Problem z sarpanie w Toyota Corolla E11

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Mam Toyotke e11 z silnikiem 4EFE i sa dziwne objawy przy 1 i 2 biegu. Tzn. szarpie mi lekko samochodem jak rozpedze sie na jedynce lub na niej jade i zdejmuje noge ze sprzegla. Obroty sa stabilne w granicach 1000-1500 zalezy od ilosci gazu jaki dam przed zmiana na 2. Szarpie mi lekko jesli chce wychamowac silnikiem na jedynce i zdejmuje noge z gazu. Obroty wtedy nie szaleja jak inni maja w opisach na forum ale tak jakby mulilo silnik i tracil moc, cos jak skakanie zabki. raz glosniej zawyje i raz ciszej. Wtedy wlaznie poszarpuje. Samochod ma 110 tys km na liczniku. Byly wymieniane swiece kable, sprzeglo na nowe z dociskiem. Zauwazylem tez ze te dolegliwosci objawiaja sie bardziej jak np. samochod stoi i jest zimny, na cieplym silniku po zrobieniu kilku kilometrow objawy maleja ale i tak szarpie. Efekt na jedynce jest taki ze jak chce zwolnic np aby zaparkowac to mi poszarpuje. Lekko tez wyczuwam szarpanie na 2 jak zwlaniam sprzeglo po zmianie na 2, nie ma takich objawow na 3,4,5 oraz wstecznym. Na 2 tez nie szarpie jak wychamowywuje auto 2 biegiem. Obroty na 2 tez sa stabilne przy minimalnym szarpaniu po zmianie z 1 na 2 tzn puszczaniu sprzegla. Czy macie jakies pomysly?

[ wiadomość edytowana przez: Toyotka007 dnia 2009-11-17 14:15:32 ]
  
 
Ja sprawdziłbym sprzęgło. Sam mam podobne objawy, ale takiej tragedi jak u ciebie to na pewno nie - jedno jest pewne - czeka cie wizyta u fachowca - mechanika. Jest watek o sprzeglach tu masz link
https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=91220&c=18&f=23
pozdro
  
 
Jak na E11 tyle wymian zwlaszcza kabli i sprzegla ...
Te auta doskonale jezdza na orginalnych przewodach i sprzegle mając podobny przebieg...

No ale jesli masz te stare kable sprobuj je zalozyc to raz.

Sprawdz czy wszystkie wezyki podcisnieniowe w komorze silnika sa prawidlowo podpiete.
Po prostu dokladnie poprzegladaj czy w komorze silnika coś sobie nie zwisa

Sprzeglo chodzi albo dobrze albo zle więc raczej to bym nie wiazał z tematem, można dywagować na temat rozszerzalnosci cieplnej materiału ale jesli coś by ze sprzeglem bylo to by się objawialo w pelnym wachlarzu temperaturowym.

Czy ladowanie aku. i stan samego aku. byl sprawdzany ?

Mozesz jeszcze sprawdzic sobie tak na szybko kody bledow czy cos Ci miga w nienaturalnych odstepach czasowych łącząc w gniezdzie diagnostycznym styki TE1 i E1 druciekiem albo spinaczem na wlaczonym zaplonie.

No i zadam pytanie czy auto nie mialo kiedys kontaktu z głębszą wodą ?

To tak na szybko bo nic mądrzejszego mi do glowy nie przychodzi.
  
 
Cytat:
2009-11-21 10:40:40, Cromm pisze:

No i zadam pytanie czy auto nie mialo kiedys kontaktu z głębszą wodą ?



A jakby mialo to co to zmienia?

Chyba nie mialo ale glowy nie dam. Mechanik mi powiedzial ze do wymiany i tak idzie tlumik i rura wudechowa bo sa lekko podrdzewiale juz.
  
 
Cytat:
2009-11-25 21:32:27, Toyotka007 pisze:
A jakby mialo to co to zmienia? Chyba nie mialo ale glowy nie dam. Mechanik mi powiedzial ze do wymiany i tak idzie tlumik i rura wudechowa bo sa lekko podrdzewiale juz.


Jezeli wydech nieszczelny w okolicy sondy to bedzie poszarpywac.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2009-11-25 22:04:20, Bigelektron pisze:
Jezeli wydech nieszczelny w okolicy sondy to bedzie poszarpywac.



To tez wymienie tzn wydech z tlumikiem, reszta od tlumika do silnika byla wymieniana i jest jeszcze w idealnym stanie. Doczytalem sie tez ze moze to byc inna usterka. Tekst ponizej z innego forum.

Cytat:
mechanik pyta mnie czy mi auto nie szarpie? Ja mu na to , że nie a dlaczego pyta- "Bo puszcza panu pomału uszczelniacz na wale i zaczyna na połączeniu skrzynka -silnik zbierać się olej "



U mnie tez jest troche oleju na betonie(1-2 krople na kilka dni) wlasnie pod skrzynia i na polaczeniu z walem.
Zauwazylem ze jak jest zimno na zewnatrz to problem znika- zmienia sie gestosc oleju i moze juz nie przecieka. Jak jest cieply dzionek to wlasnie na poczatku poszarpuje a po rozgrzaniu auta juz nie tak bardzo.

[ wiadomość edytowana przez: Toyotka007 dnia 2009-11-26 16:17:42 ]
  
 
Cytat:
2009-11-26 16:16:42, Toyotka007 pisze:
U mnie tez jest troche oleju na betonie(1-2 krople na kilka dni) wlasnie pod skrzynia i na polaczeniu z walem. Zauwazylem ze jak jest zimno na zewnatrz to problem znika- zmienia sie gestosc oleju i moze juz nie przecieka. Jak jest cieply dzionek to wlasnie na poczatku poszarpuje a po rozgrzaniu auta juz nie tak bardzo. [ wiadomość edytowana przez: Toyotka007 dnia 2009-11-26 16:17:42 ]


Pewnie mial na mysli zaolejona tarcze sprzegla.
Trzeba sie przejechac tym autem aby stwierdzic jakie podloze ma to poszarpywanie,czy pochodzi od nierownej pracy silnika czy luzow w ukladzie napedowym.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer