Dziwne wyniki pomiarów sondy lambda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam dziś mierzyłem sonde i gdy podepne miernik pod kabel szary i czarny to jest ok 0,6V i zmienia sie w zależności od obrotów gdy podłącze masę na akumulator to pokazuje mi 3,75V jaka może być przyczyna takich dziwnych wyników?
  
 
a jak ze spalaniem??? sonda moze byc uszkodzona.
  
 
spalanie jest spore na pewno ponad 10 ale myślę że to ten wynik sondy jest temu winien ale wymieniałem sonde i nic się n ie zmienilo gdy masa na na budzie 3,75 a gdy masa na szarym przewodzie sondy wtedy jest coś ok 0,6V
  
 
a jakie masz jeszcze kolory przewodów na sondzie,
  
 
dwa białe czarny i szary
  
 
A jakim miernikiem mierzysz to napięcie co?? i mierzysz na DC czy AC znaczy na stałym czy na zmiennym napięciu?? Być może wiesz ale jakby co to napisze-pomiary wykonuje sie miernikiem wychyłowym(wskazówkowym-analogowym) na zakresie napięcia stałego i prawidłowy odczyt to taki ze napiecie powinno falować między 0,1 a 0,9 V a w twoim przypadku zdaje sie że napiecie ma stałą wartość czyli to już jest coś nie tak a po drugie to odczyt miernika sugeruje zły kontakt siwego przewodu z sondą(z masą sondy)-zamiast do siwego przewodu przyłóż końcówke miernika do bloku silnika a najlepiej to do obudowy sondy-jeśli nadal napięcie bedzie stało w miejscu to znaczy że sonda do kitu a co do różnicy napięć to jeżeli dalej taka będzie to sprawdź połączenie masy sondy z blokiem silnika(kontakt dwururki z kolektorem i kolektora z blokiem)
  
 
u mnie dzisiaj na kompie przekraczalo dobrze 0.9
  
 
sprawdzałem miernikiem cyfrowym na prądzie stałym ale sprawdzał mi ją tez gazownik i jemu tez pokazywalo stałą wartość 3,7 V a jak podpioł sie miernikiem pod przewody sądy wtedy wartość sie zmienial prawidłowo
  
 
No to coś z instalką. Pewnie punkty połączeniowe masy zgniły.
  
 
To w takim razie nie łączy ci masa sondy(obudowa) z blokiem silnika nic inaczej to nie będzie.Sprawdż także połączenie masy silnika z karoserią-możesz nawet profilaktycznie je poprawić tzn. wyczyścić, skęcić i posmarować wazeliną techniczna żeby nie rdzewiało ani nic takiego a z braku wazeliny to i towotem mozna.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-03-09 19:59:15, nowypn pisze:
To w takim razie nie łączy ci masa sondy(obudowa) z blokiem silnika nic inaczej to nie będzie.Sprawdż także połączenie masy silnika z karoserią-możesz nawet profilaktycznie je poprawić tzn. wyczyścić, skęcić i posmarować wazeliną techniczna żeby nie rdzewiało ani nic takiego a z braku wazeliny to i towotem mozna. Pozdrawiam



Jak niżej