Jakie mogą być objawy zepsutego komputera?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co się stanie, jak odłączy sie komputer sterujący? Dzisiaj odłączyłem go, wyciągając bezpiecznik (3A z 25 miejsca) i nie było żadnej różnicy. Może te cholerne zwiększone obroty na rozgrzanym to wina zepsutego kompa? Już sam nie wiem co robić... krokowiec w porządku, a obroty na jałowym wzrastają do 1200 w miarę rozgrzewania silnika. W korkach spalanie wtedy jest dużo większe
  
 
sprawdź czujnik temperatury zasysanego powietrza
  
 
gdzie ten czujnik jest? to może jest wsadzone w rurkę dolotu powietrza?
  
 
Cytat:
2006-09-26 07:03:37, sawmaster pisze:
gdzie ten czujnik jest? to może jest wsadzone w rurkę dolotu powietrza?



Przy monowtrysku jest umieszczony w obudowie wtryskiwacza.

Cytat:
2006-09-25 23:35:03, Kerry pisze:

Co się stanie, jak odłączy sie komputer sterujący? Dzisiaj odłączyłem go, wyciągając bezpiecznik (3A z 25 miejsca) i nie było żadnej różnicy. Może te cholerne zwiększone obroty na rozgrzanym to wina zepsutego kompa? Już sam nie wiem co robić... krokowiec w porządku, a obroty na jałowym wzrastają do 1200 w miarę rozgrzewania silnika. W korkach spalanie wtedy jest dużo większe



Podjedź jutro na spota. Zobaczymy.
  
 
Czujnik sprawdzany multimetrem i wszystko gra. Po sprawdzaniu wszystkich parametrów jedynie było coś z wtryskiwaczem, bo zamiast pisanych 13 omów było około 2,5 om na odpowiednich zaciskach...
  
 
No to masz zwarcie we wtryskiwaczu I think.

A były odczytywane kody błędu komputera?
  
 
Tak, sprawdzałem kody błyskowe. Ale sygnalizował tylko błąd krokowca, a to przez to, że "silnik nie osiągnął obrotów minimalnych". I tylko te błędy, związane z obrotami :-/
Czy takie zwarcie na wtryskiwaczu może powodować zwiększone obroty?

[ wiadomość edytowana przez: Kerry dnia 2006-09-26 11:29:21 ]
  
 
Probably. Jeżeli wtrysk leje, to obroty mogą być większa, tak jak na ssaniu w gaźnikowcu.
  
 
Powtórzę pytanie kolegi. Gdzie jest czyjnik zasysanego powietrza ??
  
 
Ja mam monowtrysk. Czujnik temp. zasysanego powietrza jest wkręcony w kolektor dolotowy, od strony kierowcy/pasażera.