Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
PAGAN Wwa | 2006-05-16 13:23:13 karoseria nie wymaga usztywnienia. nie ingeruj w konstrukcje samochodu. |
adamdn Miłośnik FSO Polonez Atu Plus 1.4 ... Olsztyn / Gdansk | 2006-05-16 13:24:22 Popieram PAGANa - no chyba ze masz zamiar nim startowac w rajdach to wtedy wszystkie spawy x 2 przejechac i auto bedzie bardziej zwarte i nie rozleci sie na pierwszje hopie
|
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2006-05-16 15:05:37
samochody są tak konstruowane że ilość zgrzewów i spawów jest odpowiednio liczona. Jak przesadzisz z iloscią dodatkowych spawów to buda bedzie pękać w miejscach najmniej spodziewanych |
Koval_stm Miłośnik FSO Fiat 125p ; Fiat 126 ... Warszawa | 2006-05-16 15:23:15 Mało inwazyjną metodą jest przykręcenie rozpórki przednich kielichów, z tyłu można również zastosować ten patent.
|
Wujek-Kajtek Miłośnik FSO FSO KRAKÓW | 2006-05-16 16:36:57 Obspawanie przydaje się w starszych kantach, bo mają dużo mniej sztywną budę. Jeśli potrzebujesz samochód do jazdy sportowej, to obspawaj, ale z głową. Czy obspawanie jest jednak aż tak sporo tańsze od klatki? Nie powiedział bym. Zresztą jeśli chcesz rajdować, to należałoby obspawać budę, a potem wsadzić klatkę. Do tego jeszcze rozpórka kielichów i to samo z tyłu. Klatka z zastrzałami do kielichów i belką pod deską rozdzielczą.
Tylko pamiętaj, że coś takiego gwarantuje bezpieczeństwo Tobie, a nie nadwoziu. Zauważ, że chociażby w maluchach "rajdówkach" właściciele co jakieś 2 miesiące poprawiają zgrzewy, bo pojawiają im się pęknięcia. |
jose Miłośnik FSO '73 Warszawa (Las Palmas) | 2006-05-16 17:50:17
To nie McPherson i rozpórka do kielichów jest zupełnie niepotrzebna, siły rozkładają sie w zupełne inny sposób i w innych miejscach. |
jacekes Miłośnik FSO 125p Poznań | 2006-05-17 00:23:09 Widziałem ostatnio rozpórkę z przodu w pewnym szarym fiacie.
Samoróbka. Kawał grubej rury i 2 dość wysokie wsporniki. |
santi Miłośnik FSO polonez caro 1,6 gle Lanckorona/Kraków | 2006-05-17 00:31:58 moze ta rozpórka trzymala auto żeby sie nie rozjechalo na boki |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2006-05-17 03:24:30 Widzialem także rozpórki na fotografiach w starych autach produkcji USA. One na pewno nie mają McPhersona.
Edit - znalazłem odpowiednią fotografię. Tak to wygląda: [ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2006-05-17 03:36:52 ] |
chojnas Miłośnik FSO Fiat 125p poznań | 2006-05-18 00:31:43 dzieki za konkrety na temat rozpórki...
pozdrawiam |
Domel Miłośnik FSO [i], VW Passat Toruń | 2006-05-18 07:57:22
wstawiłeś 2.0 a nie stać Cię na sklepowe najzwyklejsze sprężyny od trucka? Ejże... EDIT: Hola, a kto tu posty cenzuruje? Co, żart się nie podobał? [ wiadomość edytowana przez: Domel dnia 2006-05-18 11:57:07 ] |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-05-19 16:22:42
BUACHACHA - FSO i liczona ilość spawów Mój wykladowca od nadwozi samochodowych pracował w FSO i mówił jak to wyglądało. Przeciętny fiat w ramach oszczędnosci trzyma sie na jakiś góra 75% przewidzianych zgrzewów. Rajdowe samochody piaskuje sie do gołego, obspawuje co sie da i maluje na powrót. Co do poprzeczki kielichów - nie wiem czy to ma sens. W macpersonie owszem, ale u nas już jest poprzeczka zawieszenia która skutecznie spina podłużnice. Sam fiat też powinien być sztywniejszy niż pold. Za tylnym siedzniem mamy półkę a nie dziure jak w przypadku polda. Przód też ma błotniki na stałe i rozbudowany przedni pas Na dzień dobry zamknij profil w dolnych wahaczach. Jak byś robił progi to możesz wspawać w nie dodatkowy pas blachy - tak miał Korek. ale pamietaj ze to waży. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2006-05-19 16:34:58 Na pewno starszy Pold ma przód sztywnieszy niż nowy. Zauwazyłem to przerabiając Caro na Przejściówkę. FSO wywaliło mnóstwo usztywniającej blachy. A co powiesz na temat takich wzmocnień na ukos - jak na fotografii? |
Marcin1608 Polonez 1500 Warszawa | 2006-05-19 16:40:49 Zapytam...
ale po co takie wzmocnienia komu w tym konkretnym wypadku, bo jak przeczytałem to ma mieć spracowane 1995 ccm i w MP nie bedzie latało |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2006-05-19 17:20:03 Wszystko zależy od egzemplarza samochodu. Niektóre 125p opuszczały fabrykę raczej dosć wiotkie niestety i usztywnienie/wzmocnienie nadwozia to nie jest głupi pomysł jak się wkłada mocniejszy i cięższy silnik. |
pib84 fiat 125p 73/opelrek ... gorzow wlkp | 2006-05-19 20:50:50
a no nie stac jak bym mial ten 1 500 to bym zrobil tak jak napisalem bile i sprezyny ale bida az piszczy |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2006-05-20 01:15:43 1500 ???
komplet bili (Nowych) to max 1000 wiec na ch....olerę Ci 10 sprężyn od trucka ?? (50/szt) Aż strach pytać ile dałeś za remont 2,0 PS. co do utwardzenia domowym sposobem: TEORETYCZNIE wykonalne a w PRAKTYCE - ja zrobisz wszystkie 4 szt jednakowo ?? [ wiadomość edytowana przez: Nomad dnia 2006-05-20 01:17:38 ] |