Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
-SerU- Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2003-11-07 16:45:17 Górna ciepła-dolna zimna to znaczy, że się termostat nie otwiera i silnik pracuje na małym obiegu. Czujnik w chłodnicy bardzo łatwo sprawdzić-wystarczy zewrzeć dwa kabelki ze sobą i jak się wiatrak włączy gdy temperatura będzie powyżej 87 stopni to on nie żyje ale skoro dół chłodnicy jest zimy, to znaczy, że masz coś nie tak z termostatem. Wyjmij termostat i zobacz jaką temperaturę będą miały przewody przy chłodnicy bez niego. Jeżeli bedą miały taką samą temperaturę, to masz winowajcę-termostat. Nie wiem jak jest w roverze to rozwiązane i czy da się złożyć obieg wody bez termostatu. Jeżeli nie, to stary termostat otwórz na stałe i zamontuj. |
gumis Miłośnik FSO Vectra 2000 Bełchatów | 2003-11-07 21:03:31 ja miałem to samo i winowajcą był termostat tzn otwierał przy ok 95 stopniach, kupiłłem nowy rzemieślniczy założyłem i to samo, wymontowałem wsadzam do garnka z termometrem od c.o. - otwiera przy 93 stopniach, wymieniłem na orginał koszt 60 zeta- do garnka na gaz z termometrem i ok 87 stopni |
BARRY zalezy od dnia Stalowa Wola | 2003-11-07 21:48:01
Hmm jak zewrzesz kable przy czuniki terminczym chlodnicy to wentylator bedzie sie krecil caly czas ,a nie przy tempraturze powyzej 87.CHyba to logiczne ze czujnik po osiagnieciu 87 stopni zwiera styki czyli to tak jakbysmy sami zwarli dwa te przewody i wentylator sie zalacza. |
wiciu C+ 1,6GSI+lpg Gliwice | 2003-11-10 20:07:05 Raczej termostat |
WhitePower warszawa | 2003-11-11 16:47:34
|
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2003-11-11 17:05:59 Z tego co wiem odpowietrzenie rovera nie jest proste
Maras załatwił sobie w ten sposób uszczelkę pod głowicą... |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2003-11-11 17:16:52 Spiac wiatraki tak aby caly czas chodzily i ostro przegonic autko |
dzbanek Miłośnik FSO Caro 1.4 LPG (umarł ... Kraków | 2003-11-11 17:24:57 Faktycznie są jakieś problemy z odpowietrzaniem?
Wymieniałem właśnie termostat - mój dla odmiany się nie zamykał i miałem przechłodzony silnik. Nie było większych problemów z wymianą, ani tym bardziej z późniejszym działaniem. Trzeba się było pomęczyć tylko ze zbyt mocno trzymającym oringiem oraz ze zdjęciem węży. Dzbanek |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2003-11-11 17:27:15 Tak jak napisał Road
|
gumis Miłośnik FSO Vectra 2000 Bełchatów | 2003-11-11 21:21:19
więc tak odpowietrzenie jest w miarę proste w kolektorze jest zawór odpowietrzający i przeważnie on się przyczynia do podu uszczelki ponieważ się przycina. Najprościej zdjąc wężyk z zaworu i rozruszać jakimś drucikiem, powietrrze puści do zbiorniczka wyrównawczego. jak pisałem poprzedni właściciel zrobił sobie sam uszczelkę pod kolektor ale zapomniał wyciąć dziurki na odpowietrzenie i padła uszczelka |
jarbar FORD ASPIRE Tychy | 2003-12-09 16:16:53 O chyba znalazlem dobry POST w naszej kochanej wyszukiwarce.
dzisiaj mialem wymieniany olej i mechanik mi stwierdzil ze termostat jest do wymiany. Dziwilem sie ostatnio ze tak mi sie silnik rpzegrzewa, zwlaszcza ze termostat wymienialem w lipcu podczas remontu silnika. Teraz mam pytanie - jaka jest cena termostatu orientacyjnie i czy kupuje sie to jako calosc czy mam kupic do niego jakas poszczegolna czesc ? Pozdrawiam |
Mokry Miłośnik FSO Poldzo/VW Gragów | 2003-12-09 16:25:48 w całosci, cena max do 20zł |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2003-12-09 16:30:08 Zabralem sie dzisiaj do wymiany termostatu i przy odkrecaniu urwaly sie dwie srubu i zostaly w obudowie |
Mokry Miłośnik FSO Poldzo/VW Gragów | 2003-12-09 16:32:09 dobrze wiedzieć bede uważał, mam zamiar zmienić u siebie termostat na 87 i z moim szczęściem tez bym mógł urwac sruby |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2003-12-09 16:39:30 Ja tez uwarzalem i nie szarpalem kluczem. Co ma sie urwac i tak sie urwie . A termostacik kupilem od Plusa na 88 st C |
jarbar FORD ASPIRE Tychy | 2003-12-09 16:45:51 a wlasnie widze ze kupujecie termostaty na rozne temperatury. Ja mam Caro 94, silnik 1,5 GLE. Jaki kupic ? w historii tego samochodu bywalo roznie. Pamietam ze kiedys trzymal temperaturke okolo 90. Potem po wymianie bylo okolo 80, teraz tez tak mam ale padl termostat i czesto mi sie przgrzewa. To jaki radzicie kupic ?
|
Mokry Miłośnik FSO Poldzo/VW Gragów | 2003-12-09 16:54:19 nie mniej niż 85C i powinno wszystko grać |