PROŚBA O POMOC "VSC TRC OFF"?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!

Mam problem w swojej Ave t25 2.0 d4d 116KM z palącymi się kontrolkami VSC TRC OFF auto sprowadzone usterka miała być prosta w naprawie jednakże wyszło jak zwykle to bywa. Oczywiście diagnostyka komputerowa zrobiona testerem TOYOTA INTELIGENT TESTER wykazało błąd czujnika kąta kierownicy, czujnik wymieniony na używkę skalibrowany jest wszystko ok niestety mam jeszcze jeden błąd C1203- Yaw rate sensor sprawdzony ok, pompa abs sprawdzona ok, i teraz pytanie do orientujących się w temacie co jeszcze mogę sprawdzić? dodam że przy większych mrozach tej zimy kontrolki czasami się nie zapalały.

  
 
Ale co sprawdzili chyba to ze jest tam pod siedzeniem
Cos mi tu smierdzi za duzo tych usterek czujnikow ktore normalnie sie nie psuja no czasem Yaw padnie ale z rzadka.A ten na kolumnie kierownicy to juz wcale ...to w jaki sposob kalibrowali testerem czy zworka?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Wszystko sprawdzane było testerem kalibrowane też, wiem że sprawdzane też było połączenie tzn wiązka kabli między ECU a ABS podobno też ok. Odnośnie czujnika kąta skrętu sam widziałem iż w momencie podpięcia pod tester obrotu kierownicą parametry skrętu nie zmieniały się wiec uznano że padnięty czujnik podobno spalony?
Końcowa diagnoza że być może ECM do wymiany? Jak dla mnie masło maślane i moim zdaniem za dużo tych wymian jednak jako ekspert może coś doradzisz? Wydaje mi się żę jest to jakaś pierdoła gdyz tak jak pisałem przy większych mrozach kontrolki czasami gasły i było ok.
  
 
Dodam iż teraz głównym błędem jest C1203 DTC C1203/53 ECM Communication Circuit Malfunction czy Znasz może procedurę sprawdzenia tego błędu.

Bardzo proszę o pomoc :
  
 
Bigelektron! jak możesz to zweryfikuj to co napisałem znalazłem manual serwisowy co do błędu C1203 z tego co zrozumiałem jest opis aby sprawdzić połączenie między ECU Silnika a ECU ABS,VSC nie wiem popraw mnie jeśli się mylę.

Dzięki
  
 
Cytat:
2013-04-17 15:00:43, Balin82 pisze:
Bigelektron! jak możesz to zweryfikuj to co napisałem znalazłem manual serwisowy co do błędu C1203 z tego co zrozumiałem jest opis aby sprawdzić połączenie między ECU Silnika a ECU ABS,VSC nie wiem popraw mnie jeśli się mylę. Dzięki


Po pierwsze czujnika skretu kierownica nie skalibrujesz testerem w tym modelu tylko zworka przyciskiem VSC i pedalem hamulca.Jezeli tego nie zrobiono to nie mogl dzialac poprawnie.a ten nowy to zadzialal przez przypadek ale cholera wie co pokazuje,wiec trzeba teraz go skalibrowac.Albo sprawdzic testerem w data liscie pozycja steering angle czy jest zero stopni kiedy kierownica jest na wprost.
testerem natomiast mozna skalibrowac acceleration sensor i Yaw sensor wchodzac w opcje utylity i jezeli jest reset to najpierw w reset a potem w kalibracje chyba ze niema pozycji reset to od razu w kalibracje.
Jezeli masz kod c1203 na abs to sprawdz czy na silniku niema tez jakiegos bledu wtedy c1203 jest normalnie.
Natomiast jezeli na silniku czysto i abs skalibrowany i jest tylko c1203 to zapnij oscyloskop na komunikacje abs engine czy leci sygnal -sa dwa przewody jednym gada abs drugim odpowiada engine.
A jak odepniesz wtyczke od modulatora ABS to niema sladow wilgoci?-zielone stworki itd?We wtyczce ABS zasilanie jest obok komunikacji i przewaznie troche wody i komunikacja wylatuje w kosmos na zawsze.Lub czy obudowa kompa abs nie jest popekana od np wypadku.
Sprawdz tez wiazke od grzebienia na modulatorze na odcinku 40cm czy np nie jest pokaleczona lub nie wpakowno w nia wkreta np od nadkola -Blacharze sa bardzo kreatywni


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2013-04-17 23:02:42 ]
  
 
Dzięki za odpowiedź jedyne co sprawdzałem to odłączenie wtyczki od modulatora abs co zauważyłem to to że kontrolki od VSC TRC OFF zgasły natomiast zaświeciła się od ABS natomiast jeżeli chodzi o kalibrację niestety ale nie posiadam w tym modelu przycisku VSC tylko trc off.
Jutro posprawdzam może coś udami się wygrzebać.

Dzięki
  
 
Bigelektron czy możesz jeszcze powiedzieć jak skalibrować ten czujnik kąta skrętu przy pomocy zworki, dokładnie chodzi o ustawienie punktu zero?