Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
jurek_j Miłośnik FSO PF 125p/PN Caro Nowiny Wielkie | 2006-04-03 19:34:55 Mam takie małe pytanko, a nie chcę zakładać nowego .
Czy kierownica z Caro 1995r ma taki sam wieloklin jak Fiat 125p z '80 roku? |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2006-04-03 21:26:37 teoretycznie tak choć nie na pewno |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2006-04-04 00:46:22
To niestety trzeba obejrzeć, bo w tych latach zmieniali wieloklin i auta miały różnie. |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2006-04-04 02:25:29
|
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2006-04-04 04:10:13 Mój - listopad 94 ma jeszcze gruby wieloklin. |
bamilek Miłośnik FSO Renault Szczecin | 2006-04-04 08:13:15 wyjątkowo zgodzę się z przedmówcą ... ...
bo to moje caro`95 ma gruby wieloklin...pisałem o tym już w tym wątku... kierownica spisuje się bardzo dobrze...no i jest mniejsza pozdr. |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-04-04 10:55:17 Kwiecień 1995 - GLI CF miał gruby ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2006-04-04 12:28:03 Dodam jeszcze, że jak byłem w Zomisie, to według tamtejszego katalogu częsci zamiennych auto z 96 roku powinno teoretycznie mieć gruby wieloklin, a drobny to jest dopiero od Plusa. |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2006-04-05 02:22:10 Zatem przepraszam za wprowadzenie w blad.Bodajze stary Lafaarowy Poldek 93 z szerokim zawiasem mial juz kiere z drobnym wieloklinem, natomiast kilka miesiecy wczesniejszy, z waskim, posiadal gruby wieloklin...stad moja koncepcja. |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2006-04-05 04:06:26 Z tego co wiem to drobny wielokin, który połączony jest z zupełnie inną bezpieczniejszą kolumną kierownicy zaczęli i owszem wprowadzać w 93 roku, ale jak to w FSO nie do wszystkich aut tylko do niektórych. Na dobre zadomowił się dopiero właśnie w Plusach. Na szczęscie tych wieloklinów nie można z sobą pomylić i jeden rzut oka po zdjęciu kierownicy wystarcza by ocenić który mamy.
Oto mój opis, który jakiś czas temu naprędce stworzyłem dla jednego z naszych kolegow: No cóż - jak sama nazwa wskazuje - pierwszy z nich ma dużo drobnych ząbków, a drugi z nich ma mało grubych zębów. Sprawdziłem to naocznie przed chwilą jako, że oba typy kierownic mam w garażu. Te grube zęby mają po jakimś milimetrze, można je spokojnie policzyć i jest ich 21 bodajże, natomiast drobnych jest z grubsza ok. 4 razy więcej i są tak drobne, że trudne do policzenia. |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2006-04-05 04:09:57
Potwierdzam zjawisko - w "kundlu" była kierownica od CC nabita na gruby wieloklin. Dodatkowo ktoś obciął wystający kawałek śruby z gwintem i nakrętka trzymała kierownicę tylko połową grubości - pamietacie że to jest taka raczej cienka nakrętka? |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-04-05 08:09:37 Drobny wieloklin nei oznacza bezpiecznej kolumny. Ona była chyba już w wąskim caro. A jak nie w wąskim to na początku szerokiego. Moja kolumna kier (drobna 1996) z zewnatrz niczym sie nei różni od 1994 (gruba) - no chyba że chłopczyk chińczyk i dziewczynka japończyk - to juz tak jak u ludzi ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
BolimA Miłośnik FSO PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2006-04-06 00:52:08 A ja mam inne zdanie. Jezdzilem jakis czas na fabrycznej - strasznie wielka. W sobote wstawilem mniejsza Monte Carlo (i zarazem grubsza) i jezdzi sie duzo wygodniej - ale moze to przyzwyczajenia z poldka... |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2006-04-06 01:00:00
To nie przyzwyczajenia, tylko normalna reakcja. Fabryczna kiera to porażka na całej linii. |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2006-04-06 02:24:08 Jeśli chodzi o 125p, to kierownica jest OK. Miłe są zwłaszcza zagłębienia na palce. Ale czteroramiennna kierownica w Caro to porażka. Zasłania zegary, zasłania wyłączniki i nie daje się uchwycić wygodnie, bo ma ramiona tam gdzie bym chciał mieć dłonie. Żadnej z tych wad nie ma kierownica od Plusa kombi i dlatego została w "2paskach" zamontowana. Jakiś czas temu dodatkowo obszyłem ją skórą i jest naprawdę przewygodna.
Niestety nie mogłem je przenieśc póki co do mojego "nowego" auta, więc "duo-kolor" dostał kierownicę od 131, która jest nieco mniej wygodna, ale też bardzo funkcjonalna i lepiej się komponuje z obudową kolumny kierowniczej. [ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-01-22 00:22:12 ] |
mateoos Miłośnik FSO czarnuch Szczecin | 2006-04-06 06:56:15 Poszukuję taniej, ładnej, mniejszej niż standardowa, kierownicy do Plusa
Swoją drogą, to strasznie dziwne. O ile jeszcze rozumiem, że bez wspomagania duża kierownica ma jakiś sens - dla kobiet etc., to przy zainstalowanym wspomaganiu fabryka mogłaby już dawać coś mniejszego. I tak kręcić kierą można jednym palcem. |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2006-04-06 09:28:47 Wpomaganie owszem jest potrzebne. Nawet konieczne. W ciężarówkach, autobusach itd... W Polonezie wystarczyła by zmiana przekładni na zębatkową. Miałem takową w VW i Ładzie i można bylo jednym niemal palcem kręcić na postoju. Ludzie i tak mają teraz za mało ruchu i odrobina wysiłku przy prowadzeniu samochodu nikomu by nie zaszkodziła. |
tom_stm Miłośnik FSO Warszawa-Wesoła Stara Miłosna | 2006-04-06 10:44:14 Camaro , pokaż fotki swojej naby |