Obroty silnika w GLI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pisze bo kumpel mnie poprosil abym sie popytal moze ktos z was bedzie edziec.Chodzi o to ze zecz sie dzieje w Polonezie Caro 1,6GLI.
otorz od pewnego czasu,przy wlanczaniu samochod zaczyna swirowac ,tzn.obroty skacza jak glupie,ida sobie na 2000 po czym tak trzymaja nie pomaga nawet przegazowanie,pozniej sytuacja sie normalizuje,sytuacja ta powtarza sie przy ponownym ,klikukrotnym wlaczeniu silnika.2 sprawa to to ze ssanie sie wylancza zbyt pozno.nie wiadomo co jest

moze macie jakis pomysly,albo co zprawdzic??

ps. moim zdaniem to cos z ssaniem,ale nie wiem nic wiecej

pozdrawiam i czekam na odpisy
  
 
moim zdaniem moduł sterujący pracą silnika (chyba)
  
 
hihi - ja w swoim Abimexie też tak miałem. Wydaje mi sie ze ten typ tak ma. :/

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
U mnie to samo Dałem sobie z tym spokój
  
 
U mnie tez to sporadycznie wystepuje - niestety coraz czesciej
Moze po prostu wlacza sie tryb awaryjny, co wynika z uszkodzenia jakiegos czujnika lub zlego kontaktu. Na poczatek trzeba odczytac kod usterki (teoretycznie w trybie awaryjnym powinna sie caly czas palic kontrolka check engine). Jak sie odczytuje to chyba wiadomo - zewrzec w ALDL i liczyc miganie kontroli check engine a pozniej sprawdzic w ksiazce kod.

Druga mozliwosc ktora mi teraz przyszla do glowy to zacinajacy sie silnik krokowy, trzeba by przeczyscic.

W GLI nie ma ssania . TO JEST WTRYSK. Przy wtrysku nie ma ssania. Komp steruje wtryskiwaczem i przy zimnym silniku odpowiednio wzbogaca mieszanke i utrzymuje wyzsze obroty. Ssanie automatyczne moze byc ale przy gaznikach (nie w polonezie).
  
 
LIPEK co Ty Gadsz???
Toz to ma "Automatyczne ssanie

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
A jak sie silnik nagrzeje, to objawy znikają?? Może linka gazu sie blokuje pod wpływem niskiej temperatury, ja tak mam :) Nasmarować trzeba, sowicie :)
  
 
U mnie tez to samo zima czesciej wystepuje zwlaszcza przy mrozach, mozna sprawdzic styki sondy lambda i jej uziemienie ja poadlaczalem troche kontakta i niby troche lepiej ale znowu sie zaczyna ten typ tak ma i juz :)
  
 
Stwierdzam że to "typowa" przypadłosć GLI - u mnie z kolei objawia się tym że dopiero za drugim-trzecim razem wchodzi na 2000 obr czyli tak jak powinno być po odpaleniu, czyli "ssanie" w cudzysłowie bo to wtrysk
  
 
Mam problem, posiadam Poloneza 1.6 GLI + LPG, obroty silnika niezależnie na benzynie czy na LPG nawet na nagrzanym silniku wahają się w granicach 1700-1900 obr/min, co może być tego przyczyną. Aaaa co jakiś czas świeci kontrolka CHECK ENGINE ale potem gaśnie.
Aha silniczek krokowy wymieniłęm i nadal to samo.

I jeszcze jedna prośba. Gdzie znajduje sie gniazdo serwisowe w poldasie bo kcem domowym sposobem odczytać kod błedu!!


pozdro
  
 
Gniazdo znajduje się pod schowkiem, po prawej stronie, pod wykładziną
  
 
Kolega mówił oczywiście o abimexie - w poldkach z boschem znajdowały sie one w okolicach serwa ale marne szanse zebys zdiagnozował boscha
  
 
Właśnie mam ABIMEXA.
Aha odłaczyłem silniczek krokowy aby zobaczyć jaka będzie reakcja i..... okazuje sie ze jest bez zmian obroty wahają się w granicach 1700....
Co to może być ????
Może sonda lambda walnięta i podaje za komputer zeby ten wzbogacił mieszanke i przez to takie wałki?????
Jakieś sugestie z waszej strony????


pozdro
  
 
Wprawdzie nie znam sie na silnikach z wtryskiem ale sugerowałbym coś z układem automatycznego ssania, może ono właśnie sie nie wyłącza.
  
 
hmm ja proponuje odczytać kody błędów
link a potem zresetuj kompa (odłączenie zasilania) ahaaa
jeszcze jedną sprawę proponuje
zdjąć silniczek zaslepic otwór ( szczelnie w miare) i zobaczyc czy w ogole reaguje (wysuwa sie i tak dalej ) bo co prawda silniczek zmieniałes ale moze jest uszkodzona wiązka ??
  
 
Witam
U mojego kolegi w polonezie dzieja sie male problemy z obrotami.
MIanowicie gdy odpala auto zimne na benzynie obroty spadaja grubo ponizej tysiaca wrecz ma tendencje do gasniecia.
jak wcisnie sie gaz do 2-3 tys to tak nierownio chodzi jakby przerywal
pusci sie gaz raptownie to obroty spadna (2-3 sek chodzi nierowno)poczym zaczyna lagodnie pracowac.Gdy z 2-3 tys spuszcze go powoli z obrotow wtedy wolne ma w miare OK. oczywiscie w miare nagrzewania jest coraz lepiej.
Gdy osiagnie jakas tam temperature przelacza sie na LPG tutaj zas obroty faluja o jakies 100-200 RPM.I z tego co mi mowil to gdy auto nagrzeje sie do tempratury pracy wszystko ustaje.Obroty nie faluja a na benzynce chodzi bardzo dobrze.Nieraz gdy zimny silnik wszystko bylo w normnie ale czesciej jest zle niz dobrze.
Nie odsylajcie mnie do wyszukiwarki bo juz przegladalem niestety takiego przypadku nie znalazlem...
silniczek krokowy przeczyscilem wysowa sie ladnie.
Co to moze byc ??
  
 
Czy komp pokazywał jakies błędy? Jeśli nie to można zresetować kompa.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
nie wie jak to sprawdzic
wiem ze cos sie zwiera
jakoz ze zawsze pamietam to co zrobilem
a nie to o czym czytalem i mnie nie dotyczy.
musze poszukac bo pewnie bylo o tym mowa
aczkolwiek
nie wiem jaki on ma uklad wtryskowy
bosha czy abimexa a moze delpfi ?ale to chyba jest na wielopukncie
wszedzie w jednopunktach sie tak samo sprawdza ???

  
 
To sie wycofuję. Miałem stycznosć tylko z abimexem.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
a po czym poznac czy to abimex czy bosh ?
i jeszcze jedno
ile tam jest silniczkow krokowych ? tylko ten na wezu od gazu ?
bo jesli auto gazu nie ma to gdzie jest silniczek krokowy ?