Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
PLUS98 Miłośnik FSO POLONEZ CARO+ 1.6 GLI WRZEŚNIA | 2006-10-26 20:13:29 Mimio poszukiwań na tym forum i w dostępnej mi literaturze nie umiem sobie odpowiedzieć na pytanie co daje kolektor ssący GSI (jego kształt i długość) w chwili gdy zasilanie silnika paliwem nie odbywa się poprzez wtryskiwacze. Czy taki silnik "staje się " zwyłkym GLI czy też cechy fizyczne kolektora pozwalają zachować coś z ducha GSI, chyba właśnie taki przypadek dotyczy zasilania gazem z instalacją mieszalnikową? Jeżeli odpowiedź na to pytanie już gdzieś padła to proszę o wskazanie drogi. Z góry wielkie dzięki.
|
PLUS98 Miłośnik FSO POLONEZ CARO+ 1.6 GLI WRZEŚNIA | 2006-10-27 00:21:26
Teoretycznie to rozumiem, tylko czy mógł by mi ktoś powiedzieć czy i ewntualnie ile traci na osiągach GSI po zastosowaniu zasilania jednopunktowego. |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-10-27 07:48:44 Straci na elastyczności.
GSI miał inny kształt komór spalania. To też coś daje. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
PLUS98 Miłośnik FSO POLONEZ CARO+ 1.6 GLI WRZEŚNIA | 2006-10-27 09:29:21
Moje pytanie zakłada zastosowanie głowicy od GSI. Może zapytam tak: czy GSI na gazie(nie wtrysk gazu) "idzie" tak samo lub podobnie jak na benzynie? Nie mam nawet najmniejszych doświadzczeń z zasilaniem gazem stąd moje może bardzo banalne pytania. |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2006-10-27 10:38:29
nidgy w życiu, zwężka dużo psuje. czyba że myślisz o blosie. |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2006-10-27 10:49:39
mam wyrzeźbione komory w podobny sposób u siebie w fiacie...elastyczny jest owszem |
Vper PN Caro 1.6 GSI Sokoły | 2006-10-27 12:17:35 Witam,
Leon ! Co Ty opowiadasz. GSI na zwykłej instalacji gazowej "idzie" praktycznie tak samo - a niektórzy twierdzą, że nawet lepiej - jak na benzynie. Stwierdzam to korzystając z własnych doświadczeń. Ciekawią mnie opinie innych użytkowników. Owszem - jeśli wyregulujesz gaz tak aby uzyskać minimalne spalanie, wtedy czujesz różnice. Przy przeciętnym spalaniu gazu rzędu 12 dm3/100 km - moim zdaniem jest to prawie niezauważalne. Pozdrawiam vper |
tom_stm Miłośnik FSO Warszawa-Wesoła Stara Miłosna | 2006-10-27 12:35:46 Vper , ale podzespoły GSI a GLI róznią sie od siebie.
1. wałek nierządu 2. kolektor ssący 3. kształt komory spalania 4. kolektor wydechowy nie wpominając o ilości wtryskiwaczy i oprogramowania. jak byś porównywał te pojedyńcze elementy na jednym silniku - przerabiał gażnikowca i robił badanie na chamowni to można by wtedy debatować dalej. a tak porównujesz 2 "inne" silniki. |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-10-27 12:39:49
Wybacz. jest to niemożliwe z technicznego punktu widzenia. Oczywiście mówimy o LPG I/II generacji z mikserem. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Senn_PTK CARO+ 1.8 K16 Warszawa | 2006-10-27 14:40:59 Kolega pewnie porownuje obecne odczucia przy jezdzie na LPG i noPB. Teraz podobne osiagi sa bardzo mozliwe, ale porownujac LPG do noPB przed zalozeniem instalki to nie ma bata - musi byc roznica. |
Mgacek Miłośnik FSO Polonez Caro+ GSI Częstochowa | 2006-10-27 19:20:45 W moim GSI mam parownik z kompem i silnikiem krokowym, regulacja co 10 tys. km, gaz tankuje tylko na firmowych stacjach a i tak na benzynie jest dynamiczniejszy Nie jest to przepaść, ale można to odczuć. |
PLUS98 Miłośnik FSO POLONEZ CARO+ 1.6 GLI WRZEŚNIA | 2006-10-27 20:00:13 Dziękuję wszystkim za opinie i odczucia na temat zasilania GSI gazem. Pytanie które, zadałem być może nie było precyzyjne, ponieważ chciałem wysondować cel i sens modyfikacji GLI Bosch poprzez założenie mu głowicy i kolektora ssącego od GSI (kolektor wydechowy już jest) a na dolocie założenie "urządzenia wtryskowego" mono Bosch z wtryskiwaczem o większej wydajaności bez najmniejszej ingerencji w elektronike i rozrząd. Trochę mnie ciekawi czy to pojedzie i ewentualnie jak. Pomysł pewnie nie zostanie zrealizowny ale kto wie zimą się dosyć nudzę w pracy ( w zeszłym roku odbudowałem sobie Trucka ) dlatego jeżeli ktoś może mi tu odpowiedzieć na nurtujące mnie pytanie i lubi teoretyczne rozważania to zapraszam. |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-10-27 20:04:38 heh.
To już nie nasz wina że w LPG jest mniej energii chemicznej w jednostce objętości. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
PLUS98 Miłośnik FSO POLONEZ CARO+ 1.6 GLI WRZEŚNIA | 2006-10-29 21:12:39 No ale jest w ogóle sens się tym zajmować czy ewidentna strata czasu? |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2006-10-29 21:23:56
zależy Ci na efekcie czy na doświadczeniu? |
PLUS98 Miłośnik FSO POLONEZ CARO+ 1.6 GLI WRZEŚNIA | 2006-10-29 21:52:40 Cieszyłbym się gdyby w wyniku takiego doświadczenia udało się przenieść obroty momentu max. tak z 500 w dół. |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2006-10-29 21:59:00 Obawiam się, że nikt jednoznacznie Ci nie odpowie. Jesteś pionierem. Działaj i opisz efekty.
|
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2006-10-29 22:12:59
jest łatwiejszy sposób na przeniesienie momentu max. w dół |