Traci moc jak sie rozgrzeje

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam przejechane ma ok 44 tyś jest to przebieg orginalny. Ma 17 lat i nic nie było nigdy robione przy silniko tylko olej i filtry. Od kwietnia zaczoęłm już go normalnie eksploatowac i zrobiłem około 2 tyś. Dwa dni temu sprawdzałme olej no i musiałme dolac 0,7 litra. Potwornie zaczoł się grzać silnik tzn jak staje w korku to momentalnie temperatura wchodzi na czerwone, zrobiłem osobie włacznik wentylatora chłodnicy na pstryczek ale to i tak nie pomaga nie wytraca temperatury. Jak silnik jest gorący tzn 3/4 wychylona kreska na wskaźniku to momentalnie traci silnik moc i jak sie mu przycisnie to słychać zawory + powyżej 4,5 tyś obrotów czasem puszcza czarnego dyma. W tamtym miesiący wymieniony został pasek rozrządu. Zauważyłem tez dorbny wyciek z uszczelki pod kolektorami dokotowymi ale tylko w tedy gdy jest silni gorący bo plam nie zostawia . Mam też do dupy olej bo slelektor W20 i wiem że bede za niedłygo go wymieniał + płukanie chłodnicy + przewody. Pytanie tylko co z silnikiem bo nie znam sie na tym za bardzo a mechanik mi powiedział że jeździć i się tym nie przejmowąc. Wymieniajac też filtr powietrza zoabczyłe ze w obudwie na połaczeniu z gaźnikiem jest trochę mokro. Proszę o pomoc bo niechce zarżnac kanta bo jest w zbyt dobrym stanie. aha no i kant nie dostaje w dupe tzn jeżdze nie szybciej niz 90. Spalanie benzyny jest tez w normie tzn w trasie około 7,5 - 8 na 100 Km.

[ wiadomość edytowana przez: R-said dnia 2006-07-28 12:16:53 ]
  
 
stał pewnie kupe czasu i masz do wymiany - najprawdopodobniej termostat i uszczelniacze
jedno i drugie da sie zrobic a są magicy ktorzy uszczelniacze wyminiają bez zdejmowania tloka - ja bym sie na to pisał jezeli mialbym zaplacic za wymiane -
jak to zrobic to jest opisane w ksiązce pana trzeciaka wydawnictwa auto - rzecz jasna ksiązka o polonezie
to ze traci moc jak go podgrzejesz swiadczy tylko o tym ze nie wolno go przegrzewac
Ja akurat kiedys przegrzalem swojego - megamocny to on juz wtedy nie byl ale po tamtym przegrzaniu stracil zauwazalnie na mocy i juz mu sie wiele nie poprawilo
  
 
Kurde a jaki może być tego przybliżony koszt??
  
 
Cytat:
2006-07-23 22:31:43, rdt pisze:
a są magicy ktorzy uszczelniacze wyminiają bez zdejmowania tloka


A co ma tłok do uszczelniaczy?
  
 
Cytat:
2006-07-24 11:43:50, Janisz1990 pisze:
A co ma tłok do uszczelniaczy?

no pierścienie
  
 
Cytat:
2006-07-23 22:31:43, rdt pisze:
są magicy ktorzy uszczelniacze wyminiają bez zdejmowania tloka



A czy sa tacy magicy, ktorzy musza zdejmowac tloki przy wymianie uszczelniaczy? Rdt, to nie silnik dolnozaworowy

R-said, uszczelniacze beda kosztowac nie wiecej niz 15zl (ja kupilem za 8 do DOHC) a termostat tez cos kolo tego,
  
 
Traci moc...

-a zawory regulowałeś?
  
 
hmmm moze cos bede mogl pomoc
ustawic zawory np
jesli cie interesuje to zapraszam na priv
  
 
musisz:
1) wymienic termostat ( przy okazji wymien chłodziwo.. polecam płyn ECO 2000 bo dobry i w miare tani )
2) wymiana uszczelniaczy na prowadnichach zaworowych
3) wymiana oleju i filtra (jak jezdził na selektolu to nie pozostaje nic innego jak Lotos 15W40 .. 50 zł 5 literków)
4) regulacja zaworów i gaznika i zapłonu czyli pełna diagnostyka silnika

wsumie bedzoe cie to kosztowac ok 250-300 zł... ale silnik odzyje...
  
 
bez zdejmowania tłoka- otóż sie przesłowiłem i rzecz jasna chodziło mi o zrzucanie glowicy - ale Ci co kiedykolwiek robili cośkolwiek pewni i tak sie zorientowali
  
 
Cytat:
2006-07-24 20:54:23, berek33 pisze:
3) wymiana oleju i filtra (jak jezdził na selektolu to nie pozostaje nic innego jak Lotos 15W40 .. 50 zł 5 literków)


Za 50 zł to mu można zalać Castrolu, jest taki, do lekko zużytych i starszych silników specjalnie. A nie lać to qrestwo, które się zamienia w czarną smołę. Przynajmniej takie jest moje zdanie
  
 
Cytat:
2006-07-24 22:45:01, Janisz1990 pisze:
Za 50 zł to mu można zalać Castrolu, jest taki, do lekko zużytych i starszych silników specjalnie. A nie lać to qrestwo, które się zamienia w czarną smołę. Przynajmniej takie jest moje zdanie


eee tam gadanie, jak wymieniasz lotosa zielonego co 10 tyś. km do spokojnie daje radę. nie popadajmy w paranoje.
  
 
Cytat:
2006-07-24 23:15:20, tom_stm pisze:
... jak wymieniasz lotosa zielonego ...


spoko, lotos zielony ogród nie jest zły.
  
 
Cytat:
Za 50 zł to mu można zalać Castrolu, jest taki, do lekko zużytych i starszych silników specjalnie. A nie lać to qrestwo, które się zamienia w czarną smołę. Przynajmniej takie jest moje zdanie

lotos zielony 15 w 40 jest o niebo lepszy od tego najtanszego castrola.... jak silnik jezdził na selektolu to only lotos jak ma jeszcze roche pojezdzic
  
 
Najtańszy castrol to jest dopiero łajno , green lotos wymiana co 8 kkm , czyściutki silnik w srodku i uwazam że w tej cenie na rynku nie ma lepszego jakościowo oleju
  
 
Cytat:
2006-07-25 12:41:10, berek33 pisze:
lotos zielony 15 w 40 jest o niebo lepszy od tego najtanszego castrola.... jak silnik jezdził na selektolu to only lotos jak ma jeszcze roche pojezdzic


No chyba, że tak. Ja tylko pamiętam, że po kupieniu w moim caro lotos po jakims czasie zosstał zastapiony QuakerState-m. I tak jak tamten był jak smoła przy wymianie, tak ten po 10kkm wyglądał świeżutko i silnik był czysty, nigdzie nie osadzał się czarny syf. Ale się nie spieram.
  
 
i tu jest pies pogrzebany w niektórych rozumowaniach. olej dlatego jest brudny - widzimy przy wymianie , właśnie dlatego że on myje silnik od środka i cały syf jest razem z nim wylewany. to właśnie te świetne oleje które nawet przy 30 tyś. przebiegu pomiędzy wymianami i są jeszcze czyste są do bani. one nie mają żadnych właściwości czyszczących. cały syf odkłada się w silniku.
co innego jak olej jest przepalony ponieważ nasz silnik nie jest w najlepszym stanie.
także proszę się zastanowić o czym piszecie - czy olej jest przepalony czy brudny.

orto

[ wiadomość edytowana przez: tom_stm dnia 2006-07-27 20:22:35 ]
  
 
Cytat:
2006-07-25 17:01:23, tom_stm pisze:
i tu jest pies pogrzebany w niektUrych



w niektórych Panie profesorze.
Poza tym masz w zupełności rację
  
 
No w przyszłym tygodniu wymieniam olej + filtr. Zobacze czy się choć trochę to uspokoj następna rzeczą myślę że bedzie borygo. Jaka jest róznica miedzy ty ekologicznym a zwykłym poza cena 20zł i kolorem??
  
 
Cytat:
Jaka jest róznica miedzy ty ekologicznym a zwykłym poza cena 20zł i kolorem??



no ten ekologiczny jest bardziej.......... ekologiczny hehehe.. tzn własciwosci ma takie same jak zykły ale jest mniej szkoldiwy dla srodowiska i własnie dlatego nazywa sie ekologiczny