Wyrwane zęby z paska rozrządu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ok 2 tygodni temu mój Polonez 1.6 GLi stanął po środku miasta. Jako że nie znam się na mechanice za miejsce katastrofy został wezwany nadworny mechanik w osobie mojego ojca (który przejechał Fiatami i Polonezami na Księżyc i z powrotem). Orzekł pęknięcie paska rozrządu co było o tyle prawdopodobne że auto ma przejechane 68 tys km.
Po rozkręceniu obudowy koła rozrządu okazało się że pasek jest cały natomiast koło zębate wału korbowego wyrwało z niego zęby. Koło zębate rozrządu zatrzymało się w miejscu czymś zablokowane. Przy próbie ręcznego obracania robiło około 1/2 obrotu. Po odkręceniu klawiatury koło rozrządu obracało się swobodnie.
Ojciec ostukał szklanki i jedna wydawała inny odgłos niż reszta.
Po przykręceniu klawiatury oba koła obracały się swobodnie.
Nie znając przyczyn awarii skręcliśmy silnik do kupy. Znaki itp zostały dobrze ustawione.
Auto przejechało ok 30 km i sytuacja się powtórzyła.
Nadworny mechanik orzekł że winna jest ta felerna szklanka.

Czy to w ogóle jest możliwe żeby szklanka mogła się zablokować na tyle mocno?
Jeśli tak to co robić bo ojciec straszy mnie wymianą bloku silnika itp.
Jeśli nie to co mogło być przyczyną?

Pomocy!!!
  
 
Możliwe jest że zawór jest krzywy i się zaciera albo szklanka. Trzeba dokładnie sprawdzić każdy element - zwalić głowicę.
  
 
Cytat:
2005-10-19 16:55:20, JerryP pisze:
Możliwe jest że zawór jest krzywy i się zaciera albo szklanka. Trzeba dokładnie sprawdzić każdy element - zwalić głowicę.


A jeśli to szklanka? Da się to jakoś wymienić, naprawić?
  
 
Cytat:
2005-10-19 17:41:38, Zacharek pisze:
A jeśli to szklanka? Da się to jakoś wymienić, naprawić?



da się, ale najpierw musisz zwalić głowicę jak pisał Jerry i wtedy wszystko sobie na spokojnie posprawdzasz, powodzenia
  
 
do sprawdzenia szklanki nie trzeba zwalać głowicy !!!
  
 
Cytat:
2005-10-19 18:16:33, LifeGuard pisze:
do sprawdzenia szklanki nie trzeba zwalać głowicy !!!