[DOHC] Turbina z Lancii Delta

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Interesuje mnie problem czy mozna zamontowac Turbine do silnika 2,0 DOHC 132C2000 turbinke z Lancii Delta ? Czy ktos juz to przerabial ?
  
 
Pewnie,że można... ale razem z tłokami i korbami z tegoż silnika..
  
 
Czym sie wiec roznia tloki i korbowody fiata 2,0 DOHC od Lancii ?
Czy ktos juz zakladal turbine do tego silnika, jaki zakres modyfikacji jest potrzebny ? co ze smarowaniem turbiny,
gaznik czy wtrysk etc. Jakie koszty ?
  
 
"A teraz coś zupełnie z innej beczki..."
czy bedzie pasowała głowica z Lancii Delty 2.0 16V do silnika 2.0 Fiata Argenty?
  
 
Cytat:
czy bedzie pasowała głowica z Lancii Delty 2.0 16V do silnika 2.0 Fiata Argenty?

Będzie – nawet jeździ taką hybrydą niejaki Bodzio. Ale wymaga ta operacja parę akrobacji (odwrotne ułożenie kolektorów, wyjście układu chłodzenia, mocowanie termostatu oraz ew. aparat zapłonowy jeśli występuje w tej głowicy). Poza tym rzecz jasna – tłoki jeśli mają zostać od 132 to muszą mieć wykonane nowe wyfrezowania na zaworki.
  
 
..ee tam nie ma sensu zakładać 16v- koszt i ilość dłubania nieadekwatne do efektu..skoninad wiem ze te głowice nie należą do zbyt udanych- b. delikatne, wątpliwej jakości materiał-np. szpilki uwielbiają się wykręcać razem z gwintem, pęka między zaworami..Oturbianie zwykłego silnika 2.0 jest o tyle kłopotliwe ze nie ma natrysku oleju na denka tłoków- trzeba albo mieć kute tłoki specjalnie na taka okazje(nówki po ok. 1000 euro/szt), albo dorobic taki natrysk wykorzystując dodatkową pompe oleju albo stosowac boost GÓRA 0,3 bara..Poza tym przydały by sie zaworki wydechowe chłodzone ciekłym sodem, specjalny aparat/ układ zapłonowy który pierw przyspiesza zapłon a w miareę wzrostu ciśn. doładowania wręcz go cofa, pompe paliwa dedykowaną do zastosowan Turbo, podobnie regulator ciśnienia wtrysku o zakresie regulacji od podciśnienia do nadciśnienia (a nie do ciśn.atmosferycznego jak w wolnossącym) i pare innych duperelków- zawór nadmiarowy itepe..Korbowody Turbo są masywniejsze , skręcane na szrubach nie na szpilkach, nie maja otworków natrysku na cylinder..
  
 
a tak z ciekawosci duzo trzeba zmieniac zeby zalozyc volumex??
  
 
niedużo - tłoki+ volumex(za uzywki ok 400+1500 zeta..)
  
 
a ma ktos moze jakies info dotyczace volumexa do 2.0 DOHC?? fotki albo jakeis www??
  
 
Co do sprezarki rootsa polecam ciekawy artykol,
a po co zmieniac tloki ???

http://republika.pl/oldfiat/Fiat%20encyklopedie.htm

Panowie

Czy ktos sie orientuje gdzie mozna kupic uzywane sprezarki roots'a do tego silnika ? Moze ktos ma w piwnicy i nie wie co z tym zrobic ?
  
 
..Prosze Pana!..to niestety gadżet wielce rzadkiej masci! ( nieporównanie rzadszej niż turbosprężarka)..jedyny Volumex o jakim wiem i który jest zresztą komp[letny, tzn z gaznikiem, wspornikami, kolektorem ma do sprzedania niejaki Limba w Krakowie.. niestety nie chce sie z nim rozstac za mniej niz 1500 zeta..Dla porównania podam że porządne superchargery made in USA dedykowane jedynie słusznym V8 zaczynają się od ~5000$..
  
 
1500 pln + 1500 pln za remont ? Ciekawe w jakim stanie jest ta sprezarka, jesli nie trzeba remontowac to moze kupie
  
 
Już szukałem akurat tej turbiny nikt na pewno nie sprowadzi a tym bardziej jeszcze zrobi jej remont za 1000 PLN. Może nie wiesz ale nówka stoi ponad 4000 do 6000 zależnie od wersji. To drogi gips i byle czym nie da się zastąpić.
  
 
Cytat:
2003-09-19 18:57:09, PiBuc pisze:
1500 pln + 1500 pln za remont ? Ciekawe w jakim stanie jest ta sprezarka, jesli nie trzeba remontowac to moze kupie

z tego co wiem nawet po remoncie turbo nigdy nie bedzie tak dobra jak nowka...nigdy nie wywaza tak dokladnie:/ jesli zakladac swistaka to raczej nowego(wiem drogo )
  
 
Znajomemu urwala sie lopatka turbiny w silniku 2,5 TD, turbina zassala kawalek plastikowej uszczelki, naprawa polegajaca na zalozeniu nowego wirnika i wywazeniu turbiny kosztowala 700 pln.
  
 
Po pierwsze turbina to tzw część gorąca turbospręzarki więc tam na pewno żadnej uszczelki z gumy mu nie zassało tylko stało sie to po stronie sprężarki. Wymienili mu pewnie sam wirnik sprężarki i to raczej nie na nowy tylko lepszy ale używany. Koszt samego wirnika do sprężarki np Garret T15 to jak sie dowiadywałem w serwisie turbosprężarek ok 600 zeta. Założenie (demontaż kontrola łożyskowania i montaż) oraz wyważenie to następne ok 400-500 zeta w zależności od ilości wymienionych części. Niestety w Lancii używali żadkiego modelu turbosprężarki i ciężko o częsci do niej a często ulegają uszkodzeniu łopatki wirnika turbiny na skutek działania gorących gazów i ogromnych sił odśrodkowych. Proponuję skończyć drążyć temat bo jest on nieźle zbadany i nic nowego się tu nie wymyśli.

[ wiadomość edytowana przez: predki dnia 2003-11-24 21:34:05 ]
  
 
Pytanie do predki'ego: co sądzisz o montazu turbiny z TD np z golfa do silnika benzynowego? Pomijam kwestię kolektorów. Chodzi mi o samą teorię montażu.
  
 
Piter poruszyl ciekawa kwestie. Czy ktos sie orientuje, czy da sie turbine z diesela zaadoptowac do silnika benzynowego? Moj brat sie nad czyms takim sastanawial. Oczywiscie pomijamy problem kolektorow.
  
 
z tego co pamietam może być problem bo bezynka ma wiektzą temp spalin a szczegółów radze poszukać tu bo tam sie specjalizija w takich zabawach
  
 
Czerwone seicento 1.2 turbo z GT ma turbine zaadaptowana z corsy TD. Wydaje mi sie ze nie ma rozgraniczenia pomiedzy turbinami do diesli i benzynowych, kwestia ustawienia cisnienia doladowania.