[OT] Dobromir czyli... To z tym, to do tego i ch*** z tego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
chciałbym zapytać czy ktoś ma jakieś doświadczenia lub informacje związane z swapem silnika z forda o pojemności 2.9 do 125p lub poloneza.

Wiem że taką przeróbke już ktoś sprawił pewnemu srebrnemu polonezowi caro (jeśli ktoś zna tego człowieka lub ma na niego jakiś namiar to będę wdzięczny za info).

Może ktoś włożył taki motor do 125p?

Ps.: mam nadzieję że temat nie zostanie zamknięty bez podania przyczyny, tak jak w przypadku kategorji "Technika".
Jeśli ten temat powinien znajdować się w innej kategorji lub temat ten został już poruszany na forum to proszę o info gdzie i wiadomość prywatną lub na GG.
  
 
x

[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-15 08:44:10 ]
  
 
od razu zgłodniałem... widzę że opróczfiatów interesujesz się gastronomią...

a tak serio to dostałem wiadomość że podobny temat poruszany był na forum. niestety nic nie mogę znaleźć. może ktoś poda mi link do tematu?
  
 
x

[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-15 08:43:02 ]
  
 
tylko że ja mam zamiar "zainstalować" 2.9 24V...

z wyszukiwarką wlczę od dłuższego czasu. jedyny tekst o "poldku" znalazłem na tuning.info.pl i niestety nic więcej.
  
 
Trochę o różnych silnikach Forda w FSO

2.0 Forda w 125p

Ireq kupił sobie 2.8

2.0 Forda w Polonezie

2.0 Forda w 125p

2.3 Forda w Polonezie
  
 
Cytat:
2006-09-04 13:48:24, SpEX pisze:
tylko że ja mam zamiar "zainstalować" 2.9 24V...



nie wejdzie, w zeszlym roku na zlocie w Toruniu rozmawialem z wlascicielem i zadalem pytanie "czemu nie 24v??" odpowiedz byla krotka "nie miesci sie, probowalem"

komora silnika jest za waska, zeby umiescic w niej dwie 12-zaworowe glowice...

no chyba ze chcesz przestawiac calosc... i poszerzyc zawias o jakies 15 cm...
  
 
x

[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-15 08:42:26 ]
  
 
Cytat:
2006-09-04 14:16:54, Wilu pisze:
Trochę o różnych silnikach Forda w FSO 2.0 Forda w 125p Ireq kupił sobie 2.8 2.0 Forda w Polonezie 2.0 Forda w 125p 2.3 Forda w Polonezie


Większosc tych linków to równie fantastyczne pomysły jak ten obecny, i na tym samym etapie rozwoju (ktoś miał pomysł, podjarał się, a potem porzucił, a poloneza/fiata zajeździł i sprzedał).
  
 
Cytat:
2006-09-04 14:45:58, Quattro pisze:
nie wejdzie, w zeszlym roku na zlocie w Toruniu rozmawialem z wlascicielem i zadalem pytanie "czemu nie 24v??" odpowiedz byla krotka "nie miesci sie, probowalem" komora silnika jest za waska, zeby umiescic w niej dwie 12-zaworowe glowice... no chyba ze chcesz przestawiac calosc... i poszerzyc zawias o jakies 15 cm...


wszystko zależy od stopnia ingerencji w fabryczną konstrukcje nośną.
do każdego auta można wsadzić każdy silnik. potrzeba na to "tylko" kasy, zaplecza narzędziowego, czasu, pomysłowości i samozaparcia.
  
 
mi wydaje sie ze to bez sensu. tzn silnik jest slaby, ciezki(prowadzenie powinno byc kiepskie) no i ford(prawie jak fiat). generalnie dla 200km nie oplaca sie dumac tak poldka a o wiele latwiej wejdzie silnik 2.0 16v turbo z themy czy delty przy podobnych kosztach a to bedzie o wiele mocniejsze no piekny swist turbiny. ale to dla dumaczy. generalnie jak ktos sie pyta czy wejdzie i co nalezy przerobic to z calym szacunkiem w wiekszosci przypadkow nie jest zbyt biegły w dumaniach z fleksami, spawarkami itp itd a to skonczy sie na tym ze poldek zostanie bez silnika i pojdzie na zlom albo bedzie powstawal 3 lata. pomijam zrobienie tej konwersji w warsztacie bo ja bym tego nie robil za ponizej 7-10 tys zl i podejzewam ze malo kto by to zrobil taniej(chyba ze ktos nieswiadomy ilosci przerobek). nie twierdze ze jest to niemozliwe ale po co dumac cos co juz zostalo wydumane i raczej dalo kiepski wynik. moze jakby to byl silnik z turbo to mozna by o tym pomyslec ale za te pieniadze mozna juz kupic np lancie delte 2.0 16v integrale(nie evo) ktora jest sto razy lepsza od najlepszego poldka a odejscie ma raczej nieosiagalne dla poldona nawet z podobnym silnikiem chocby z racji napedu na 4 kola. rachunek ekonomiczny jest raczej kiepski ale jak ktos lubi takie dumania to chetnie zobacze takie auto

-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)
  
 
Cytat:
2006-09-07 10:29:01, Walezy pisze:
[ciach]... z calym szacunkiem w wiekszosci przypadkow nie jest zbyt biegły w dumaniach z fleksami, spawarkami itp itd a to skonczy sie na tym ze poldek zostanie bez silnika i pojdzie na zlom albo bedzie powstawal 3 lata........ [ciach]


Mój powstawał 2 lata
Mam sie obrazic ? hahahaha
  
 
moj fiacior to tez 2 lata roboty, a dalej dumam go . chodzilo mi o to aby uzmyslowic sobie ile to roboty jest i zeby wziac to pod uwage biorac sie za takie dumanie, wiec nie ma sie co obrazac

-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)
  
 
Cytat:
2006-09-07 10:29:01, Walezy pisze:
silnik 2.0 16v turbo z themy czy delty przy podobnych kosztach


niestety muszę cię zmartwić bo szukam 2,0 16VT już od dłuższego czasu i poniżej 3tyś zł (za sam silnik) nie znajdziesz, a Forda 2,9 24V mogłem kupić za 2,5tyś (za cały samochód!!!) w bardzo dobrym stanie -odliczając częsci które mógłbym sprzedać to cały napęd miałbym prawie za darmo!
Ponadto jest problem ze skrzynią od fiata wytrzyma 200-250KM?

Cytat:
generalnie jak ktos sie pyta czy wejdzie i co nalezy przerobic to z calym szacunkiem w wiekszosci przypadkow nie jest zbyt biegły w dumaniach z fleksami,


nie pytałem czy wejdzie tylko czy ktoś ma doświadczenia w takim swapie. moim zdaniem "kto pyta nie błądzi" i "lepiej ucz się na błęach innych".

Cytat:
pojdzie na zlom albo bedzie powstawal 3 lata.


o przeróbce 125p myślę od roku a ew. zakończenie prac na nie wcześniej niż za 3 lata.
z całym szacunkiem dla wszystkich którzy przerabiają samochody ale wydaje mi się że montowanie dwukrotnie (lub trzy) mocniejszego silnika do nadwozia które nie zostało odpowiednio przygotowene lub nie wzmacniejąc hamulcy jest trochę niepoważne... bo miało być szybciej

Cytat:
mozna juz kupic np lancie delte 2.0 16v integrale(nie evo) ktora jest sto razy lepsza od najlepszego poldka


gdybym chciał Lancię to bym miał... ale nie chcę!

Cytat:
rachunek ekonomiczny jest raczej kiepski ale jak ktos lubi takie dumania to chetnie zobacze takie auto


raczej nikt nie robi "amatorskich" przeróbek dla pieniędzy , postaram się informować...
  
 
Cytat:
2006-09-07 11:23:16, Walezy pisze:
moj fiacior to tez 2 lata roboty, a dalej dumam go . chodzilo mi o to aby uzmyslowic sobie ile to roboty jest i zeby wziac to pod uwage biorac sie za takie dumanie, wiec nie ma sie co obrazac


haha ! Tomek to był joke ! jakzebym mógł sie na Ciebie nawet obrazic predzej Ty ze Ci czasem dupsko zawracam
  
 
Cytat:
2006-09-03 12:35:27, SpEX pisze:
Witam chciałbym zapytać czy ktoś ma jakieś doświadczenia lub informacje związane z swapem silnika z forda o pojemności 2.9 do 125p lub poloneza.



Włóz se najpierw Rover-owskie 1.4 i zobaczysz jak jest z przekładaniem silników. A z doswiadczenia wiem ze jak ktos zaczyna od gadania ...... na gadaniu konczy.
  
 
albo banalneo dohc...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2006-09-07 22:52:31, OLO pisze:
albo banalneo dohc...



ja wlozylem dzis dwa...

na polke
  
 
Cytat:
2006-09-07 22:51:27, KraseK pisze:
jak ktos zaczyna od gadania ...... na gadaniu konczy.



może masz racje, pożyjemy zobaczymy...

ponadto dziękuję za wszystkie odpowiedzi, podpowiedzi i uwagi doświadczonych tuningowców. są dla mnie bezcennym fundamentem moich dalszych prac...
  
 
Cytat:
2006-09-07 23:34:12, SpEX pisze:
może masz racje, pożyjemy zobaczymy... ponadto dziękuję za wszystkie odpowiedzi, podpowiedzi i uwagi doświadczonych tuningowców. są dla mnie bezcennym fundamentem moich dalszych prac...



Jak wszystcy tacy "doswiadzczeni" to zacznij przekładac a jak ci sie uda to bedziesz skarbnica wiedz w tym temacie dla inny którzy to beda chcieli włozyc duzy silnik ze stosunkowo niewielka moca.