[125p] Nie wchodzi pierwszy bieg

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sprawa dotyczny kanta MR,auto już podczas kupna niemiało pierwszego biegu i takiego już kupiłem,wszystkie biegi poza jedynką wchodzą gładko.Problemem jest niewyskakujący bieg lecz brak możliwości ruchu lewarka w miejsce I-wszego biegu.Niewiem co to może byc,podejrzewam skrzywiony wodzik tylko niewiem czym to moglo byc spowodowane.Wlasciciel twierdzi,że jego córka podczas jazdy to uszkodziła ponieważ jedynka jest wyskoczyła i od tego momentu niemożna było tego biegu uruchomic. Ma ktoś jakieś pomysły?
Przeszukałem forum ale nieznalazłem nic dotyczącego mojego problemu.
  
 
No niemowcie,ze na fso ak nikt niewie jak rozwiazac ten problem...Nikt niewie co moze byc przyczyna?
  
 
Najprawdopodobniej jest uszkodzona piasta synchronizatora pierwszego biegu.

Bez demontażu i oględzin ciężko jest cokolwiek wydedukować.
  
 
a jaki masz typ skrzyni?
  
 
Seryjna polska skrzynia IV biegowa,jeśli skrzyni nieda się zrobi to zostanie kupiona inna,sprawna skrzynia bo ostatnio byłem na szrocie i krzyczą sobie po 80zł.
  
 
Tzn. z pionową dźwignią?
Wejdź pod spód i zobacz jeszcze czy nie masz luzu na łączeniu wodzików na zewnątrz.
U mnie kiedyś w środku skrzyni od strony wału na wodziku ścięło zabezpieczenie. Wtedy miale tylko 3 i 4.
A jak się nie chcesz grzebać to 80 zł to nie jest tak dużo… skrzynie i tak pewnie trzeba będzie wyciągnąć.
pozdrawiem
  
 
Dźwignia skośna,pionowe były chyba tylko w początkowych MR.Zobacze od spodu co jest grane a jak nic sie nieda zrobic to kupie inna skrzynie,najlepiej V biegową.
  
 
w skosnej nic nie zobaczysz
mozesz zdjac od gory dekiel na tunelu, odkrecic wybierak i zobaczyc czy wodziki od gory sa mniej wiecej w calosci...
  
 
racja
  
 
wywalaj skrzynie i wstawiaj 5.zaoszczedzisz na paliwie[zwroci sie szybko]a jezeli to skrzynia za 80 zl to za ta zepsuta dostaniesz na zlomie tyle.jedyne co to sugeruj sie tym zeby byla to skrzynia z podobnego rocznika,bo niektore mialy odwrotne slimaki do licznika,albo z innym przelozeniem.i dletego moze ci nie chodzic predkosciomierz
  
 
To w takim razie nie będę reanimował tej skrzyni,rozbiore ją na alu. Podczas kupna obczaje czy skrzynia będzie miała taki sam ślimak.
  
 
jeszcze jedno.skrzynia moze miec taki sam slimak ale jego przelozenie moze byc o okolo 2 razy szybsze albo wolniejsze.dam przyklad.mialem poldka z 89r i po zalozeniu silnika i skrzyni od starszego z okolo85/86r pokazywal mi gdzies poplowe predkosci.ale nie wiem czy to byla wina ze poprzedni silnik byl 1,6 a wstawiono 1,5. wykrec slimak u siebie i wez go ze soba.jak wymontujesz slimak od tej co masz kupowac to porownaj czy ma tyle samo trybow.jezeli bedzie inna to musisz sie zastanowic czy brac bo moze ci pokazywac np 2 razy szybciej przedkosc,to wtedy ci skali braknie.a jezeli bedzie odwrotny slimak[to widac od razu]licznik bedzie ci chodzil oderotnie.w tym przypadku nawet go nie podlaczaj.podejrzewam ze te odwrotne slimali byly tylko przy slrzyniach starego typu.
  
 
Przełożenie napędu prędkościomierza jest dobierane do przełożenia mostu.
  
 
Cytat:
2007-01-22 23:32:35, jacekes pisze:
Przełożenie napędu prędkościomierza jest dobierane do przełożenia mostu.

kolega tez mowi dobrze,ale jest to wartosc nie znaczna.most 43/11 nie rozni sie zbytnio od 41/10,wiec wartosc jest b.podobna.ale jezeli chodzi o przelozenia slimakow to do skrzyn dawano podobne slimaki ale roznily sie iloscia zebow[na tym trybiku co wchodzi do skrzyni]i to jest roznica w przelozeniu o okolo 100%.
  
 
Cytat:
2007-01-22 23:47:07, paweldobra pisze:
kolega tez mowi dobrze,ale jest to wartosc nie znaczna.most 43/11 nie rozni sie zbytnio od 41/10,wiec wartosc jest b.podobna.ale jezeli chodzi o przelozenia slimakow to do skrzyn dawano podobne slimaki ale roznily sie iloscia zebow[na tym trybiku co wchodzi do skrzyni]i to jest roznica w przelozeniu o okolo 100%.



koła zębate na reduktorze prędkościomierza które współpracuje z kołem ślimakowym na wałku w skrzyni biegów ma albo 14, albo 15 zębów.

przełożenie nie jest aż tak różne. około 10%...