Mirekm11 SEFI 16v 1,6L 94 Wrocław | Chciałbym się zapytać czy w Waszym Fordzie odkryliście usterki "nie z tej ziemi".
Dwa tygodnie temu zakończyłem długotrwałą walkę z blokującym się przednim hamulcem tarczowym dzięki temu forum. Temat był wielokrotnie wałkowany i oczywiście winien był elastyczny przewód hamulcowy. Tak, jak prawdopodobnie w przypadku większości osób, przewód był podejrzewany na samym końcu, no bo co może sie z nim stać złego wewnątrz skoro na zewnątrz wygląda jak nowy. Wyobrażałem sobie ogniska korozji wewnątrz, ale jakoś nie mogłem w to uwierzyć, jak i w rozwarstwiający się od wewnątrz przewód gumowy. Zwłaszcza, że dalej jestem pod wrażeniem cienkiej gumowej osłony zacisku hamulcowego, która po 12 latach wygląda, po oczyszczeniu, jak by była dopiero co kupiona.
Powód niedrożności był następujący: w połowie dlugości przewodu (1,6l, 16v, 1994) jest gruba metalowa blaszka, która obejmuje dookoła elastyczny przewód hamulcowy, a z drugiej strony mocuje do amortyzatora. Blaszka ta w ciągu lat użytkowania zaczęła rdzewieć od wewnątrz, w miejscu styku z gumą. Każdy wie, że objętość powstającej rdzy jest większa niz metalu, więc powoli z premedytacją zciskała przewód hamulcowy, aż do jego całkowitego zatkania. Po lekkim odgięciu blaszki i oczyszczeniu z rdzy przewód odzyskał drożność i wszystko wróciło do 100% sprawności (zaciśnięcie przewodu jest zalecane podczas naprawy zacisku i nie ma negatywnego wpływu). Nie jest to bezproblemowe i jeżeli NADETNIESZ PRZEWóD TO GO BEZWARUNKOWO WYMIEN NA NOWY. Przy okazji rozwiązał się problem z przeszości, dlaczego czasami czułem, że samochód ma mniejszego kopa, a po chwili wszystko wracało do normy.
W rozwiązaniu problemu pomogil mi:
1.Sprzedawca, który sprzedał mi niewłaściwy przewód hamulcowy. Dobrze, że za 25 zł a nie za 120, który zamierzałem kupić.
2. I tak dalał najlepsza ofertę na właściwy przewód w porówniau do sklepów w okolicy. 120-25=95 zł, polskiego nie chcałem kupić. Co budziło mój wielki dyskomfort.
3.Sprzedawca z drugiego sklepu, który obiecywał cuda-niewidy, a przy odbiorze okazało się, że jest to polski przewód za wysoką cenę.
4. Cienki drucik metalowy (nie polecam), włożony do przwodu hamulcowego, który pomógł mi zlokalizować miejsce niedrożności, oczywiście tam gdzie znajdowała się obejma.
|