Brak iskry

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pozdrawiam, mam problem tego typu, ze moje autko POLONEZ CARO 1,5 GLE jak sie troszeczke zagrzeje to zanika prad w zaplonie i traci sie iskra i koniec jazdy, gdzie szukac przyczyny?? Dodam ze mam model z elektronicznym zaplonem. Moze ktos mial kiedys podobny problem
palasz@plusnet.pl
 
 
Sprawdź przewód ekranowany od aparatu do modułu. Kiedyś żyłki miedziane przewodu połamały się przy końcówce na płytce aparatu. Na pierwszy rzut oka wyglądało OK. ale przewód trzymał się na koszulce, nie było lub było bardzo słabe połączenie galwaniczne.
Piotrek
 
 
To byl wlasnie przepalony kabel ekranowany od aparatu zaplonowego do modulu i to jeszcze sprytnie pod izolacja, a jak mierzylem miernikiem to nie pokazawal przerwy, niestety wczesniej wymienilem modul ktory okazal sie dobry, ale skoro nie dzialalo to dalej szukalem i poruszalem kablem i zmierzylem jeszcze raz rezystancje i sie okazalo ze praktycznie nie ma przejscia. Dzieki chlopaki za pomoc. Pozdrawiam
 
 
Mam pytanie czy ktoś z was może wie co może być:
Mam poloneza 86 (Borewicz) 1.5 i nie dawno zakładałem gaz i do nie dawna było wszystko ok ale kiedy przyszly bardziej deszczowe dni polonez zaczął wariować to raz z rana nie chce wogole odpalić a jak jadę w deszczu to musze pilnować żeby nie spuścic poniżej 2000 obr/min bo gaśnie i nie chce odpalić wczoraj czyli w sylwestra pojechałęmn po "zaopatrzenie" jade sobie spokojnie srodkowym pasem a tu nagle prawym pasem przejechał gośc nubirą i tak sie złożyło że wjechał w kałuze ochlapując dośc mocno moją furę polder od razu zgasł i za cholere nie chciał odpalić dodam że nowe są przewody WN kopułka palec rozdzielacza tylko świece są używane i mają juz dość spory przebieg.Jak próbowałem go odpalić ciągnąc innym samochodem to strzelał odpalił ale tylko na dwa gary.K........ nie wiem co jest czy tą mogą być świece dość dziwne objawy jak na ten podzespół.POMÓŻCIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  
 
Ja bym stawiał na cewkę+wszystkie kable i kabelki idące do cewki.
  
 
Ja miałem swego czasu podobny problem i jak się okazało było gdzieś spięcie w instalacji, a ta u mnie przypomina spaghetti i to nie byle jakie - plątanina jest niezła. Jakiś magik-elektryk się za to zabrał i zrobił - na razie jest wszystko ok. A objawy były identyczne jak u Ciebie. Skoro masz nową kopułkę + przewody to raczej nie ich wina...
  
 
Wiecie co to mogą być przewody ponieważ jak kupowałem to kupiłem takie jak były w każdym sklepie z częściami do poldera więc wydaje mi sie że czeka mnie wydatek na porządne przewody WN bo nie chce mieć juz takich akcji szczególnie że teraz bedą dość często deszczowo-śniegowe dni więc chyba będzie rozsądnie wymienić je na nowe.Dzieki za podpowiedź!!!!!
  
 
Wyciagam trupa.. ale mam podobny problem co w pierwszym poscie... Jak silnik sie troche zagrzeje to zanika iskra nagle i niespodziewanie. Czasem podczas jazdy gasnie, czasem jak sie zgasi silnik i zaraz po tym nie chce juz odpalic. Ale gdy troche postoi, ostygnie to znowu zapala. Raz przejedzie 500 m po odpaleniu na cieplo i stanie, a czasem i 50 km i dopiero, a czasem wcale. Zielony, swiece nowki (po wymianie jakby lepiej chodzil ale po 5 km powtorka z rozrywki byla), WNki nie maja przebic. Jak juz zapali silnik chodzi bez zarzutu do nastepnego zgasniecia ... Prosze o sugestie gdzie szukac przyczyny bo auto stoi sobie w drugim koncu miasta i brejdak czeka az zapali Silnik to 1.6 GLE na gazowni.
  
 
Cytat:
2006-07-18 14:06:52, RX pisze:
Wyciagam trupa... Silnik to 1.6 GLE na gazowni.

cewkę zmieniałeś???
  
 
No jeszcze wlasnie nie bo od wczoraj sie to zaczelo. Czy walnieta cewka moze dawac takie objawy? a moze modul?
  
 
Cytat:
2006-07-18 14:12:03, RX pisze:
No jeszcze wlasnie nie bo od wczoraj sie to zaczelo. Czy walnieta cewka moze dawac takie objawy? a moze modul?

zacznij więc od cewki !
  
 
Jeden z typowych objawów uszkodzonej cewki.
Sugeruję podmienić na próbę, żeby się upewnić, że to cewka.
  
 
Chyba jednak nie cewka... wczoraj wieczorem odpalil normalnie tak jak zgasl bez grzebania, przejechal okolo 5 km i zgasl... podmiana cewki zaraz po zgasnienciu nie dala rezultatow... teraz juz nie pali wogole, proby prowadzone na 3 cewkach...
  
 
Cytat:
2006-07-19 15:09:22, RX pisze:
Chyba jednak nie cewka... wczoraj wieczorem odpalil normalnie tak jak zgasl bez grzebania, przejechal okolo 5 km i zgasl... podmiana cewki zaraz po zgasnienciu nie dala rezultatow... teraz juz nie pali wogole, proby prowadzone na 3 cewkach...

to-... pozostaje zmienić moduł
  
 
I tak zrobie oczywiscie.. ale znajac ten samochod to pewnie zupelnie cos innego padlo
  
 
Cytat:
2006-07-19 15:49:02, RX pisze:
I tak zrobie oczywiscie.. ale znajac ten samochod to pewnie zupelnie cos innego padlo


Identyczne objawy mialem jak padla cewka ale ta w aparacie zaplonowym
  
 
załóż abimexa, zapomnisz o problemach zapłonem.
  
 
Cytat:
2006-07-19 23:10:18, leon pisze:
załóż abimexa, zapomnisz o problemach zapłonem.



A jak modul pojdzie sie kochac 150zl...

RX, moze sprawdz jeszcze inne rzeczy:

1) Zdejmij kopulke, dokladnie wyczysc od srodka i drapnij czyms styki, to samo z palcem.

2) Przerwal mi sie tez kiedys czarny kabelek POD palcem rozdzielacza. Awarii nie bylo widac nawet po zdjeciu kopulki, ale jednak tam byla.
  
 
Cytat:
2006-07-19 23:10:18, leon pisze:
załóż abimexa, zapomnisz o problemach zapłonem.


Mam GLD wiec powoli zapominam, a GLE poprostu zostal w rodzinie i trzeba zeby jezdzil jakos

Cytat:
2006-07-20 00:30:23, DooMinick pisze:
A jak modul pojdzie sie kochac 150zl... RX, moze sprawdz jeszcze inne rzeczy: 1) Zdejmij kopulke, dokladnie wyczysc od srodka i drapnij czyms styki, to samo z palcem. 2) Przerwal mi sie tez kiedys czarny kabelek POD palcem rozdzielacza. Awarii nie bylo widac nawet po zdjeciu kopulki, ale jednak tam byla.


Od czyszczenia i wymiany zielonego zaczelismy walke.
Dzis podmienilem modul i niestety nie zagadal Jak sparwdzic ta cewke w aparacie zaplonowym? Bo nowa kosztuje 60 zl i nie usmiecha mi sie kupowac jej jak to nie to. Myslalem, ze moze to problem z kostka stacyjki, ale tutaj prad dochodzi wszedzie jak nalezy...
  
 
Cytat:
2006-07-20 13:01:42, RX pisze:
Jak sparwdzic ta cewke w aparacie zaplonowym? Bo nowa kosztuje 60 zl i nie usmiecha mi sie kupowac jej jak to nie to.



Jak już wziąłeś na podmiankę moduł, cewke i zielony to na 99% generator, a na 1% czary.
Jak sprawdzić? Podłącz do woltomierza i kreć aparatem, powinna dawać zmeinne napięcie. Z reguły guzik z tego sprawdzanie, bo może jej odwalać tylko czasem.
Ja chciałem zaoszczędzić na nowej, bo starą rozwaliłem mechanicznie Wziałem aparat ze szrotu za 20 zł.
Za miesiąc i tak musiałem nowy generator kupić
Jak chcesz zaoszczędzić, to załóż stykowca, załatw odpowiedni rezystor (gdzieś widziałem scheamat), i zmień odstęp w przerywaczu.
Zagada z modułem i cewką z elektronika.
Aha, shemat ma Elwood, który też tu zagląda czasem.