[DOHC] - Optymalny wydech do 2.0i

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Rozwijajac troche temat chce powiedziec iz zalezy mi bardziej na osiagach silnika niz na dzwiekach dobywajacych sie z rury.
Dla uzupelnienia doam ze to polonez z seryjnym (na razie)wydechem caro
ps. Szukalem po forum ale nie znalazlem odpowiedzi na postawione przeze mnie pytanie



[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-04-19 00:24:40 ]
[ powód edycji: Modyfikowałem temat z lekka ]
  
 
Cytat:
2005-03-01 18:45:40, ICE4BREAK pisze:
Rozwijajac troche temat chce powiedziec iz zalezy mi bardziej na osiagach silnika niz na dzwiekach dobywajacych sie z rury. Dla uzupelnienia doam ze to polonez z seryjnym (na razie)wydechem caro ps. Szukalem po forum ale nie znalazlem odpowiedzi na postawione przeze mnie pytanie


Podpowiedzą Ci tak:
Kolektor wyspawaj z rur zeliwnych kanalizacyjnych, przez całą długosc rura fi 250mm, jako końcówke załóż wiadro ocynk dla uformowania strugi spalin i poprawieniu basu, o połysku nie wspomnę
A na poważnie ciezko bedzie Ci sie cos dowiedzieć. Prof kolektor kosztuje, cały wydech liczony także.
Moze kolega Predki coś nakreśli.
Ja miałem (moze i mam) taką wizję ze robiąc kolektor rurowy rozseparował bym dwururkę - na zasadzie cylindry 4-1 i 2-3 razem i dwururka do końca auta, gdzie znajdowałyby sie 2 tłumiki Uno 1.0 (ladnie brzmią i sa niewielkie i teoretycznie powinny pasować do pojemnosci - 2 cylindry akurat mają 1 L pojemnosci) z tyłu po dwóch stronach auta wystawałyby końcówki. Nie wiem jak ma sie sprawa separacji cylindrów do osiągów i czy zdało by to egzamin.
Ale ja na wydech mam jeszcze czas
  
 
kolektor jest juz i to nie gsi tylko rurowy spawany zlapalem go na szrocie kiedys od poldka z dwojka rozbitego w drobny makale kolektor byl w porzadku mi chodzi bardziej co dalej z tym wydechem czy uklad w pelni przelotowy z rury 40 to dobry pomysl czy to go oddlawi czy odniesie odwrotny skutek
ps co do wiadra fajny pomysl ale nie skorzystam (nie mam widra )
  
 
Dla silnika o mocy ok. 120 KM optymalna średnica układu wydechowego (za kolektorem) to 47 - 50 mm. Sądzę, że spokojnie można zdecydować się na 50 mm. Powinno to poprawić "górę" obrotów, która w tym silniku jest raczej słaba i dać jeszcze jakiś zapas na ewentualne przeróbki silnika (50 mm będzie OK do ok. 150 KM).

Pozdrawiam
Sławek
  
 
dedykowane wydechy kosztują w okolicach 1500 w zwyz

ja z bidy planuje wykonać od nowa dwórurke i dalej seryjny wydech zakończony dwoma przelotówkami

a dla osiagów to wszystko zalerzy bo jeśli chedz silnik krecić czyli mieć dobra góre to zalecany jest kolektor 4-1 a jesli masz zamiar jezdzic nim w mieście i zalezy ci na płaskim przebiegu mometu obr. to leprzy jest 4-2-1 ale poczekajmy na kol walezego bo on sie bawi a sport wiec na wydechach sie zna i nieapominajmy o kol. Predkim który ma równiez niezła wiedze
  
 
x

[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-13 11:38:56 ]
  
 
Na gorze mi nie zalezy tak bardzo bo jezdze po miescie i nie zwyklem ciagnac silnika powyzej 4500 ale mi nie chodzi o jakis nadzwyczajny czy drogi tuning tylko o to ze mam wrazenie ze te uklad zamula ten silnik
  
 
Cytat:
2005-03-01 21:10:48, automatic pisze:
jak raaaaanyyyyyyy mnie to się śniło! ,ale jak się obudziłem to zrezygnowałem bo trzeba zrobić przynajmniej 2 tłumiki dwudrożne wraz z kolankiem x2 ufff gimnatyka w kanale


Nie dwudrożne tłumiki. Uno 1.0 ma kata i za nim jest 1 tłumik o gabarytach 2 tłumika Caro (tym przed mostem) i tam by sie zmiescił. Według teori - wydech z Uno jest dla 1L pojemnosci silnika. Rozdzielając cylindry DOHC-a mamy 2x 1L co teoretycznie powinno działac. Nie wiem jak ma sie to do momentu i mocy silnika - czyli do przepływu spalin - w końcu chodzą tylko 2 gary na jednym wydechu, a to juz ma wpływ na zawirowania i predkosc spalin w wydechu. Do tego trzeba goscia z tęgą głową i wiedzą o budowie wydechu. Ja sie niestety na tym nie znam
  
 
x

[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-13 11:38:30 ]
  
 
ja wiem tylko tyle ile sam testowalem, w poldku mialem wydech 4-2-1, niestety dlugosci rur nie pamietam bo wydech poszedl juz do innego poldka ale bylo to cos kolo 40cm i potem tez 40cm, rura 38mm i chyba 42mm w drugien sekcji, wylot to 50mm(tyle homologacja przewiduje) to tego jeden przelotowy tlumik michaela, dzialalo to dobrze ale wydrukow z hamowni nie mialem, walki byly ostre.
potem mialem w fiacie na walkach o wzniosie 11mm kolektor 4-1, rury 38mm i dlugosc 60cm +-4cm. potem rura 50mm i tlumik przelotowy(wlasciwie to namiastka tlumika) silnik trzymal moment obrotowy od 4 tys do wlasciwie 7 bez wiekszych zmian(lekkie falowanie) czyli raczej silnik trzeba kręcic do obrotow. moc to bylo 140KM przy 6900obr(ale na pewno przelewaly gazniki-IDF 44)
teraz mam 4-2-1 rury tak jak w pierwszym przypadku dlugosci wygladaja na podobne ale nie mierzylem ich co do dlugosci, tlumik przelotowy na koncu, glowica 16v, walki seryjne, stopien sprezania 12,5:1 wtrysk i 4 przepustnice. moment to prawie 200Nm przy 5200obr a moc przy 6300(chyba) 160KM wykres mocy
naturalnie sam wydech cudów z silnika nie zrobi ale moze pomoc.

-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)
  
 
Cytat:
2005-03-01 19:10:10, Ramzes_II pisze:
[...] Ja miałem (moze i mam) taką wizję ze robiąc kolektor rurowy rozseparował bym dwururkę - na zasadzie cylindry 4-1 i 2-3 razem i dwururka do końca auta, gdzie znajdowałyby sie 2 tłumiki Uno 1.0 (ladnie brzmią i sa niewielkie i teoretycznie powinny pasować do pojemnosci - 2 cylindry akurat mają 1 L pojemnosci) z tyłu po dwóch stronach auta wystawałyby końcówki. Nie wiem jak ma sie sprawa separacji cylindrów do osiągów i czy zdało by to egzamin. Ale ja na wydech mam jeszcze czas



Tez mialem taki plan, ale rozmawialem o tym z kania z F&F i on powiedzial ze do tego silnika to nie ma zupelnie sensu. Radzil zrobic "standardowo" 4-2-1 albo 4-1. Sam z tym experymentowal i twierdzil ze potrafi zrobic cos takiego. Niestety szczegolow swojego rozwiazania nie chcial zdradzic
  
 
Cytat:
2005-03-02 14:55:41, crashman pisze:
Tez mialem taki plan, ale rozmawialem o tym z kania z F&F i on powiedzial ze do tego silnika to nie ma zupelnie sensu. Radzil zrobic "standardowo" 4-2-1 albo 4-1. Sam z tym experymentowal i twierdzil ze potrafi zrobic cos takiego. Niestety szczegolow swojego rozwiazania nie chcial zdradzic


Pewnie bede musiał do Tomka Kani zadzwonic. Tylko wcieło mi gdzies nr. telefonu. Ale poszukam.
Wogóle rozwiązania wydechu sa takie ze 4-2-1 przesuwa moment i moc na niższe obroty, a 4-1 przesuwa uzyteczną charakterystyke na wyzsze obroty. Dla raczej wolnoobrotowego 2.0 8V pasuje najlepiej kolektor 4-2-1.
  
 
Podepne się pod temat :Jaki wydech najlepiej zainstalować do "zwykłego" 1.8 ? tez za bardzo nie lubie krecic silnika, ale nie wiem czy w tym silniku robić "dół" czy raczej górne partie obrotów.
  
 
x

[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-13 11:37:38 ]
  
 
Cytat:
2005-03-03 07:48:27, automatic pisze:
1756ccm to nie 1995ccm-jest żywszy , lubi być przynajmniej lekko podkręcony, miło pracuje od 2.500 obrotów /seryjny/ 2.0 od 2.000



ano potwierdze

a jaki założyć kolektor zalezy jaką masz technike jazdy a cozatym idzie w jakim zakresie obrotów pracuje twój silnik .
ja mimo ze lubie sobie ryknać przewaznie nie przekraczam 3500 wiec zostane przy 4-2-1
  
 
Skoro piszecie ze 4-2-1 poprawia dół silnika to chyba sie na niego zdecyduje.Dzieki za info
  
 
witam
podepnę się i ja chociaż mi nie o soiągi chodzi na razie...
wydech w moim df-ie z 2.0 pod maską wygląda tak: kolektor 4-2-1, rura kwasówka 52mm (przynajmniej coś koło tego) i tłumik przelotowy firmy Lorbi (za który dałem 180zł i już brzęczy w środku)...
efekt jest taki że w czasie jazdy w środku słychać jedynie ciągły basowy huk...
zastanawiałem się czy przyczyną może być brak baku przez co wkoło tłumika jest dużo miejsca i robi się rezonans...
wogóle to z tłumika wydobywa się cholerny ryk, który mi się niby podoba ale jest za głośny(i to o wiele)
ja się na wydechu nie znam a chciałem mieć ładny basik i w miarę cichy...
teraz myślę o założeniu środkowego tłumika ale nie chciałbym zdławić układu i po prostu nie wiem co zrobić...
pomóżcie...
  
 
nic nowego...
pomyslałem tylko że jak się temat pojawi na głównej to sie może ktoś odezwie...
pozdro...
  
 
Cytat:
2005-04-27 15:06:08, emcet pisze:
nic nowego... pomyslałem tylko że jak się temat pojawi na głównej to sie może ktoś odezwie... pozdro...


Sorry - ale temat "ładnych basików" zupełnie mnie nie obchodzi. Dla mnie układ wydechowy ma zasadniczo spełniać inną rolę niż wydawanie dźwięku określanego mianem "ładnego basiku".
To tyle ode mnie.
  
 
Więc weźmy to z innej strony...
W końcu po coś wsadziłem kolektor 4-2-1 i wywaliłem środkowy tłumik... A końcowy tłumik chyba mi osiągów nie psuje, nie? Tylko że nie wydaje mi się że każdy kto poszperał w wydechu dla polepszenia wydajności jeździ w gównianym komforcie słysząc ciągłe buuuuuuuuuuuuuuu...
Nie wiem czy da się jeszcze coś w wydechu zmienić dla polepszenia osiągów, zrobiłem swoje a teraz chcę po prostu ciszej...
Basik to efekt uboczny- obędę się i bez niego choć nie zaprzeczam że to lubię...