Co daje kolektor ssący GSI?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mimio poszukiwań na tym forum i w dostępnej mi literaturze nie umiem sobie odpowiedzieć na pytanie co daje kolektor ssący GSI (jego kształt i długość) w chwili gdy zasilanie silnika paliwem nie odbywa się poprzez wtryskiwacze. Czy taki silnik "staje się " zwyłkym GLI czy też cechy fizyczne kolektora pozwalają zachować coś z ducha GSI, chyba właśnie taki przypadek dotyczy zasilania gazem z instalacją mieszalnikową? Jeżeli odpowiedź na to pytanie już gdzieś padła to proszę o wskazanie drogi. Z góry wielkie dzięki.
  
 
W skrocie:
dłuzszy kolektor (GSI)- wieksza elastyczność,
krótki kolektor (GLI)- szybsze reagowanie na zmiane połozenia przepustnicy.
Ideałem jest połączenie obu - i tak jest w silnikach np. WV 1.6 100KM. Ten silnik ma zmienna długość kolektora ssącego.
  
 
Cytat:
2006-10-26 20:23:46, goldrs pisze:
W skrocie: dłuzszy kolektor (GSI)- wieksza elastyczność, krótki kolektor (GLI)- szybsze reagowanie na zmiane połozenia przepustnicy.



Teoretycznie to rozumiem, tylko czy mógł by mi ktoś powiedzieć czy i ewntualnie ile traci na osiągach GSI po zastosowaniu zasilania jednopunktowego.
  
 
Straci na elastyczności.
GSI miał inny kształt komór spalania. To też coś daje.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2006-10-26 20:23:46, goldrs pisze:
... Ideałem jest połączenie obu - i tak jest w silnikach np. WV 1.6 100KM. Ten silnik ma zmienna długość kolektora ssącego.

był też fiat Croma CHT (Sterowanie Silną Turbulencją )
  
 
Cytat:
2006-10-27 07:48:44, OLO pisze:
Straci na elastyczności. GSI miał inny kształt komór spalania. To też coś daje.


Moje pytanie zakłada zastosowanie głowicy od GSI. Może zapytam tak: czy GSI na gazie(nie wtrysk gazu) "idzie" tak samo lub podobnie jak na benzynie? Nie mam nawet najmniejszych doświadzczeń z zasilaniem gazem stąd moje może bardzo banalne pytania.
  
 
Cytat:
2006-10-27 09:29:21, PLUS98 pisze:
Moje pytanie zakłada zastosowanie głowicy od GSI. Może zapytam tak: czy GSI na gazie(nie wtrysk gazu) "idzie" tak samo lub podobnie jak na benzynie? Nie mam nawet najmniejszych doświadzczeń z zasilaniem gazem stąd moje może bardzo banalne pytania.


nidgy w życiu, zwężka dużo psuje. czyba że myślisz o blosie.
  
 
Cytat:
2006-10-27 07:48:44, OLO pisze:
Straci na elastyczności. GSI miał inny kształt komór spalania. To też coś daje.



mam wyrzeźbione komory w podobny sposób u siebie w fiacie...elastyczny jest owszem
  
 
Witam,

Leon ! Co Ty opowiadasz. GSI na zwykłej instalacji gazowej "idzie" praktycznie tak samo - a niektórzy twierdzą, że nawet lepiej - jak na benzynie. Stwierdzam to korzystając z własnych doświadczeń. Ciekawią mnie opinie innych użytkowników.
Owszem - jeśli wyregulujesz gaz tak aby uzyskać minimalne spalanie, wtedy czujesz różnice. Przy przeciętnym spalaniu gazu rzędu 12 dm3/100 km - moim zdaniem jest to prawie niezauważalne.

Pozdrawiam
vper
  
 
Vper , ale podzespoły GSI a GLI róznią sie od siebie.
1. wałek nierządu
2. kolektor ssący
3. kształt komory spalania
4. kolektor wydechowy
nie wpominając o ilości wtryskiwaczy i oprogramowania.

jak byś porównywał te pojedyńcze elementy na jednym silniku - przerabiał gażnikowca i robił badanie na chamowni to można by wtedy debatować dalej. a tak porównujesz 2 "inne" silniki.
  
 
Cytat:
2006-10-27 12:17:35, Vper pisze:
Witam, Leon ! Co Ty opowiadasz. GSI na zwykłej instalacji gazowej "idzie" praktycznie tak samo - a niektórzy twierdzą, że nawet lepiej - jak na benzynie. Stwierdzam to korzystając z własnych doświadczeń. Ciekawią mnie opinie innych użytkowników. Owszem - jeśli wyregulujesz gaz tak aby uzyskać minimalne spalanie, wtedy czujesz różnice. Przy przeciętnym spalaniu gazu rzędu 12 dm3/100 km - moim zdaniem jest to prawie niezauważalne. Pozdrawiam vper


Wybacz. jest to niemożliwe z technicznego punktu widzenia. Oczywiście mówimy o LPG I/II generacji z mikserem.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Kolega pewnie porownuje obecne odczucia przy jezdzie na LPG i noPB. Teraz podobne osiagi sa bardzo mozliwe, ale porownujac LPG do noPB przed zalozeniem instalki to nie ma bata - musi byc roznica.
  
 
W moim GSI mam parownik z kompem i silnikiem krokowym, regulacja co 10 tys. km, gaz tankuje tylko na firmowych stacjach a i tak na benzynie jest dynamiczniejszy Nie jest to przepaść, ale można to odczuć.
  
 
Dziękuję wszystkim za opinie i odczucia na temat zasilania GSI gazem. Pytanie które, zadałem być może nie było precyzyjne, ponieważ chciałem wysondować cel i sens modyfikacji GLI Bosch poprzez założenie mu głowicy i kolektora ssącego od GSI (kolektor wydechowy już jest) a na dolocie założenie "urządzenia wtryskowego" mono Bosch z wtryskiwaczem o większej wydajaności bez najmniejszej ingerencji w elektronike i rozrząd. Trochę mnie ciekawi czy to pojedzie i ewentualnie jak. Pomysł pewnie nie zostanie zrealizowny ale kto wie zimą się dosyć nudzę w pracy ( w zeszłym roku odbudowałem sobie Trucka ) dlatego jeżeli ktoś może mi tu odpowiedzieć na nurtujące mnie pytanie i lubi teoretyczne rozważania to zapraszam.
  
 
heh.
To już nie nasz wina że w LPG jest mniej energii chemicznej w jednostce objętości.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
No ale jest w ogóle sens się tym zajmować czy ewidentna strata czasu?
  
 
Cytat:
2006-10-29 21:12:39, PLUS98 pisze:
No ale jest w ogóle sens się tym zajmować czy ewidentna strata czasu?


zależy Ci na efekcie czy na doświadczeniu?
  
 
Cieszyłbym się gdyby w wyniku takiego doświadczenia udało się przenieść obroty momentu max. tak z 500 w dół.
  
 
Obawiam się, że nikt jednoznacznie Ci nie odpowie. Jesteś pionierem. Działaj i opisz efekty.
  
 
Cytat:
2006-10-29 21:52:40, PLUS98 pisze:
Cieszyłbym się gdyby w wyniku takiego doświadczenia udało się przenieść obroty momentu max. tak z 500 w dół.



jest łatwiejszy sposób na przeniesienie momentu max. w dół