AVENSIS 2001r. 100tyś przbiegu - bierze olej - pomoc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Posiadam Toyote Avensis 1.6 VVTi 2001r. 100tyś. przebiegu - instalacja gazowa (wtrysk gazu). Auto prawdopodobnie kilka miesięcy po założeniu gazu zaczęło brać olej - około 1l/1000km.

Bardzo proszę o poradę co należy wymienić i najważniejsze DO JAKIEGO WARSZTATU NA PODKARPACIU MAM POJECHAĆ.

Czy wystarczy wymiana uszczelniaczy i czy można to zrobic w tym aucie bez sciagania glowicy. Jeśli chodzi o moje miasto Przemyśl - nikt nie chce sie tego podjac a jesli tak to odrazu strasza ceną 2 tyś zł.

Prosze o pomoc - głównie w znalezieniu fachowego (i w miare taniego) warsztatu.

Nadmienie jeszcze ze jest to dla mnie bardzo dziwne ze to auto bierze olej przy tak małym przebiegu a ponadto moj styl jazdy jest bardzo łagodny (jazda na niskich obrotach)
  
 
W tym silniku są gniazda zaworowe chyba z porcelany , czy ktoś mówił Ci jakie może mieć konsekfencja jazdy w tym aucie na LPG, ja slyszalem tylko negatywne opinie....

Co do brania oleju to na pewno pierscienie do roboty ale nie wiem czy auto nie trzeba zakwalifikować to tych egzemplarzy o ktorych pisał KAJO i ich wadzie konstrukcyjnej.
  
 
gniazda nie tyle są z porcelany, co utwardzane ceramicznie jakimiś związkami węgla, i te związki reagują z LPG na takiej zasadzie, że LPG je rozpuszcza/wypłukuje... skutki sobie sam dopisz... ( ratowałby Cię lubryfikator, pytanie na jak długo... )

auto po założeniu gazu zawsze "zaczyna" brać olej - bierze się to stąd, że benzyna nie spala się w całości, i część jej miesza się z olejem i dostaje do miski, stąd poziom oleju jest w ekstremalnych przypadkach po kilku kkm wyższy niż zaraz po wymianie... gaz jest suchy, i spala się w całości, a do tego spala się część filmu olejowego - stąd auto "bierze" olej...

nie zmienia to faktu, ze moja na gazie, i po 227kkm bierze ok 0,2-0,3l / 10000 km, i tylko pod warunkiem ze zaliczy w tym czasie 2-4kkm autostradą na 4-5krpm...

masz 4 opcje :
1) walka z ASO ( jako wada fabryczna ) , może być ciężko...

2) zrobić ( koszty?? ), 2000zł, to niezbyt wygórowana cena, bo jeśli przyjdzie zrobić głowicę i pierścienie to będziesz to mógł mnożyć...

3) mam fajnego mechanika w okolicach tarnowa, ale będę go musiał spytać, co on na to, i jak stoi z czasem - jak by Cię to urządzało - wal na priv, to będę za nim dzwonił...

4) sprzedać, i niech się ktoś inny martwi, ale albo go o tym poinformujesz, albo zostaniesz wpisany do wątku "UWAGA" w technicznym, jako nieuczciwy sprzedawca...

pzdr
  
 
Sprawdź najpierw, czy auto było z wadą fabryczną (pewnie po numerach w ASO), jeżeli tak, to czy miało wymieniany blok silnika, bo to jedyne rozwiązanie problemu, jeżeli nie chcesz lać oleju, jak do syrenki/trabanta. Problem występował w pierwszych VVTi, stąd właśnie zdecydowałem się na zakup o rok starszego 3SF-E.
Co do gazu - nie znam szczegółów, ale rzeczywiście przy spiekach ceramicznych głowice na gazie "lecą" ponoć po kilkudziesięciu tkm. Takie opinie słyszałem.

Natomiast nie zgodzę się z Marcinm, że auto po założeniu lpg zawsze zaczyna brać olej - na przykładzie mojego espero moge powiedzieć, że nie zawsze...

Pozdr. P.
  
 
Cytat:
2006-06-13 10:23:52, pyrekcb pisze:
Sprawdź najpierw, czy auto było z wadą fabryczną (pewnie po numerach w ASO), jeżeli tak, to czy miało wymieniany blok silnika, bo to jedyne rozwiązanie problemu, jeżeli nie chcesz lać oleju, jak do syrenki/trabanta. Problem występował w pierwszych VVTi, stąd właśnie zdecydowałem się na zakup o rok starszego 3SF-E. Co do gazu - nie znam szczegółów, ale rzeczywiście przy spiekach ceramicznych głowice na gazie "lecą" ponoć po kilkudziesięciu tkm. Takie opinie słyszałem. Natomiast nie zgodzę się z Marcinm, że auto po założeniu lpg zawsze zaczyna brać olej - na przykładzie mojego espero moge powiedzieć, że nie zawsze... Pozdr. P.



jeśli espero ma 20kkm, to nie zawsze....

pisałem o samochodach które mają już trochę za sobą, np z 150 - 250kkm i więcej...

w nowych autach problem ten nie występuje...

pzdr
  
 
A w jaki sposób moge sie dowiedziec czy moj egzemplarz jest wadliwy
Jakie to numer czy ktos moze wie, czy jest gdzies jakas publikacja na ten temat jak to sprawdzic?

Mam zamiar wymienic narazie same uszczelniacze bez sciagania glowicy, zobaczymy czy to da jakis efekt (koszt to około 300-400 zł takze mysle ze warto zaryzykowac) Mam zamiar zalac go polsyntetykiem mobil1 10w40 czy to dobry wybor?
  
 
zadzwoń do TMP, lub pytaj w ASO - mają obowiązek Ci powiedzieć. na wszelki wypadek zadzwoń do kilku ASO naraz, skarżąc się za każdym razem na inną ASO...

Mobil 10W40 jest świetnym olejem. Nie zmienia to faktu, że przy przebiegu Twojego auta lać półsyntetyk, to lekka przesada... niektórzy do 300kkm leją syntetyk i nie mają problemów z braniem oleju...

pzdr
  
 
Cytat:
2006-06-13 11:26:16, marcinm pisze:
jeśli espero ma 20kkm, to nie zawsze....


Espero miało kilka razy większy przebieg....

Cytat:
pisałem o samochodach które mają już trochę za sobą, np z 150 - 250kkm i więcej...



Cytat:
2006-06-13 00:12:06, marcinm pisze:
(...)auto po założeniu gazu zawsze "zaczyna" brać olej - bierze się to stąd, że benzyna nie spala się w całości, i część jej miesza się z olejem i dostaje do miski, stąd poziom oleju jest w ekstremalnych przypadkach po kilku kkm wyższy niż zaraz po wymianie... gaz jest suchy, i spala się w całości, a do tego spala się część filmu olejowego - stąd auto "bierze" olej...(...)



No własnie, nie wynika to z Twojej wypowiedzi, uzasadnienie wręcz potwierdza, że chodzi o wszystkie auta...

Pozdr. P.
  
 
moja avcia ma już na busoli 270 tkm w tym na LPG 240 tkm i musze powiedzieć, że nie bierze oleju (a przynajmniej niezauważalnie z wyjatkiem ostrej jazdy na max prędkościach ok. 180-190 km/h) nawet przed niedawnym remontem głowicy.
  
 
a ja mam 1.8 02 lpg wtrysk i bierze 1l n a 1500 km
a silnik ma przejechane 80kkm .. lej i tyle.
  
 
Cytat:
2006-07-12 08:29:44, Wiler pisze:
a ja mam 1.8 02 lpg wtrysk i bierze 1l n a 1500 km a silnik ma przejechane 80kkm .. lej i tyle.



Nie pomyliłeś się...???!!!
Może Ty masz dwusuwa...?
Pozdr. P.
  
 
Popatrzcie w ksiązki serwisowe swoich aut i napewno znajdziecie ze auto może brać olej w ilości do 1 l na 1000 km i nie jest to wada gdy nie ma widocznych wycieków a za leży to od warunków pracy silnika. Nawet w mercach takie ilości podaja.
  
 
Cytat:
2006-07-13 09:24:20, mirwin pisze:
Popatrzcie w ksiązki serwisowe swoich aut i napewno znajdziecie ze auto może brać olej w ilości do 1 l na 1000 km i nie jest to wada gdy nie ma widocznych wycieków a za leży to od warunków pracy silnika. Nawet w mercach takie ilości podaja.



Podaja tyle, zeby za duzo klientom silnikow nie zmieniac za free .
Jakbym mial spalanie 1l na 1000km to bym sie samochodu pozbyl, zreszta tak zrobilem
  
 
Cytat:
2006-07-13 09:34:18, CzapCzap pisze:
Podaja tyle, zeby za duzo klientom silnikow nie zmieniac za free .



Racja - zabezpieczają się przed sprawami w sądzie i odszkodowaniami.