Ukl.chlodzenia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam problem z moim ukl.w roverze otoz temp. jest powyzej 90C ale nie wlacza sie wentylator, gorna rura jest ciepla natomiast dolna zimna.Jak sprawdzic czy to polecial termostat?(wymieniany w styczniu)...i jak sprawdzic czy to pompa, czy moze czujnik ktory jest podpiety bezposrednio do chlodnicy(taki z lewej str.)?
  
 
Górna ciepła-dolna zimna to znaczy, że się termostat nie otwiera i silnik pracuje na małym obiegu. Czujnik w chłodnicy bardzo łatwo sprawdzić-wystarczy zewrzeć dwa kabelki ze sobą i jak się wiatrak włączy gdy temperatura będzie powyżej 87 stopni to on nie żyje ale skoro dół chłodnicy jest zimy, to znaczy, że masz coś nie tak z termostatem. Wyjmij termostat i zobacz jaką temperaturę będą miały przewody przy chłodnicy bez niego. Jeżeli bedą miały taką samą temperaturę, to masz winowajcę-termostat. Nie wiem jak jest w roverze to rozwiązane i czy da się złożyć obieg wody bez termostatu. Jeżeli nie, to stary termostat otwórz na stałe i zamontuj.
  
 
Ile to auto ma lat, że podejrzewasz pompę o brak wydajności - 20? bo chyba tyle trzeba (albo trochę mniej jak sie jeździ na wodzie ale rover tego nie przeżyje) żeby się łopatki w pompie rozpuściły. Termostat sie pewnie nie otwiera i chodzi na małym obiegu. Chociaż żeby to wiedzieć dokładnie muszę looknąć na schemat w Morawskim bo nie pamiętam jak jest właczony termostat.
  
 
ja miałem to samo i winowajcą był termostat tzn otwierał przy ok 95 stopniach, kupiłłem nowy rzemieślniczy założyłem i to samo, wymontowałem wsadzam do garnka z termometrem od c.o. - otwiera przy 93 stopniach, wymieniłem na orginał koszt 60 zeta- do garnka na gaz z termometrem i ok 87 stopni
  
 
Cytat:
2003-11-07 16:45:17, -SerU- pisze:
Górna ciepła-dolna zimna to znaczy, że się termostat nie otwiera i silnik pracuje na małym obiegu. Czujnik w chłodnicy bardzo łatwo sprawdzić-wystarczy zewrzeć dwa kabelki ze sobą i jak się wiatrak włączy gdy temperatura będzie powyżej 87 stopni to on nie żyje


Hmm jak zewrzesz kable przy czuniki terminczym chlodnicy to wentylator bedzie sie krecil caly czas ,a nie przy tempraturze powyzej 87.CHyba to logiczne ze czujnik po osiagnieciu 87 stopni zwiera styki czyli to tak jakbysmy sami zwarli dwa te przewody i wentylator sie zalacza.
  
 
Cytat:
2003-11-07 16:26:52, WhitePower pisze:
mam problem z moim ukl.w roverze otoz temp. jest powyzej 90C ale nie wlacza sie wentylator, gorna rura jest ciepla natomiast dolna zimna.Jak sprawdzic czy to polecial termostat?(wymieniany w styczniu)...i jak sprawdzic czy to pompa, czy moze czujnik ktory jest podpiety bezposrednio do chlodnicy(taki z lewej str.)?

mam taki problem ze czasem sie wlacza obieg wody a czasem nie:/ czy to zawiesza sie termostat czy moze byc cos innego przyczyna???
  
 
Raczej termostat
  
 
Cytat:
2003-11-07 16:26:52, WhitePower pisze:
mam problem z moim ukl.w roverze otoz temp. jest powyzej 90C ale nie wlacza sie wentylator, gorna rura jest ciepla natomiast dolna zimna.Jak sprawdzic czy to polecial termostat?(wymieniany w styczniu)...i jak sprawdzic czy to pompa, czy moze czujnik ktory jest podpiety bezposrednio do chlodnicy(taki z lewej str.)?

udalo mi sie wymiemic termostat-ROvery sa okropne!!! moje rece i 4h roboty tylko, ze jest taki problem, ze nie ma cieplego powietrza-ogrzewania, przegrzewa mi sie nadal:/...moj znaojomy mowi, ze to pewnie ukl.jest nie opdowietrzony-POMOCY jak to sie robi??????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  
 
Z tego co wiem odpowietrzenie rovera nie jest proste
Maras załatwił sobie w ten sposób uszczelkę pod głowicą...
  
 
Spiac wiatraki tak aby caly czas chodzily i ostro przegonic autko
  
 
Faktycznie są jakieś problemy z odpowietrzaniem?
Wymieniałem właśnie termostat - mój dla odmiany się nie zamykał i miałem przechłodzony silnik. Nie było większych problemów z wymianą, ani tym bardziej z późniejszym działaniem. Trzeba się było pomęczyć tylko ze zbyt mocno trzymającym oringiem oraz ze zdjęciem węży.

Dzbanek
  
 
Tak jak napisał Road
  
 
Cytat:
Z tego co wiem odpowietrzenie rovera nie jest proste
Maras załatwił sobie w ten sposób uszczelkę pod głowicą


więc tak odpowietrzenie jest w miarę proste w kolektorze jest zawór odpowietrzający i przeważnie on się przyczynia do podu uszczelki ponieważ się przycina. Najprościej zdjąc wężyk z zaworu i rozruszać jakimś drucikiem, powietrrze puści do zbiorniczka wyrównawczego. jak pisałem poprzedni właściciel zrobił sobie sam uszczelkę pod kolektor ale zapomniał wyciąć dziurki na odpowietrzenie i padła uszczelka
  
 
O chyba znalazlem dobry POST w naszej kochanej wyszukiwarce.
dzisiaj mialem wymieniany olej i mechanik mi stwierdzil ze termostat jest do wymiany. Dziwilem sie ostatnio ze tak mi sie silnik rpzegrzewa, zwlaszcza ze termostat wymienialem w lipcu podczas remontu silnika. Teraz mam pytanie - jaka jest cena termostatu orientacyjnie i czy kupuje sie to jako calosc czy mam kupic do niego jakas poszczegolna czesc ?
Pozdrawiam
  
 
w całosci, cena max do 20zł
  
 
Zabralem sie dzisiaj do wymiany termostatu i przy odkrecaniu urwaly sie dwie srubu i zostaly w obudowie
  
 
dobrze wiedzieć bede uważał, mam zamiar zmienić u siebie termostat na 87 i z moim szczęściem tez bym mógł urwac sruby
  
 
Ja tez uwarzalem i nie szarpalem kluczem. Co ma sie urwac i tak sie urwie . A termostacik kupilem od Plusa na 88 st C
  
 
a wlasnie widze ze kupujecie termostaty na rozne temperatury. Ja mam Caro 94, silnik 1,5 GLE. Jaki kupic ? w historii tego samochodu bywalo roznie. Pamietam ze kiedys trzymal temperaturke okolo 90. Potem po wymianie bylo okolo 80, teraz tez tak mam ale padl termostat i czesto mi sie przgrzewa. To jaki radzicie kupic ?
  
 
nie mniej niż 85C i powinno wszystko grać