Dołączana blokada mechanizmu różnicowego...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chyba nie trzeba wyjaśniać o co loko? Od niedawna pomykam na elektroszperce i jest to troche uciążliwe w cywilu. W normalnym ruchu miejskim wolałbym mieć tradycyjny dyfer i możliwość blokowania go do zabawy. W terenówkach są blokady załączane mechanicznie lub elektromagnetycznie, do większości modeli można takowe dokupić, a ja chcialbym takie coś sobie zafundować...
I tu oczywiste pytanie - jakie są opcje zastosowania takiego wynalazku w produktach FSO? Oczywiście wiadomym jest, że w każdym wypadku niezbędna będzie rzeźba, tylko pytanie jak to podejść żeby rzeźbić jak najmniej? Można wsadzić most z Honkera ale nie o taka modyfikacje chodzi...
  
 


Most Poloneza w wersji Falen, Analog.
Tradycyjnie, tuleja przesuwna blokująca jedną półoś i obudową MR
  
 
Powoli i dużymi literami prosze - można wymodzić taki blok do seryjnego dyfra? Ten rysunek za bardzo do mnie nie przemawia, może mnie ktoś oświecić?
  
 
i wiekszy rysunek prosimy
  
 
"Sztucznie" powięksozny rysunek, innego raczej nikt nie posiada


Przecież to jest wybudowane w oparciu o seryjny most Poloneza, taki był punkt wyjściowy.

Proszę zadawać konkretne pytania, kto czego nie rozumie na tym rysunku??
  
 
tak jak dlamnie to przydałby się rysunek seryjnego mostu do porównania, nie kapuje w jaki sposób ta tuleja sprzęga pół oś, pozatym ta pół oś nie wygląda jak seryjna, seryjna ma tylko jeden wielowypust na samym końcu, a tutaj widzę jeszcze jeden wielowypust na wysokości tej tuleii od mechanizmu sprzęgającego, jak coś zle mówie to mnie poprawcie

EDIT: już zrozumiałem, wiem już jak to działa, widzę w którym miejscu tuleja sprzęga pół oś, co nie zmienia faktu że pół oś nadal nie jest taka jak w seryjnym moście

[ wiadomość edytowana przez: Chrostek dnia 2006-08-30 18:49:30 ]
  
 
chyba nie trzeba tłumaczyć, że jedynie podzespołem wyjściowym był most seryjny, a cześć elementów została zmieniona zupełnie, przerobiona, bądź dostosowana, nawet pare elementów dodano celem uzyskania podzespołu funkjonującego tak jak w zamierzeniach projektantów.

Półoś jest odmienna, bo posiada dodatkowy wielowypust, odmienna jest też obudowa MR (posiada podejście pod sprzęgło kłowe dla tulej przesuwnej), Napewno jeszcze coś zmieniono..., m. in. dodano na zewnątrz pochwy cały korpus wewnątrz którego jest elektromagnes, widełki przesuwającą tuleje, etc.
  
 
pisałem już na furiatach , a co powiecie na torsen w standardowym moście
  
 
Cytat:
2006-08-30 20:38:14, rafal125p pisze:
pisałem już na furiatach , a co powiecie na torsen w standardowym moście


napisz też tutaj
  
 
Most z blokadą opracował "Zakład Produkcji Podzespołów Podwozia", mam gdzies fotkę "pokazowego" zrobionego jeszcze ze starymi hamulcami. a fotka jest znana od 95r-tylko ze jakos nic wiecej nie wiadomo, oprócz tego, że tak miały analogi (czyli powstało kilka sztuk). sorry za sklerozę ale było szeroko opisywane na przykładzie czyjeś rajdówki próby wstawienia bebechów z mostu i blokady łady.
w sumie to juz jest po ptokach-mysle tutaj o sytuacji w której komuś chciałoby sie bawić w produkcje/modyfikację seryjnych mostów.przy większej ilości może by się opłacało
a blokada do łady chyba cos koło 3tys kosztuje
  
 
strona domowa torsena http://www.torsen.com/products/products.htm

oraz obrazek jak to wygląda w tylnym moście
  
 
  
 
Cytat:
2006-08-30 22:56:09, rafal125p pisze:



Więcej kół zębatych nie dało rady tam upchnąć?
Ale wierzę w Rejsa! Poważnie!
  
 
poczytaj o torsenie trochę bo ten wynalazek to naprawde najlepsza szpera dostepna na rynku i w dodatku całkowicie mechaniczna ,nie żadna cierna , fakt ,że używa go audi już od ładnych paru lat mówi za siebie

w skrócie , torsen daje większy momęt obrotowy na to koło które ma większą przyczepność
  
 
też torsen ale drógiego typu

tu ładniej to wygląda

  
 
Cytat:
2006-08-30 23:02:19, rafal125p pisze:
poczytaj o torsenie trochę bo ten wynalazek to naprawde najlepsza szpera dostepna na rynku i w dodatku całkowicie mechaniczna ,nie żadna cierna , fakt ,że używa go audi już od ładnych paru lat mówi za siebie w skrócie , torsen daje większy momęt obrotowy na to koło które ma większą przyczepność


jak bym chciał poczytać, to bym poszedł do biblioteki. lepiej cfaniaku napisz jak to do mostu wepchnąć.
  
 
Cytat:
2006-08-30 23:02:19, rafal125p pisze:
poczytaj o torsenie trochę bo ten wynalazek to naprawde najlepsza szpera dostepna na rynku i w dodatku całkowicie mechaniczna ,nie żadna cierna , fakt ,że używa go audi już od ładnych paru lat mówi za siebie w skrócie , torsen daje większy momęt obrotowy na to koło które ma większą przyczepność




Spodziewałem sie, ża napiszesz jaki kokretny typ z palety danej firmy całego MR TorSen pasującego do omawianego mostu, lub jakich wymaga konkretych przeróbek obudowa pochwy by pomieścić jakiś tam typ MR takiego czy innego. Mile widziane byłyby fotki, kwoty...

Zakładamy, że każdy zainteresowany już odróżnia od siebie szpere cierną, TorSen'a, sprzęgło Haldex w wersji "aktywnej", etc.
  
 
grzanuś, chyba najszybciej bedzie jak się podmieni most z falena
tam jest szpera a w dodatku ma przełożenie 4.55

przecież nikt się nie zorientuje jak założymy zwykły szeroki most
  
 
Cytat:
2006-08-31 00:04:53, Jojo pisze:
grzanuś, chyba najszybciej bedzie jak się podmieni most z falena tam jest szpera a w dodatku ma przełożenie 4.55 przecież nikt się nie zorientuje jak założymy zwykły szeroki most



I Rejsik by go odrazu porządnie przetestował
  
 
Coś chłopaki widze ze popłyneliście zdrowo pomijając problem określony wyraźnie już w temacie .


Cytat:
2006-08-31 00:01:45, Marcin1608 pisze:
Spodziewałem sie, ża napiszesz jaki kokretny typ z palety danej firmy całego MR TorSen pasującego do omawianego mostu, lub jakich wymaga konkretych przeróbek obudowa pochwy by pomieścić jakiś tam typ MR takiego czy innego. Mile widziane byłyby fotki, kwoty... Zakładamy, że każdy zainteresowany już odróżnia od siebie szpere cierną, TorSen'a, sprzęgło Haldex w wersji "aktywnej", etc.


Przestań mi tu kodem pisać . Wszystkie systemy rozdziału mocy opracowałem sobie gdzies w zawodówce jak mnie wzieło na przekładnie - oczywiście nic już z tego nie pamiętam ale wtedy udało mnie się wszystko zrozumieć . Nie zmienia to jednak faktu, że istotą tego wątku nie jest zeszperowanie FSO-wego mostu w jakiejkolwiek postaci tylko o zaimplementowanie MOŻLIWOŚCI PEŁNEGO BLOKOWANIA MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO z pozycji kierowcy gdy tylko zachodzi taka potrzeba. Szpery i inne udogodnienia zostawmy na inne tematy .


Cytat:
2006-08-31 00:04:53, Jojo pisze:
grzanuś, chyba najszybciej bedzie jak się podmieni most z falena tam jest szpera (...)


Szpera czy blokada bo to chyba jakby dwie różne rzeczy?


[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2006-08-31 01:30:52 ]