Podświetlany włącznik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam grupowiczów,

Zrobiłem przegląd w wyszukiwarce ale problem pozostał nierozwiązany. Dorwałem na szrocie podświetlany włącznik świateł mijania i chcę go zaadoptować do mojego Caro 92`.Z uzyskanych informacji wynika, że za zasilanie diody odpowiadają dwie dolne blaszki we włączniku. I teraz moje pytanie- która z nich to + a ktora -, oraz do czego najlepiej się wpiąć by włącznik był podświetlony jak w MR 93? Jak to jest w MR 93- podświetlenie świeci przy włączonym zapłonie czy może dopiero po włączeniu świateł? Wiem (z wyszkiwarki), że wielu z grupowiczów przerabiiało ten temat- będę wdzięczny za wskazówki .

PZDR
Maciej
  
 
Po kolei:
Owszem dwie dolne blaszki.
Jak podłączysz odwrotnie to nic się nie stanie - po prostu nie będzie świecić. Tak, ze możesz bez obaw sprawdzać. Fabrycznie w Caro podświetlenie i zegarów i przełączników włącza się po przekręceniu kluczyka w stacyjce, ale trochę to moim zdaniem mylące i w dzień niepotrzebne, więc ja mam podłączone do świateł pozycyjnych. - Konkretnie podpiąłem się do podświetlenia zapalniczki.
  
 
Grzech napisał:

>Po kolei:
>Owszem dwie dolne blaszki.

Dzięki Grzechu za odpowiedź- czyli u rozumiem, że u Ciebie pełni rolę dodatkowej kontrolki świeteł mijania i świeci się zawsze kiedy masz włączone światła(mijania lub postojowe). Fabrycznie natomiast musiałbym się podpiąć np. pod zasilanie wiatraka nagrzewnicy. Dzięki za pomoc- w łikend podziałam- mam nadzieję, że nic nie sfajczę

PZDR
Maciej
  
 
Zmieniłem to po tym jak parę razy zapomniałem włączyć po ciemku świateł uspokojony świecącym się podświetleniem zegarów. Możesz się też podłączyć do zasilania radia bądź zapalniczki.
  
 
Podpinam sie pod posta. Czy da sie zdrobic podswitlane przelaczniki w DFie? Jesli tak to czy trzeba szukac jakis konkretnych czy mozna przerobic te istniejace?
  
 
Cytat:
2005-09-07 22:45:11, esp pisze:
Podpinam sie pod posta. Czy da sie zdrobic podswitlane przelaczniki w DFie? Jesli tak to czy trzeba szukac jakis konkretnych czy mozna przerobic te istniejace?



masz na myśli coś takiego ? :

Cytat:
2005-05-28 23:13:28, Nomad pisze:
Oki dziś odbyła się 2 runda My vs. fiaty 125p podsumowanie: u Chrisa: -położona instalacja pod tylne głośniki, -zmieniony sposób zasilania radia, -jakieś drobiazgi

u mnie: -wreszcie działa podświetlenie klawiszy.

-podpięte wszystkie "dodatkowe" kontrolki

(ps. nie świecą się tylko pasy, znaczy działają ale brak czujnika w zapięciach.)




[ wiadomość edytowana przez: Nomad dnia 2005-09-07 23:18:19 ]
  
 
Cytat:
2005-09-07 22:45:11, esp pisze:
Podpinam sie pod posta. Czy da sie zdrobic podswitlane przelaczniki w DFie? Jesli tak to czy trzeba szukac jakis konkretnych czy mozna przerobic te istniejace?


Trzeba kupic od Poloneza - mają prześwitujące klawisze i zamontowane diodki. Jak komuś na kolor podświetlenia nie pasuje zielony lub pomarańczowy, to można zmienić na czerwony albo niebieski zmieniając diody.
  
 
Cytat:
Nomad:
masz na myśli coś takiego ? :



Duzo jest roboty przy podswietleniu wszystkich kontrolek na desce?
Pytanie to dot. tego postu

[ wiadomość edytowana przez: esp dnia 2005-09-08 09:15:57 ]
  
 
Późnym wieczorem napiszę co i jak...

btw jakie obecnie masz klawisze? całe czarne czy te z pomarańczowymi wstawkami sygnalizującymi włączenie ??
  
 
co do włączników to :

-wł. świateł pasuje z poldka
-przeciwmgielne oba pasuja z poldka

a reszta to kombinacje:
-ogrzewanie szyby - z poldka ale złożone z dwóch przycisków (na przycisk od przeciwmgielnych założyłem klawisz od ogrzewania szyby, ps. uzyłem tego przeciwmgielnego który ma więcej pinów ze względu na podłączenie ogrzewanych lusterek)

-awaryjne -klawisz z poldka tylko przy instalacji trzeba zrobić małą zmianę bo ma mniej pinów (ze wzgledu na inny przerywacz) więc z 2 czerwonych przewodów trzeba zrobić 1

-dmuchawa - możliwości są 3:
a) jeśli chcemy miec dmuchawę jak w poldku wielobiegową - to trzeba zmienić coś w instalacji samej dmuchawy (z tego co pamiętam to coś z masą)...+przełącznik wielobiegowy z poldka...

b) dmuchawa jednobiegowa (taką mam obecnie) - trafiłem w jednym z poldkow na szrocie włąśnie włacznik jednopozycyjny - pochodził chyba z Lublina albo czegoś takiego... niestety podświetlany żarówką a nie diodą i dlatego o wiele jaśniejszy...

c) dmuchawa dwubiegowa (jak w orginale - tak będę miał zrobione docelowo) składamy włącznik z 2... cały włacznik od świateł + klawisz od włącznika dmuchawy


podświetlenie - podłaczamy wszystkie klawisze równolegle do masy i do wybranego +'a (ja wziąłem taki aby włączało się przy włączonej stacyjce, ale można wziąć np. z włącznika świateł)
  
 
Co do kontrolek:

1. należy odkręcić zegary , ale ich nie odpinać...
1a. rysujemy sobie na kartce schemat złacza 6pinów tak żebyśmy mogli potem notować wyniki testów (który pin co włącza i czy masa czy +'em )
2. następnie na przekręconej stacyjce sprawdzamy które kontrolki są włączane masą, poprzez podłączanie dowolnego kabla z masą do kolejnych pinów środkowego złącza (na pewno zaświacą się: awaria ukł.hamulcowego i pasy, nie pamiętam czy coś jeszcze)
3. pozostałe piny testujemy przy użyciu dowolnego przewodu podłączonego pod + zasilania

po rozszyfrowaniu który pin jest do czego wystarczy już tylko podpiąc odpowiednie przewody... jest to zwłaszcza ułatwione gdy obecnie masz przełączniki z pomarańczowym sygnalizatorem włączenia, bo wystarczy jeden z kabli który szedł do niego (odpowiednio + lub -) podpiąc w odpowiednie miejsce w złączu zegarów

czujnik awarii układu ham. można podpiąc albo taki jaki był kiedyś montowany w fiatach (mała czarna skrzyneczka na przewodach hamulcowych, zaraz poniżej pompy (ma tylko jedno złącze pod które podpinamy przewod idacy do zegarów) albo taki jak w poldku nakręcany na zbiorniczek płynu (ma dwa złącza - jedno podpinamy pod masę a drugie pod zegary)
  
 
Cytat:
2005-09-08 15:13:32, Nomad pisze:
podświetlenie - podłaczamy wszystkie klawisze równolegle do masy i do wybranego +'a (ja wziąłem taki aby włączało się przy włączonej stacyjce, ale można wziąć np. z włącznika świateł)



Wydalem dzis 65 zeta na podswietlane przyciski polonezowskie no i chcialbym je podswietlic tylko ze nie wiem ktora nozka jest od podswietlenia diody i jak je podlaczyc pod stacyjke tzn ktory kabelek


[ wiadomość edytowana przez: esp dnia 2005-12-13 13:07:15 ]

[ wiadomość edytowana przez: esp dnia 2005-12-13 13:08:19 ]
  
 
esp - wow, chyba w sklepie kupowałeś

nóżki - te przy diodzie po lewej i prawej stronie włącznika...
(+/- sprawdź testowo)

+ ja wziąłem z jednego z kabli przy włączniku świateł - tego na którym pojawia się + po włączeniu stacyjki, ale możesz wziąć z np. tego na którym pojawia się po włączeniu świateł lub z podświetlenia zapalniczki
  
 
Cytat:
2005-12-13 13:22:04, Nomad pisze:
esp - wow, chyba w sklepie kupowałeś



No wolalem wziac ze sklepu bo na szrocie u mnie to lipa i nie wiem czy by wszystko dzialalo tak jak nalezy

Jutro bede z rana walczyl. Zobaczymy co wygram .

BTW do diod trzeba zarowno + jak i - czy + wystarczy. Boje sie spalic diody, chociaz nie wiem czy sie da


[ wiadomość edytowana przez: esp dnia 2005-12-13 15:31:00 ]
  
 
+ i -

spalić nie spalisz - jak odwrotnie podłączysz bieguny to zadziała zaporowo i nie zaświeci się...
  
 
a ja w moim dfie zrobiłem następujący myk:
(mam konsolke od pn)
przerobiłem podświetlenie na zielone
podpiąłem pod nagrzewnicę tylko oświetlenie klawisza świateł i świeci się też oświetlenie wentylatora( kupiłem wielopozycyjny) reszta klawiszy, oświetlenie suwaków, podświetlenie zegarów i zegarka zaświeca się dopiero po właczeniu świateł mijania. zrobiłem tak ponieważ:
- w dzień nie jest potrzebne podświetlenie wszystkiego
- klawisz świateł świeci sie non stop ponieważ w momencie wjazdu np do tunelu szukamy klawisza tak jak by był niepodświetlony
- a wszystko zaświeca się dopiero podczas włączenia świateł mijania ponieważ jak zostawiam na postojowych to szkoda prądu
- podświetlenie zegarów przerobiłem po tym jak wyjechałem na drogę na postwojowych i mnie niebiescy capneli
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-12-13 20:31:21, KR pisze:
szkoda prądu



tyle powiem.

A co do Twoich przerobek to chyba nie widze sensu bo i tak pol roku jezdzimy obowiazkowo na swiatlach a moze jak cos wymysla to i caly rok bedziemy.

A duzo razy zostawiasz auto na pozycyjnych na dluzszy czas??
  
 
no własnie
  
 
Wlaśnie skonczylem... robic okablowanie gotowe do wlozenia

Jutro z rana nach garaz i do roboty.

Sprobuje od razu podlaczyc kontorlki do zegarow (zobaczymy co wyjdzie )

Jak uda mi sie skonczyc jutro to pochwale sie napewno
  
 
HELP!!!!

1. nie dzialaja kierunki (pewnie jakies zwarcie tylko gdzie??), wawrynje dzialaja ale tylko z jednej strony!!!

2. do nomad: jak z 2 czerwoych zrobic jeden?ktory odlaczyc ten glowny czy ten co idzie od glownego i laczy sie w wejsciu obok z rozowym?

3. ktory zabel dostaje + przy wlaczniku swiatel? ten zielony podwojny czy jakis innych?? BTW czy masa to jest ten czarny?

Pliz potrzebuuje go na jutro zrobic i nie mam pojecia co?