FSO 125p Kombi - rocznik 1986 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Aaa - czyli chcesz zrobić sobie Polskiego Fiata 4x4 Zacny pomysł
  
 
no coś w tym stylu ale narazie to są jeszcze bardziej marzenia niż plany chociaż jak rozmawiam na ten temat z ludzmi ktorzy mają wiedzę której ja nie mam to kazdy mowi że to jest technicznie wykonalne i wtedy podłużnice sobie mogą robić co chca
  
 
To jest całkowicie do zrobienia - takich aut (osobowe nadwozie na ramie 4x4) jest bardzo dużo - wystarczy znaleźć ramę z analogicznym rozstawem osi i po krzyku. Proponuję Ci zajrzenie na strony offroadowe - tam znajdziesz mnóstwo pożytecznych informacji.
  
 
Cytat:
2007-04-20 13:44:40, Koot pisze:
... wystarczy znaleźć ramę z analogicznym rozstawem osi....


no własnie od rozeznania pod tym kątem chyba zacznę no i rozstaw koł też pasuje żeby byl zbliżony

szkoda że honker ma ok. 30 centymetrów większy rozstaw osi


[ wiadomość edytowana przez: momik dnia 2007-04-20 14:10:52 ]
  
 
A jakby skrócić ramę w środku? Ew inaczej zamontować na niej tylny most?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Olek pewnie z technicznego punktu widzenia można tylko nie wiem jak to finansowo wypade bleeeeeeeeee
  
 
to może kosztować bardziej niż drogoo .....
  
 
Na Allegro jest rama z Discovery - rozstaw osi akurat - cena 800zł.
A co do skracania to pamiętam, że nie raz czytałem opisy różnych terenówek typu: "stoi na skróconej ramie Defendera" na przykład. Jest to taka informacja rzucana mimochodem - z czego by wynikało, że to nie jest jakiś straszny problem? Możesz też pójść w drugą stronę i przedłużyć nadwozie robiąc coś w rodzaju longa 4x4.

[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-04-23 14:34:38 ]
  
 
Odnośnie przedłużenia, to chłopaki mi już mowili żebym go wydłużył ale to koszty idą w gorę i zatraci proporcje
odnosnei tej ramy to moze fabrycznie miały różne rozstawy i tak jest w żargonie okreslana ale ją zaraz odszukam i luuknę
  
 
Momik, widziałem na allegro ramę z Uaza, 222 zł, może udało by Ci się wyszarpnąć całe jeżdżace podwozie jakoś tanio, wtedy tylko przedłużyć ciut ramkę (wiem, łatwo się mówi )
  
 
A Lada Niva ? Zdaje sie ze byly egzemplarze koncepcyjne 4x4 wlasnie na podwoziu Nivy z nadwoziem kombi , i nie wygladalo to na pierwszy rzut oka na jakos specjalnie przerabiane.
  
 
Ona nie ma ramy.
  
 
Momik, postaw go na ramie z analoga - pasuje jak ulał
  
 
Momers - pożyczę Ci spawarkę. Diaksa zapewnisz sam. Skrócimy rame na ile chcesz

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
no własnie niwa odpada bo brak ramy, a skracania i wydłużania sie boję , rama od discovery jest dziwacznie profilowana i pomimo dobrego rozstawu to mało fajne
narazie kiełkuje ....
  
 
Moze rama od uaza? Z okrąłych elementów tam są chyba tylko otwory i śruby.
Wyjące 2 mosty... MMM...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Rama od UAZa będzie za krótka. UAZ ma 2400 rozstaw osi. 2500 to nietypowy rozmiar. Tyle mają jeszcze Daihatsu Rocky i Nisssan Terrano II. Reszta ma albo 2300-2400, albo od razu >2700. A co z tą od Discovery jest konkretnie nie tak? Masz jakąś fotę?
  
 
Można przecież przeciąć ramę, przedłużyć na wymiar i zespawać spowrotem. Do tego modyfikacja wału i fru!

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Rama terano nie jest plaska na tyle żeby można bylo postawić nadwozie fiata i zapewne to w istotny sposób komplikuje sprawę


[ wiadomość edytowana przez: momik dnia 2007-04-26 11:34:31 ]
  
 
niestety idzie pod młotek, taka decyzję podjąłem