[Światła drogowe] (długie)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam jako że nie ma jeszcze wątku stricte o światłach drogowych, to pozwoliłem sobie założyć takowy.

Chciałbym podpiąć sobie pod włącznik (chwilowy - mrugnięcie) mgielne które mam na zderzaku. Chodzi o to że przy mrugnięciu długimi zapalały by mi się też halogeny. Natomiast przy włączeniu długich przełącznikiem w dół czyli na pozycje ON nie zapalały się halogeny.

halogeny mam podpięte pod przekaźnik za światłami postojowymi czyli tak jak przepisy to nakazują.

Wiem że OLO się bawił w podobne konfiguracje, może mi coś pomoże.

Poprostu nie chce wywarzać drzwi możliwe że juz wczensiej otwartych i kombinować jak to zrobić.


[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-01-17 21:51:45 ]
[ powód edycji: Tytuł zmieniałem ]
  
 
Pomysl dobry - ja sie pod nim podpisuje i takze czekam na sugestie

Przy okazji swiatel drogowych - czy mozna miec 2 pary takich swiatel (w reflektorach i dodatkowe) ktore swiecilyby rownolegle?
  
 
Lajfik - ja napierdzielam wszystkim co mam. I przy mignięciu i podczas właczenia na stałe. Oczywiście jest możliwość wyłączenia składników. Acha - żeby rozdzielić miganie i drogowe na stałe to trzeba by było porzeźbić mocno w przełączniku pod kierą.
6 reflektorów pod jedna dźwignią jest świetne jak ktoś naprzeciwko za długo jedzie na drogowych. Pozwala też zasugerować komuś jadącemu z naprzeciwka że właczone w dobrą pogodę halogeny oślepiają...
a)
Przerobiłem włącznik p.mgielnych na 3 pozycyjny.
Poz 0 - wyłaczony
Poz -1 - (jak w starym 126p pozycyjne) - jako przeciwmgielne.
Poz 1 - jako dalekosiężne.
W zależności od pozycji cewka przekaźnika halogenów jest odłączona lub podłączona pod pozycyjne lub drogowe.
b)
Można to zrobić na 2 - jeden jako włącznik halogenów, drugi jako przełącznik rodzaju pracy - dwupozycyjny. działanie jak wyżej.
c) Można przed diodę połaczyć cewkę przekaźnika halogenów pod drogowe. Wtedy mamy normalne przeciwmgielne ale przy właczeniu drogowych halogeny też są załączone. Można zrobić odcinkę przez dodatkowy włacznik. Ale skoro tak to wtedy lepiej zastosować rozwiązanie b.




-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."

[ wiadomość edytowana przez: OLO dnia 2006-11-11 22:07:31 ]
  
 
Cytat:
2006-11-11 20:20:19, adamdn pisze:
Przy okazji swiatel drogowych - czy mozna miec 2 pary takich swiatel (w reflektorach i dodatkowe) ktore swiecilyby rownolegle?



Wg mądrych ludzi tak właśnie powinno być. Dodatkowe halogeny dalekosiężne powinny zapalać się wraz ze światłami drogowymi. Tak ma Długi, tak mam ja. A skoro ma tak Długi i mam tak ja, to jest to jedynie słuszne, najlepsze rozwiązanie

A tak poważnie - nikt się jeszcze na przeglądach nie doczepił, a Długi jest dokładny i sprawdzał, jak może być. Przynajmniej ja mu wierzę i podłączyłem halogeny wg jego wskazówek.
  
 
Cytat:
2006-11-11 23:17:22, mateoos pisze:
Wg mądrych ludzi tak właśnie powinno być. Dodatkowe halogeny dalekosiężne powinny zapalać się wraz ze światłami drogowymi. Tak ma Długi, tak mam ja. A skoro ma tak Długi i mam tak ja, to jest to jedynie słuszne, najlepsze rozwiązanie A tak poważnie - nikt się jeszcze na przeglądach nie doczepił, a Długi jest dokładny i sprawdzał, jak może być. Przynajmniej ja mu wierzę i podłączyłem halogeny wg jego wskazówek.



Dzieki - o taka informacje mi chodzilo
  
 
Czyżbyś miał zamiar zakupić atrapę chłodnicy z halogenami dalekosiężnymi? W razie czego podaj cenę, może w Szczecinie jest taniej
  
 
racja mateos. Kodeks przewiduje 2 lub 4 światła drogowe. W takiej konfiguracji to będize pełny legal.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
podepne się. Czy moglibyście polecić jakieś reflektory dalekosiężne?
Rozumiem też że OLO i mateoos macie halogeny wmontowane w atrapy. Czy to seryjnie produkowane atrapy? Czy własna twórczość? I jakie tam macie reflektory?
  
 
Ja mam atrapę orciari i prztkręcone do niej od zewnątrz seryjne haloeny za pomocą blachowkrętów.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Były takie atrapy. Pomalowane na biało montowali do karetek, tyle że były tam niebieskie lampy. Można też było kupić niemalowane, czyli czarne.
  
 
OLO, te zwykłe przeciwmgielne? Przecież one chyba nie skupiają światła.

Znalazłem na stronie WESEM wiele modeli reflektorów drogowych. Myślałem o czymś w ten deseń. http://www.wesem.com.pl/halogen.php?halogen=3ho&pl
Piękne to to nie jest, ale.... no chyba ze kupić jakieś prostokątne i je wmontowac w atrape
  
 
a mam jedno pytanko czy takie odpalenie calej elektrowni w jednym momencie nie robi kuku alternatorowi ??
jak ja mam np. 4 X H4 i po przerobce do tego 2 x halogeny
  
 
Cytat:
2006-11-12 23:49:03, AndrewS pisze:
a mam jedno pytanko czy takie odpalenie calej elektrowni w jednym momencie nie robi kuku alternatorowi ?? jak ja mam np. 4 X H4 i po przerobce do tego 2 x halogeny



OLOwoz wytrzymal...
  
 
OOOOOO widzę temat dla siebie .

Jako że mam dwie wersje instalacji świateł drogowych to mogę nieco pomarudzić.

Po pierwsze carus. Zdjęcie w profilu. Wesemy 18cm na przednim nosku. Podłączone z drogowymi przez dodatkowy włącznik. Powiem szczeże że jak je wyłączam to jakoś tak ciemno mimo że długie zapięte. Takie umiejscowienie jest idealne jeśli chodzi o świecenie na drogę. Dodatkowo te okrągłe lampy maja szeroki kąt oświetlenia przez co praktycznie cała szerokość drogi prawie od zderzaka na dobre 300-400m przed auto jest oświetlona. Poprostu aż się nocą niechce ich wyłączać. Niestety czasem jest ciężko je włączać przy obecnym natężeniu ruchu.

Po drugie borostworek. jak to w borku 4xH4 to podstawa. Do tego mam zainstalowane takie same Wesemy 18cm pod zderzakiem w miejscu p.mgłowych. POdłaczone przez dodatkowy włącznik pod długie. Nie ja to robiłem więc moze mieć lekkie niedomaganie elektryczne ale albo 4 lamy w borku mam jakieś wyczesane albo te wesemy jakoś słabo świecą. Jak zapalę długie to mam tak jasno jak carus z halogenikami. Jak dokładam jeszcze do tych drogowych halogeny to nie widze większych różnic. No moze trochę szerszy kąt oświetlenia. Podsumowując to albo 4xh4 jest na tyle dobre że nie widać różnicy, albo wesemy słabo świecą (bo podobno mają jakąś żółtawą poświatę) albo miejsce lokalizacji jest conajmniej niefortunne.

I jeszcze kilka słów o obciążeniu. Swego czasu testowałem jakość oświetlenia w carusie i powiem tak że przy 2x90W mijania +2x100W drogowych +2x55W halogenów okrągłych +2x55W halogenów prostokątnych w zderzaku (notabene też dalekosiężnych ) i szeregu postojówek alternator jakoś chyba wyrabiał tylko obroty wyraźnie spadły no ale za to ażsięcieplo przed autem zrobiło od tej ilości światła a jasność to praktycznie jak w dzień .
  
 
Cytat:
2006-11-12 22:09:52, Ugly_Kid_Flont pisze:
OLO, te zwykłe przeciwmgielne? Przecież one chyba nie skupiają światła.


Przeciwmgielne nie. Ale ja mam tam wkłady dalekosiężne z gładką szybą.
Co do poboru pradu.
to 2x60 + 4x55 = 340W Daje rade!

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2006-11-13 09:51:59, Bocian_s_313_PTK pisze:
albo 4 lamy w borku mam jakieś wyczesane albo te wesemy jakoś słabo świecą.
Podsumowując to albo 4xh4 jest na tyle dobre że nie widać różnicy,



Bo 4xH4 to jnest to co Tygryski lubią najbardziej zwłaszcza przy markowych żarówkach 90/100W
  
 
ciekawe ile przy takich zarowkach wytrzymaja odblysniki
bo przy tych 90/100 juz jest problem
  
 
a czy komuś w df/stary Pn pękały szkła reflektorów?? u mnie zeszlej zimy pękły oba... mam żarowy philips premium 55/60W + 30%
  
 
Cytat:
2006-11-13 14:28:46, KR pisze:
a czy komuś w df/stary Pn pękały szkła reflektorów?? u mnie zeszlej zimy pękły oba... mam żarowy philips premium 55/60W + 30%



no ja własnie kupiłem takie....
Poprostu masz niepszystosowane do H4
  
 
Dziwne bo jak kupiełem df to już miał te reflektory ze zwykłymi żarówkami H4 i nie było problemu. Philipsy założyłem po tym jak się jedna z żarówek spaliła i niedługo potem pekło szkło... zobaczymy jak będzie teraz reflektory są na pewno przystosowane do H4.
A te Philipsy wg mnie są suuuper