryczny wiatraczek - to skomplikowana sprawa- ktos kiedys ponoc wyliczyl ze aby doladowac silnik spalinowy(dostarczyc wiecej niz moze zassac) trzeba by okolo 1,3 kW wiatraczek, zaden alternator nie napedzi takiego urzadzenia.

O turbo polecam artykul:
Jak dziala 'Turbo'

Polecal bym rowniez przyjzec sie ukladom turbo suck through, oraz blow through.

A najbardziej polecal bym stronke samara turbo Bastka
Lada Samara Turbo
  
 
Dzieki wielkie Fleszer przydadzą mi sie takie tematy do budowy nissana 200sx, którego mam jeszcze nadal w planach tam bede mogl sobie troche pogrzebać i zgłębić tajniki podkręcania silników jakby ktos mial jeszcze jakies ciekawe stronki na temat turbo to moze napisac mi na priva dzieki wielkie i pozdro dla wszystkich
  
 
Cytat:
2009-04-09 09:38:33, djmarkus pisze:
MYSHA ciekawy pomysł z tym wiatrakiem ale jak narazie przeczytalem wątek adamalancelota i juz wszystkiego sie dowiedziałem jednak postanowiłem nie cudować z silnikiem w mojej Lady bo i tak ma ładne osiągi, ku mojemu zaskoczeniu jak na takie auto i wiek tego auta to na osiągi nie bede narzekał bo kiedyś podczas wyjazdu na dni Tomaszowa Mazowieckiego tak przycisnolem ją na benzynie 98 vervie to możecie wieżyć lub nie ale 175 to był vmax. Jednak nie potrafię udowodnić tego z tego wzgledu, ze nie mialem na tyle duzo odwagi zeby sięgnąć do kieszeni po telefon i zrobic zdjecie bo niestety zawieszenie i cały układ kierowniczy to seria nie wymieniana od nowości ale niedługo sie to zmieni. Pozdro i dzieki za objaśnienie tematu PS. MYSHA kiedy wpadniesz do mnie? Bo ta Finlandia sie zepsuje w tej lodówce


Kowal dokręcił swoją do 200 km/h, dokładnie nie wiadomo ile, bo budzika nie starczyło. I pewnie nigdy się nie dowiemy, bo jak dostanie krótkie przełożenie to już tyle nie wykręci