[Hak holowniczy] - montaż, podłączenie, kontrolka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Właśnie zainstalowałem to urządzenie.
I mam problem z elektryką.
Gniazdko ma 7-dem styków.
Nie wiem, które światło powinno być podłączone
do którego styku.
Boję się, że na przeglądzie mnie odwalą.
Jeżeli ktoś z Was się orientuje w tym temacie
to bardzo proszę o pomoc.



[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-05-31 02:27:36 ]
[ powód edycji: Tytuł poprawiałem ]
  
 
mam taki schemacik, ale w garażu. Jeśli możesz się wstrymać kilkanaście godzin to mogę ci zeskanować i podesłać jutro.
  
 
Dziękuję - czekam.
  
 
Janio, wyslij i mi, wrzuci sie na stronke - moze sie komus jeszcze przyda.
  
 
Również mam schemacik (a właściwie opis), dali z hakiem, bardzo przydatna rzecz.
  
 
Czy mozna juz gdzies na www znalezc ten opis?? Bo ja tez mialem ale gdzies mi ponioslo a nie pamietam juz tego...
  
 
Ja ostatnio ciągałem przyczepke i wymieniłem gniazdo. U mnie wygląda to tak:

....................6.()........()1

...............5.(-).....7(-).....(-)2

...................4.().........()3
.........................U

1- kierunek lewy
2- światła przeciwmgielne
3- masa
4- kierunek prawy
5- postojówki
6- stop
7- ? (nic nie mam podłączonego

Z takim podłączeniem prawidłowo działały światła na przyczepce wypożyczonej ze Statoilu. Mam to spisane ale nie wiem czy dobrze spisałem 3 i 6. Podłączałem przyczepke metodą prób i błędów a do zeszytu spisywałem po kolorach kabli. niestety na instalce mam 2 czarne A numerki styków są zwykle na klapce zamykającej gniazdo




[ wiadomość edytowana przez: keen dnia 2003-08-07 01:29:45 ]
  
 
Thx Keen, schemat to to nie jest ale ja qmam Twój ASCII art . Ale ten obrazek/skan chyba juz tez powinien gdzies byc na WWW jak pisał Wyrwizab
  
 
Już poprawiłem
a Ascii Art to mi jeszcze po pisaniu gierek na CPC zostało



[ wiadomość edytowana przez: keen dnia 2003-08-07 01:31:04 ]
  
 
Bardzo przepraszam ale nie potrafie znalaźć za pomocą TESTOWEJ przeglądarki odpowiedniego tematu. Chciałbym zainstalować TANIO hak holowniczy. Mam dwa pytanie 1. Gdzie w wawie lub okolicach jest tanio i dobrze. 2. Co z instalacją elektryczną ponoć coś tam już jest przygotowane do haka (proszę o szczegóły co i gdzie powinno być podłaczone)
  
 
Wynika że nikt nie zakładał haka w Warszawie i nikt w Plusie w całej Polsce. Ale może Ci co mają będą później czytać
  
 
Jeżeli chcesz tani hak to cena o.k 40zł ale jest on zamontowany na stałei jak bedziesz jechać za granice to mogą ciebie nie wpuścić. Załuż zdejmowany hak spełnijący normy unijne z atestem. O.k 80zł
  
 
Za taki zaproponowali mi 150 zł.
  
 
Generalnie jest kilka rodzajów haków:
1. Z belką poprzeczną pod zderzakiem i końcówka na stałe
2. Z belką poprzeczną pod zderzakiem i końcówka odkręcana (2 śruby)
3. Z belką poprzeczną pod zderzakiem i końcówka zdejmowana kluczykiem (osobiście nie polecam, niby wygodne rozwiązanie ale niepraktyczne)
4. Mocowana za pomocą m.in. dwóch rur biegnących pod bakiem paliwa z końcówką odkręcaną (2 śruby).

I pewnie jest jeszcze kilka rodzajów, ale z takimi ja się spotkałem.
Ja mam zamontowana ostatnią wersję - jest przystępny cenowo i już kilka razy mnie uratował jak się wybiłem na dużym poprzecznym wybrzuszeniu drogi (mostek) i spadałem przy prędkości 90km/h. W takich sytuacjach, a miałem już co najmniej ze dwie, ratował mi bak.
Kostka do podłączenia jest w okolicach lewego tylnego reflektora.


[ wiadomość edytowana przez: wiciu dnia 2004-01-26 20:50:34 ]
  
 
Ja kupiłem hak odkręcany w sklepie Daewoo Autoparts za 150zł ale to pryszcz bo za założenie krzyknęli w serwisie 250 zł, wiec pojechałem do kumpla i żeśmy razem wspólnymi siłami go założyli. Trochę się namęczyliśmy bo zbiornik z gazem (w kole zapasowym) przeszkadzał w wierceniu otworów na śruby ale dało radę. Pomyślałem sobie, że jak mam dać 250zł jakiemuś Heńkowi to chociaż miałbym to tydzień robić to zrobię to sam. A z elektryką generalnie nie ma większego problemu bo wiązka od swiateł znajduje się przy tylnej ściance bagażnika.
  
 
Mam hak zamontowany na stałe. Rzeczywiście mogę mieć z nim problemy na granicy? I czy wogóle wpuszczają na zachód 125p rocznik 1986 z LPG? Nie chciałbym zrobić wyprawy nad Odrę i nazad
  
 
a ja mam hak żółty
  
 
Cytat:
2004-01-26 21:11:17, Malfunction pisze:
Mam hak zamontowany na stałe. Rzeczywiście mogę mieć z nim problemy na granicy? I czy wogóle wpuszczają na zachód 125p rocznik 1986 z LPG? Nie chciałbym zrobić wyprawy nad Odrę i nazad



Jeżeli masz ważny przegląd, ubezpieczenie, sprawny samochód i wszystko o.k to cie wpuszczą.

Co do haka to podobno jak jest na stałe to mieli nie wpuszczać ale miał być jakiś okres przejściowy czy coś. Lepiej zdejmij hak przed granicą. Co do LPG to na zachodzie też jeżdzą na gazie. FSO125p jest to niezły wużek jeżeli by ciebie nie wpuścili to tylko z zazdrości.

[ wiadomość edytowana przez: Trojan1000 dnia 2004-01-26 23:37:29 ]
  
 
Sa dwa miasta w Europie gdzie nie mozesz jezdzic z hakiem jezeli nie ciagniesz przyczepy - to Rzym i Paryz. Kiedys jezdzilem z hakiem po Europie i nikt sie nie czepial, tak jak na granicy i jak Policja na autostradach (parkingach).
  
 
Mam pytanie,ponieważ w moim Morawskim nie ma schematu gdzie powinna być podłączona kontrolka od haka na desce rozdzielczej.Założyłem hak a teraz przydała by sie sprawna kontrolka
caro z abimexem jeszcze bez przełącznika dodatkowego na przyczepę