Pomocy - Yaris, check engine, katalizator, problem :( - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2007-02-01 10:19:44, Robi_71 pisze:
I jeszcze jedno powiedziano miże równie dobrze powodem tego stanu rzeczy może być zły stan świec,ale moja yariska ma przejechane 40 000 km, a wymiana świec według książki zalecana jest po przejechaniu 60 000km. Jeżeli należy je wymienić,to proszę o radę DENSO, czy NGK? A poza tym czy istnieje możliwość rozkręcenia przepływomierza,wyczyszczenia go i wizualnego stwierdzenia czy jest uszkodzony? POZDROWIENIA.


Po pierwsze trzeba odczytac kod jezeli P0170 to nalezy wyczyscic przeplywomierz powietrza opisywalem to juz na tym forum ze3 razy trzeba poszukac w starszych watkach.Wazne aby filtr powietrza byl oryginalny Toyoty,niech jest brudny ale oryginalny.
Co sie tyczy swiec to tez nalezy je kupic w ASO kosztuja jakies 50 zlotych 4 sztuki.
Lepiej niech pan niczego nie wymienia na wlasna reke ...szkoda zdrowia i pieniedzy

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2007-02-01 01:56:23, Robi_71 pisze:
Witam serdecznie! Mam podobny problem w mojej Toyocie Yaris 1.0 2002r. Kontrolka świeci się do momentu mojego ręcznego resetu,czyli około 15 minutowego odłączenia klemy od akumulatora.Problem znika,ale za około 250-350 km,kontrolka zapala się na nowo. Byłem na diagnozie komputerowej,ale nie w ASO Toyoty.Komputer wykazał błąd:' sprawność katalizatora za niska", gdy diagnosta obserwował pracę sond lambda,to jedna z nich na ekranie monitora jako pierwsza,czyli myślę,że sterująca ta przed katalizatorem pokazywała dolne wartości trochę poniżej norm.Działo się to co jakiś czas.Powiedziano mi,że przyczyn takiego stanu rzeczy może być kilka: 1. Przepływomierz 2. Sonda 3. Złej jakości paliwo (wykluczyłem) 4. Komputer sterujący pracą wtrysków 5. Katalizator Dodam jeszcze,że nie odczuwam żadnych ubocznych skutków zapalania się tej kontrolki, nie wiem jak ze zużyciem paliwa,ponieważ w okresie zimowym trudno to sprawdzić. Widzę, że Państwo dysponujecie kodami usterek ja niestety takiego kodu nie mam.Proszę o pomoc szczególnie Pana z ASO, co robić z tym fantem, czy jest sens metodą prób i błędów wykluczać kolejne części,czy kasować sobie błąd sam i dalej tak jeździć? Chociaż muszę przyznać,że działa mi już to na nerwy. Dodam jeszcze jedno Pierwszy raz lampka zapaliła się niedługo po mojej stłuczce,czy któraś z wymienionych części jest może wyczulona na uderzenie. Jeszcze jedno czy można do Yariski kupić sondę NGK nowa kosztuje niecałe 90 PLN od czegoś trzeba zacząć. Bardzo proszę o pomoc

Bardzo proszę o odpowiedź czy objawy opisane przeze mnie powyżej naprowadzają Pana na jakąś konkretną usterkę? Z tego co czytam ma Pan doświadczenie w diagnozowaniu usterek w Toyocie Yaris.Czy według Pana niezbędne w tej sytuacji będzie podparcie się kodem usterki? Tak jak pisałem na badaniu komputerowym byłem tylko nie w ASO Wynik:" Sprawność katalizatora za niska". Bardzo proszę o radę!
  
 
Podstawa jest odczyt kodu usterki ...bazujac na wynikach badan w rachube wchodza dwa kody P0420 lubP0170.Pierwszy z nich oznacza blad ogolny systemu katalizatora ktory wg literatury Toyoty powstanie jezeli wtryskiwacze przeplywomierz powietrza sonda lambda 1,2,lub katalizator dzialaja nieprawidlowo,lub wydech jest nieszczelny.Z doswiadczenia jednak wiadomo ze powodem jest w 99% sam katalizator rzadziej sonda lambda.
Temat zostal rozpracowany na autach gwarancyjnych gdzie wymiana na zasadzie przekladki czesci nie dawala rezultatu,dopiero wymiana katalizatora dawala efekt.Jakkolwiek sie zdarzylo ze raz specyficznie uszkodzona sonda spowodowala powstanie kodu ,i jej wymiana poskutkowala.Specyfika usterki polegala na tym ze sonda dzialala prawidlowo podczas jazdy i nagle spadala na 0.0V-0.2V pomimo ze sonda za katalizatorem wskazywala dalej 0.8V czyli mieszanke bogata,po czym wracala do normy,takie zachwiania pracy miala na dobra minute lub dwie.
Drugi z kodow P0170 dotyczy zlego skladu mieszanki ,i w literaturze rowniez jako powod wymieniono wiekszosc elementow kodu pierwszego,tym niemniej jednak wystarczy przeczyscic przeplywomierz powietrza i po sprawie.
Tak wiec wazne jest najpierw ustalenie kodu bledu a potem sposobu naprawy,poniewaz silnik byl diagnozowany sprzetem nie toyotowskim nie moge na nim polegac,poniewaz niema pewnosci ze informacja textowa jest wlasciwie przypisana do usterki lub wlasciwie sklasyfikowana w systemie.W przypadku diagnostyki Toyoty zdarza sie ze diagnozy postawione np KTSem czy innym testerem uniwersalnym sa raczej abstrakcyjne.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Jezeli bedziesz mial kod P0420 to dostaniesz odemnie zmodyfikowany komputer do przetestowania.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Zrobię jak mówiłeś, poczekam aż kontrolka się zaświeci i pojadę na toyotowski tester i wtedy może będzie coś można więcej powiedzieć. Czy naprawdę jest tak ważne, aby stosować oryginalny filtr powietrza Toyoty,bo ja podczas ubiegłorocznej wymiany wstawiłem polski zamiennik? Czyżby chodziło o gęstość materiału roboczego?
Mam nadzieję,że nie jest to kod P0420 ponieważ z tego co pisała "Yariska z Katowic" Kontrolka zapalała się zaraz po wykasowaniu, a u mnie jednak te 200, 300 czasami 500 kilometrów można przejechać między kolejnymi zapalaniami się kontrolki. Proszę jeszcze o radę czy po 40 000km należy już wymienić świeczki, czy jest to jeszcze niekonieczne?
  
 
Cytat:
2007-02-02 23:12:30, Robi_71 pisze:
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Zrobię jak mówiłeś, poczekam aż kontrolka się zaświeci i pojadę na toyotowski tester i wtedy może będzie coś można więcej powiedzieć. Czy naprawdę jest tak ważne, aby stosować oryginalny filtr powietrza Toyoty,bo ja podczas ubiegłorocznej wymiany wstawiłem polski zamiennik? Czyżby chodziło o gęstość materiału roboczego? Mam nadzieję,że nie jest to kod P0420 ponieważ z tego co pisała "Yariska z Katowic" Kontrolka zapalała się zaraz po wykasowaniu, a u mnie jednak te 200, 300 czasami 500 kilometrów można przejechać między kolejnymi zapalaniami się kontrolki. Proszę jeszcze o radę czy po 40 000km należy już wymienić świeczki, czy jest to jeszcze niekonieczne?


Na oryginalnym filtrze toyoty kod P0170 fuel trim powstaje po okolo 60 tkm a powodem jest zaklejony kurzem przeplywomierz,no i auto jest mulowate.A na zamienniku po 15 tkm jest tak zaklejony ze trudno go wymyc z tego syfu.
Swiece nalezy wymieniac zgodnie z wytycznymi czyli co 60 000 lub platynowe co 100 000.oczywiscie jest roznica w cenie zwykle 50 zl a platyny chyba ze 130 zl za kpl.Jezeli bylo kiepskie paliwo i mamy dziure w gazie,lub przerwy w pracy to lepiej swiece wymienic szybciej.
Platynowe sa bardziej odporne na zle paliwo.Maja spiczasto zakonczona elektrode o malej powierzchni w zw. z tym lepiej sie samooczyszczaja,podczas kiedy w zwyklej jak sie spiecze cos na powierzchni elektrody to sa problemyi trzeba wymienic.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2007-02-02 23:33:19, Bigelektron pisze:
Na oryginalnym filtrze toyoty kod P0170 fuel trim powstaje po okolo 60 tkm a powodem jest zaklejony kurzem przeplywomierz,no i auto jest mulowate.A na zamienniku po 15 tkm jest tak zaklejony ze trudno go wymyc z tego syfu. Swiece nalezy wymieniac zgodnie z wytycznymi czyli co 60 000 lub platynowe co 100 000.oczywiscie jest roznica w cenie zwykle 50 zl a platyny chyba ze 130 zl za kpl.Jezeli bylo kiepskie paliwo i mamy dziure w gazie,lub przerwy w pracy to lepiej swiece wymienic szybciej. Platynowe sa bardziej odporne na zle paliwo.Maja spiczasto zakonczona elektrode o malej powierzchni w zw. z tym lepiej sie samooczyszczaja,podczas kiedy w zwyklej jak sie spiecze cos na powierzchni elektrody to sa problemyi trzeba wymienic.

Serdeczne dzięki za fachowe rady! Z naszych rozmów wywnioskowałem,że przed kolejnym zapaleniem denerwującej kontrolki mogę przeczyścić przepływomierz i wymienić filtr powietrza najlepiej na oryginalny,a jeśli mimo tych zabiegów kontrolka zaświeci się jadę odczytać kod usterki. Będę informował o moich zmaganiach w tym dziale.
Jeszcze jedno pytanko czy delikatny pędzelek i spirytus to dobry zestaw do czyszczenia przepływomierza?
  
 
Cytat:
2007-02-04 00:30:11, Robi_71 pisze:
Serdeczne dzięki za fachowe rady! Z naszych rozmów wywnioskowałem,że przed kolejnym zapaleniem denerwującej kontrolki mogę przeczyścić przepływomierz i wymienić filtr powietrza najlepiej na oryginalny,a jeśli mimo tych zabiegów kontrolka zaświeci się jadę odczytać kod usterki. Będę informował o moich zmaganiach w tym dziale. Jeszcze jedno pytanko czy delikatny pędzelek i spirytus to dobry zestaw do czyszczenia przepływomierza?


Carbocleaner w sprayu lub w ostatecznosci odlluszczacz do hamulcow z Kenta ,spirytus i benzyna nie rozpuszcza osadu.Czyscic nalezy 3 elementy czuj temperatury oraz 2 elementy pomiarowe w kanale powietrznym przeplywomierza

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2007-02-04 00:56:12, Bigelektron pisze:
Carbocleaner w sprayu lub w ostatecznosci odlluszczacz do hamulcow z Kenta ,spirytus i benzyna nie rozpuszcza osadu.Czyscic nalezy 3 elementy czuj temperatury oraz 2 elementy pomiarowe w kanale powietrznym przeplywomierza

O.K Dziękuję.
  
 
A ha najwazniejsze to zrzucic kleme na czas czyszczenia,w celu skasowania zapamietanej korekcji FUEL TRIM, a nastepnie przejechac sie dynamicznie na 3 biegu rozpedzajac do 5500 i hamujac silnikiem do 2000 przez jakies 2-3 km oczysci to silnik z nagarow i poprawi dynamike auta.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2007-02-04 13:08:19, Bigelektron pisze:
A ha najwazniejsze to zrzucic kleme na czas czyszczenia,w celu skasowania zapamietanej korekcji FUEL TRIM, a nastepnie przejechac sie dynamicznie na 3 biegu rozpedzajac do 5500 i hamujac silnikiem do 2000 przez jakies 2-3 km oczysci to silnik z nagarow i poprawi dynamike auta.

Witam serdecznie!
Dzisiaj wreszcie zrobiłem czyszczenie przepływomierza, włożyłem także nowy filt toyoty,a następnie wykonałem oczyszczanie silnika z nagarów. W przepływomierzu nie zauwazyłem brudu,ani na czyjniku. Zdaje mi się jednak, że auto jest dynamiczniejsze i szybciej reaguje na pedał przyspieszenia.
Teraz pozostaje mi czekać czy kontrolka zapali się czy nie.Jeżeli tak będę o tym na bieżąco informował. Pojadę również na odczytanie kodu, ale mam nadzieję,że nie będzie takiej potrzeby.
Jeszcze raz serdecznie dziękuję za fachową radę. Coraz mniej jest ludzi, którzy służa innym pomocą. Chylę czoło!
  
 
Cytat:
2007-02-02 21:53:08, Bigelektron pisze:
Jezeli bedziesz mial kod P0420 to dostaniesz odemnie zmodyfikowany komputer do przetestowania.

(Odpukać w niemalowane) Jeśli mimo wszystko CHECK ENGINE się zaświeci i po odczytaniu kodu okaże się, że jest to P0420, to jakie są techniczne i cenowe możliwości przeprowadzenia takiej modyfikacji?
Przypominam rok produkcji 2002. Może należałoby jeździć tylko na bezołowiowej 98?
Może wiesz z doświadczenia,która stacja benzynowa jest najbardziej w porządku? Tankuję na różnych m.in Shell, BP, STATOIL ,ORLEN i jak widać nie ma reguły?
  
 
Cytat:
2007-02-08 19:40:14, Robi_71 pisze:
(Odpukać w niemalowane) Jeśli mimo wszystko CHECK ENGINE się zaświeci i po odczytaniu kodu okaże się, że jest to P0420, to jakie są techniczne i cenowe możliwości przeprowadzenia takiej modyfikacji? Przypominam rok produkcji 2002. Może należałoby jeździć tylko na bezołowiowej 98? Może wiesz z doświadczenia,która stacja benzynowa jest najbardziej w porządku? Tankuję na różnych m.in Shell, BP, STATOIL ,ORLEN i jak widać nie ma reguły?


Przysle ci zmodyfikowany komp do przetestowania jak bedzie ok jest twoj,jezeli nie odeslesz mi do kolejnej modyfikacji.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2007-02-08 22:33:07, Bigelektron pisze:
Przysle ci zmodyfikowany komp do przetestowania jak bedzie ok jest twoj,jezeli nie odeslesz mi do kolejnej modyfikacji.

Niestety, czarny scenariusz się sprawdził. Dzisiaj kontrolka CHECK ENGINE zaświeciła się ponownie! W poniedziałek lub we wtorek pojadę na odczytanie kodu usterki.
  
 
Cytat:
2007-02-08 22:33:07, Bigelektron pisze:
Przysle ci zmodyfikowany komp do przetestowania jak bedzie ok jest twoj,jezeli nie odeslesz mi do kolejnej modyfikacji.

Byłem na odczytaniu kodu usterki, zgodnie z przewidywaniami P0420, powiedziano mi także, abym po następnym zapaleniu się kontrolki podjechał jeszcze raz upewnić się,że pojawi się ten sam błąd.
Proszę mi powiedzieć (bo jestem laikiem w tym temacie), czy istnieje możliwość, że podczas testowania zmodyfikowanego komputera uszkodzeniu ulegnie któryś z podzespołów auta?
Jak miałoby to wyglądać odpinam stary komputer i w jego miejsce wstawiam zmodyfikowany?
Proszę o więcej informacji.
  
 
Cytat:
2007-02-13 11:10:54, Robi_71 pisze:
Byłem na odczytaniu kodu usterki, zgodnie z przewidywaniami P0420, powiedziano mi także, abym po następnym zapaleniu się kontrolki podjechał jeszcze raz upewnić się,że pojawi się ten sam błąd. Proszę mi powiedzieć (bo jestem laikiem w tym temacie), czy istnieje możliwość, że podczas testowania zmodyfikowanego komputera uszkodzeniu ulegnie któryś z podzespołów auta? Jak miałoby to wyglądać odpinam stary komputer i w jego miejsce wstawiam zmodyfikowany? Proszę o więcej informacji.


W twoim modelu byly wymieniane sterowniki na dziure w gazie przy przelaczaniu z 2 na 3 bieg.Zmieniono oprogramowanie,jedmnoczesnie zauwazylem ze nie bylo problemow z p0420 na zmodyfikowanych.Moze to przypadek moze cos zmieniono i w tym przypadku,wlasnie to mamy sprawdzic.
Komputer ktory ci posle to stary z programem z nowego.Zalozysz go i zakodujesz sobie klucze wlasnorecznie.
Jezeli sie okaze ze dalej kod powstaje,mozna wmontowac urzadzenie mikrokontroler ktory bedzie korygowal wykres pracy sondy monitorujacej katalizator.Efekt bedzie taki ze komputer bedzie myslal ze katalizator jest w pelni sprawny.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2007-02-13 23:24:00, Bigelektron pisze:
W twoim modelu byly wymieniane sterowniki na dziure w gazie przy przelaczaniu z 2 na 3 bieg.Zmieniono oprogramowanie,jedmnoczesnie zauwazylem ze nie bylo problemow z p0420 na zmodyfikowanych.Moze to przypadek moze cos zmieniono i w tym przypadku,wlasnie to mamy sprawdzic. Komputer ktory ci posle to stary z programem z nowego.Zalozysz go i zakodujesz sobie klucze wlasnorecznie. Jezeli sie okaze ze dalej kod powstaje,mozna wmontowac urzadzenie mikrokontroler ktory bedzie korygowal wykres pracy sondy monitorujacej katalizator.Efekt bedzie taki ze komputer bedzie myslal ze katalizator jest w pelni sprawny.

Przepraszam,że nie odzywałem się przez parę dni,było to spowodowane kłopotami technicznymi z internetem.
Proszę napisz mi jeszcze na czym polega kodowanie kluczy,ponieważ nigdy nie miałem z tym do czynienia. A jeśli chodzi o mikrokontroler, to w którym miejscu się go montuje i jaka jest jego cena. Czy mogę jakoś sprawdzić, że to na pewno nie jest wina sondy,bo z tego co pisałeś w jednym przypadku zdarzyło się,że kod P0420 wywoływała źle pracująca sonda?
  
 
Cytat:
2007-02-16 02:48:48, Robi_71 pisze:
Przepraszam,że nie odzywałem się przez parę dni,było to spowodowane kłopotami technicznymi z internetem. Proszę napisz mi jeszcze na czym polega kodowanie kluczy,ponieważ nigdy nie miałem z tym do czynienia. A jeśli chodzi o mikrokontroler, to w którym miejscu się go montuje i jaka jest jego cena. Czy mogę jakoś sprawdzić, że to na pewno nie jest wina sondy,bo z tego co pisałeś w jednym przypadku zdarzyło się,że kod P0420 wywoływała źle pracująca sonda?


Kodowanie kluczy ,jak w nowym fabrycznie komputerze czyli wkladasz po kolei klucze poczawszy od mastera[czarnego] do stacyjki i wlaczasz silnik.Automatycznie wkoduja sie pierwsze 3 klucze jakie wsadzisz,po czym procedura sie zamknie.
Sond sam nie sprawdzisz ,Przewaznie jak jest p0420 po gwarancji to jezdze pol godziny po miescie z testerem i sprawdzam oscylacje sond.Jezeli np przy rozpedzaniu nagle na pierwszej spada napiecie a na drugiej trzyma to cos jest nie tak z pierwsza,lub przy odpadaniu z obrotow sondy sie nie zeruja to tez jest zle przekladam wtedy na probe i badam dalej.
To jest tak ze jezdzac codziennie wieloma samochodami z testerem od razu widac kiedy sondy zaczynaja swirowac.
Ale kiedy auto jest na gwarancji to od razu zamawiamy katalizatory i nigdy nie bylo przypadku zeby p0420 powrocil.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam,

Śledzę cąłą historię Waszych rozmów i podejrzewam, że autko, które zakupiłem wczoraj posiada podobny, do opisywanych, błąd.

Otóż sprawa dotyczy Avrnsisa Sol 2001, benzyna, 2,0.
Podłączony do komputera nie okazywał nic, ale po kilkuminutowej jeździe pokazują się dwie kontrolki; jedna z nich to skrót VCS (chyba ze pomylilkem i jest to VSC) Kod błędu, z tego, co pamiętam to 1653 - czy wiadomo Wam coś na ten temat ?? Dzieki za odp
  
 
to jeszcze moze byc nieco inaczej, niz napisalem: otoz taka liczbe zapamietam, ale to moze byc; kod bledu zupelnie inny, natomiast 1653 moze byc numerem/nazwa czujnika....