Poldorover szarpie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Od niedawna ma Poldorovera i nowe problemy

Silnik chodzi równo ale po przekroczeniu ok. 4000 tys. dostaje dola, cos jak by mu paliwa brakowało albo jak by trącił zapłon. Jedynym wyjściem jest wciśnięcie pedału gazu w podłogę wtedy idzie równo i dostaje kopa kreci się do ok. 7200.
Znowu miał mało palić, w mieście wychodzi ok. 11 litrów, ostatnio na trasie chłapną jakieś 8.5 ale starałem się nie przekraczać 100-110 km/h.
Od niedawna zaczęły mu świrować wolne obroty, czasami chodzi normalnie a czasami dostaje kopa i wskazówka lata od 900 do 1600 obr.

Przebieg podobno 90 tys. niema LPG.
HELP !!
  
 
Kiedy był wymieniany filtr paliwa?
Przewody i świece?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
A widzisz jeszcze tam nie zaglądałem, poldolota mam ponad miesiąc. Świece w kiepskim stanie mają wpływ na odpalanie silnika ?? odpala bez problemy z pół obrotu. Obroty zaczęły mu falować prawdopodobnie po zabiegu odłączenie silnika krokowego w celu sprawdzenia czy dale będzie przerywał powyżej 4000 tys.
  
 
zrob mu reset pamieci adaptacyjnej 5 x max przepustnica, opis jest gdzies na forum lub w artkach na stronie
a BTW jak silnik widzi 7200 rpm no nie dziwne ze pali 11
  
 
Przy podobnych objawach zrobiłem:
-wym. swiece
- wym. krokowiec (nie chciałem czyscic )
- wym. kompa
- zmieniłem stacje paliw i ...... jak samo przyszło falowanie i szarpanie tak samo ustało mozliwe ze któras wymiana odniosła skutek
  
 
dajcie wy spokój biednemu krokowcowi. on nie ma nic wspólnego z szarpaniem silnikiem powyżej 4000RPM. W sumie to on działa tylko jak wy nie dodajecie gazu więc praktycznie tylko na wolnych obrotach, a i wtedy ma ograniczony zakres działania.

A czym mogą być spowodowane te kangóry to pojęcia nie mam. Może spróbuj jak mówi krasek z tym że krokowca zostaw na koniec .
  
 
Witam

Przy spokojnej jeździe po mieście wychodzi jakieś 11 , może dlatego ze robię tylko 6 km 2x dziennie . Na ilu rpm. pali najmniej .
Zauważyłem jeszcze, ze wskazówka od temperatury nie trzyma się na 90 stopniach, tylko tak na oko max 85, a w czasie jazdy spada trochę niżej.
Jakie kable proponujecie oryginał czy jakiś zamiennik, tak samo świece??.
  
 
Miałem to samo w Poldku Roverze. Na trasie szarpał jak kangur. Jadąc z równą prędkością np. 90km/h zaczął się krztusić. Dosłownie jakby mu brakowało paliwa. Natomiast jak stanąłem na światłach i ruszyłem w dalszą drogę przez jakiś odcinek było dobrze. Stwierdziłem że musi coś być z paliwem. Po dłuuuuugich kombinacjach wywaliłem pompke paliwa. Nie podawała mu dość paliwa. Poprostu nie nadążała mu podawać. Poldek dostał nową pompke wraz z bakiem i jak ręką odjął.
  
 
Cytat:
2006-12-07 17:20:27, bolo86 pisze:
Witam Przy spokojnej jeździe po mieście wychodzi jakieś 11 , może dlatego ze robię tylko 6 km 2x dziennie . Na ilu rpm. pali najmniej . Zauważyłem jeszcze, ze wskazówka od temperatury nie trzyma się na 90 stopniach, tylko tak na oko max 85, a w czasie jazdy spada trochę niżej. Jakie kable proponujecie oryginał czy jakiś zamiennik, tak samo świece??.



Swiece mam Beru, a przewody Sentecha (sa troche za długie )
Ogólnie to mozna postawic na Bosch-a - swiece i przewody w normalnych cenach (bez znizek)
A co do pompki to nalezało by sprawdzic cisnienie paliwa powinno byc ok 0.35 MPa




[ wiadomość edytowana przez: KraseK dnia 2006-12-07 22:55:52 ]
  
 
Dlatego mam wskaźnik ciśnienia paliwa w listwie wtryskowej

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2006-12-07 22:54:33, KraseK pisze:
A co do pompki to nalezało by sprawdzic cisnienie paliwa powinno byc ok 0.35 MPa [ wiadomość edytowana przez: KraseK dnia 2006-12-07 22:55:52 ]



Mnie sie wydaje ze 3 bary to optimum, a manometr mam w schowku Trzeba pomyslec o kolejnym EQUUSsie, choc nie lubie wskaznikow ktore pokazuja niezmienne wartosci
  
 
Cytat:
2006-12-08 09:25:23, Senn_PTK pisze:
(...)Trzeba pomyslec o kolejnym EQUUSsie, choc nie lubie wskaznikow ktore pokazuja niezmienne wartosci


E tam, ze pokazuje niezmienne wartosci. Wazne, ze cos dodatkowego sie fajnie swieci
  
 
cisnienie paliwa sie zmienia zalezne jest od podcisnienia w kolektorze ssacym, co prawda tylko o ok 0,5 bara, ale dobre i to

a wracjac do watku moj kiedys glupial i szarpal jak jechalem rowno wtedy tez ledwo przyspieszal, pomagalo dopiero przytrzymanie go w takim stanie ok 30 sekund potem mu przechodzilo do nastepnego razu
u mnie pomogla wymiana sondy na inna uzywna oryginalna, uniwerslana bocha na poczatku chodzila ok, ale z czasem tez siadla i to po ok roku
  
 
Cytat:
2006-12-08 15:53:19, AndrewS pisze:
cisnienie paliwa sie zmienia zalezne jest od podcisnienia w kolektorze ssacym, co prawda tylko o ok 0,5 bara, ale dobre i to


napewno? ZTCW regulator ciśnienia w listwie jest mechaniczny, a pompa niezależnie od zapotrzebowania listwy powinna chcieć utrzymać ciśnienie większe niż próg zadziałania regulatora. Inaczej nie wiemy ile paliwa dawkujemy.

OLO przyznaj się co u Ciebie widać, wg mnie słowa Andrju nie mają absolutnie pokrycia w teorii...
 
 
to jak wytlumczysz taka sprawe

podlaczam czujnik na listwe, wlaczam silnik czujnik pokazuje 2,5 bara
jesli teraz sciagne przewod podcisnienia to cisnienie wzrasta o 0,5 bara czyli do 3 barow
  
 
Andrew, nie mam pojęcia, ale wiem że coś musi byc nie tak. OLO, HELP!
 
 
Mam możliwość kupienia używanej SONDY lambda, ale bez możliwości zwrotu, jak sprawdzić jej działanie??


[ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2006-12-08 20:28:19 ]
[ powód edycji: SONDA SONDA SONDA SONDA SONDA SONDA SONDA SONDA SONDA ]
  
 
podobne zachowanie sie cisnienia w ukladzie paliwowym, jest opisane w ksiazce "uklady wtryskowe benzyny" i ten opis jest w sekcji Rover MEMES MPI wiec nie wiem w czym ma tu pomodz OLO
  
 
opisz jak to jest uzyskiwane, bo nadal nie rozumiem tego mechanizmu
 
 
regulator sklada sie z dwoch komor oddzielonych membrana
w gornej komorze znajduje sie sprezyna, ktora wywiera nacisk na membrane i przymyka wylot
paliwo pod cisnieniem wplywa do dolnej komory i wywiera nacisk na membrane,
gdy cisnienie paliwa przekroczy 2,5 bara, membrana otwiera wylot i nadmiar paliwa powraca do zbiornika

gorna komora jest polaczona przewodem podcisnienia z kolektorem ssacym i zmiany cisnienia w kolektorze ssacym nie beda mialy wplywu na ilosc wtryskiwanego paliwa

znaczy to ze cisnienie w kolektorze paliwa jest zawsze o stala wartosc wieksze od cisnienia w kolektorze ssacym

zatem ilosc wtryskiwanego paliwa zalezy od czasu otwarcia wtryskiwacza prze ECU, a nie od zmiennego cisnienia paliwa

na biegu jalowym z odlaczonym przewodem podcisnienia lub przy w pelni otwartej przepustnicy cisnienie wynosi 2,5 bara

na biegu jalowym z podlaczonym przewodem podcisnienia cisnienie paliwa bedzie o okolo 0,5 bara mniejsze