Zegary - wymiana

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie.
Czy któryś z was wymieniał zegary te kwadratowe / rocznik poloneza do 93 / na te zegary okragłe od 94 roku.Czy duzo kłopotów i jakie przeróbki by mnie czekały.Może ktoś by pomógł.

Wehikuł z Targówka.
  
 
Witam.
Po pierwsze primo będziesz miał zabawę z kostkami elektrycznymi o ile będziesz je miał w nowym liczniku. Musisz na to zwrócić uwagę jak będziesz kupował licznik.

Po drugie primo od razu kup sobie linkę szybkościomierza do nowego Caro. Stara jest wkręcana w deskę a nowa na zatrzask.

Po trzecie primo musisz zwrócić uwagę czy kupujesz zegary od wtrzysku czy od gaźnika. Obrotomierz od wtrysku będzie w gaźniku pokazywał dwa razy więcej obrotów. W nowszych deskach wystarczy wywalić taką prostokątną płytkę z tyłu zegarów. W starszych jescze nie wiem jak to zrobić. Próbowałem przeskalować ale daje to mierne rezultaty bo obrotomierz jest zabezpieczony przed przekręceniem i pokazuje wtedy tylko do połowy zakresu.

Po czwarte primo w niektórych wskaźnikach będzie problem wskazaniami poziomu paliwa. Będzie pokazywał odwrotnie.

A na koniec dodam że mój koleś zamontował deskę od nowego caro ale jeszcze ze wskaźnikiem wychyłowym ciśnienia oleju do "borewicza" i wszystko jest ok. Także na dwoje babka wróżyła.

Jednak nie miałem czasu do tej pory zająć się tym problemem dowgłębnie.

Jak mi się coś przypomni to jeszcze dopiszę.

Pozdrawiam
  
 
Ja mam już ten problem za sobą...Jak podał Admiral, trzeba zaopatrzyć się we wtyczki od nowych zegarów, linke prędk., i odpow. licznik gaźnik lub wtrysk...Ja na początku miałem od wtrysku i obrotomierz był x2...Mały problem jest z kierunkami bo w nowej są dwie lampki a nie 1...Co do wskaźnika paliwa to dziala ok, a także wsk. ciś. oleju... Trochę potem jest zabawy w podłączenia przewodów...A potem....cacy....
Dodam jeszcze że przeszczepiłem do mego F50 '88 deskę rozdzielczą od MR'95 (4 wyl.) z nagrzewnicą (teraz grzeje... ), jej obudową z wentylatorem oraz z zaworem pod maską, co dało, że włącznik od dmuchawy mam 4-rzeskokowy ( a miałem płynny, tzw. hybrydowy ale nie przypadł mi do gustu... ), bo silnik od nowszego modelu ma inaczej poprowadzone napięcie zasilające, właśnie przez włącznik i do tego były potrzebne końcówki od silnika elektr. Teraz po tym zabigu przełącznik jest podświetlany (resztę podświetlanych zrobiłem wcześniej, a nie mogłem sobie poradzić właśnie z tym od dmuchawy do czasu wymiany całej dechy i wentylatora dmuchawy.... ...)....

[ wiadomość edytowana przez: OLI_F50 dnia 2002-08-13 21:22:14 ]
  
 
Można kupić na giałdzie całą wiązke od szerokiego - oprócz szafy dostajemy także kilka pożytecznych rzeczy... Ja bym tak zrobił.

Zacisze RULEZ
  
 
OLI_F5O. Nie musiałeś wymieniać silniczka od dmuchawy.
Swego czasu wstawiałem do kanta deskę od poloneza , tylko z
kwadratowymi zegarami.
Ale do rzeczy. Jeśli ktoś chce wstawić sobie wyłącznik z płynną regulacją obrotów lub 4-ro biegowy to nic prostrzego.
W wiązce od wentylatora wychodzą 3 przewody. Jeden jest podłączony na stałe do masy a pozostałe dwa są od szybkiego i wolnego biegu. Należy ustalić który jest który i ten od wolnego biegu odciąć i zaizolować.Przewód masowy należy odłączyć od nadwozia. Przy zastosowaniu wyłącznika z płynną regulacją obrotów prąd do wentylatora jest doprowadzany bezpośrednio z tego wyłącznika. Pozostaje tylko ustalić podłączenie "+" i "-" wchodzący i wychodzący z wyłącznika i po sprawie. (ja zrobiłem to metodą " prób i błędów") Powodzenia przy montażu.

KUBEK 1,6 GLI `94

[ wiadomość edytowana przez: KUBEK_ dnia 2002-08-14 13:15:36 ]
  
 
Hejka.

Mam pytanko : czy ma ktoś z was może schemat podłączeń zegarów okrągłych do instalacji z kwadratowych.
W okrągłych jest kilka kostek na kwadratowych dwie. W tym nowym białym bolidzie są tak podłączone ale kable są tak pomieszane i i sztukowane że nie jestem w stanie nic z nich zrobić.
Pozatym są jeszcze kabelki wypuszczane pod stacyjkę i inne kostki.
Siedziałem nad tyk kwilkę i nadal nic nie załapałem.
pomocy błagam.


  
 
nie słyszałem o takim schemacie, ale jeśli istnieje, to też bym chciał... szczerze mówiąc szukanie połączeń na własną rękę graniczy chyba z cudem a poza tym (z tego co wiem) w okrągłym jest kilka dodatkowych wskaźników i całością steruje taki mały epromik w takiej czarnej skrzynce (są tam przerywacze do kierunków, regulator prędkości wycieraczek, tester stopów, włącznik ogrzewania tylnej szyby.. itp. itd.) to już chyba cała nowa instalacja panowie...
  
 
dokładnie taka mała czarna skrzyneczka )
wygląda na to że całą sobote poświęce na przerysowanie schematów kabli i przekładke instalacji.
Zajeb....... przyjemna robota. Ołoweczek, blok techniczny, dwie paczki goldenów, 0,5 l smirnofa i można sie pobawić w rysowanie schematu ))
  
 
Z książki Morawskiego udało mi się wywnioskować tyle:


I
1.niebieski - zasilanie lampki braku ładowania
2.fiolet - zegar zasilanie
3.
4.szary-czerwony - lampka rezerwy paliwa
5.różowy-żółty - wskaźnik poziomu paliwa
6.czarny-fiolet - lampka braku ładowania
7.pomarańcz - zasilanie lampek

II
1.? - lampka zapięcia pasów bezpieczeństwa
2.jasnobłękitny - lampka wadliwego działania układu hamulcowego z procesora
3.? - lampka mininalnego poziomu płynu spryskiwacza
4.? - lampka mininalnego poziomu oleju
5.? - lampka CHECK ENGINE
6.? - lampka mininalnego poziomu płynu chłodzącego
7.? - lampka podgrzewania siedzeń
8.biały-czerwony - lampka hamulca ręcznego

III
1.brązowy-biały - obrotomierz
2.jasnobłękitny-czarny - lampka wadliwego działania układu hamulcowego z czujnika poziomu płynu hamulcowego
3.różowy-czarny - lampka urządzenia rozruchowego (ssanie)
4.biały-czerwony - lampka kierunkowskazu prawego
5.jasnobłękitny - lampka kierunkowskazu lewego
6.szary-czarny - lampka świateł mijania
7.żółty-czerwony - lampka świateł pozycyjnych

IV
1.biały - lampka przednich świateł przeciwmgłowych
2.brązowy - lampka ogrzewania szyby tylnej
3.biały-czarny - masa ?
4.? - lampka rezerwowa ?
5.pomarańcz-biały - lampka świateł awaryjnych
6.? - lampka świec żarowych
7.? - lampka świateł hamowania

V
1.zielony - lampka tylnych świateł przeciwmgłowych
2.zielony-czarny - lampka świateł drogowych
3.zielony-biały - wskaźnik płynu chłodzącego
4.? - lampka niebezpiecznej temperatury płynu chłodzącego
5.
6.szary-żółty - wskaźnik ciśnienia oleju
7.szary-czarny - lampka braku ciśnienia oleju

gdzie I,II to oznaczenia kostek
? oznacza że kabelka może nie być (dla wersji)


ps. czy jesteś pewien że w kwadratowych są dwie a nie trzy kostki ?

I to by było na tyle.

[ wiadomość edytowana przez: leon dnia 2002-10-11 23:02:51 ]
  
 
leon dzięki.
faktycznie przy kwadracie są trzy kostki. Mam już opisy złącz. Kabelki zrobić będzie prosto. Wiecej zabawy z kierunkami, hamulcami itp. Jak roztrzaskam reszte to opisze.
  
 
Oblukałem dzisiaj podłączenia u mnie i okazało się że niektóre przewody są pozamienaine miejscami. Chyba to zależy od jakiej wersji masz zegary (gaźnik/wtrysk).
  
 
Janio założył całą elektryke od szerokiego. Wskaźniki da sie podłączyć do starej, ale jest to b.roboty. (3LiTe tak zakładał plusowką)
W okrągłej szafie są jesdynie kontrolki i wskaźniki - nie trzeba zakładać tej czarnej skrzyneczki z "komputerkiem"
Koszt szafy to około 50 zł. Jak coś mój kumpel rozparcelowuje swojego 1994 - chetnie sie pozbędzie. ogłoszenie jest w "sprzedam/kupię" pod moim nickiem.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Faktycznie jest sporo zmian w zależności od wersji. U mnie też niektóre styki są pomieszane. Naszczęście znalazł się kumpel elektryk i prawie wszystko mi podłączył (kosztowało to 2brofarki)
Teraz zastanawiam się jak zrobić czujnik zapiętych pasów.
  
 
wiem ze podobny problem byl poruszany ale nie ma dokladnie rozwiazania.pomozcie zalozylem zegary od caro okragle,poprzednio mialem kwadraty.mam problem z zasilaniem w ktorej ono ma byc kostce.do ktorej podpiac i jak ssanie,reczny,ladowania akumulatora,wskaznik ilosci benzyny,cisnienia oleju,cholera nie moge tego znalezc jak to ma byc podlaczone do ktorych kostek.obrotomierz ma za slabe napiecie i pokazuje o 500 obrotowza malo.o co tu chodzi pomożcie.
  
 
Ogólnie tak samo myślałem jak zamieniałem deske caro - okrągłe zegary , na plusowskie. Trzeba jechać po scieżkach , inaczej jest ciężko. Niestety jedne lampki "sterowane" są dodatnim +12 a inne masą -12. Obrotomierz potrzebuje 3 sygnałów +12 GND( czyli masa) i sterującego na obudowie z tyłu powinno być to opisane. Ja to robiłem tak :
1.Wybierałem kontrolke
2.Znajdywałem ją z tyłu
3.Po ścierzce dochodziłem do kabelka
4.Na nowych zegarach powtarzałem punkt 1,2 i 3
5.Otczinałem kabelek ze starej kostki i podpinałem we wcześniej znaleźione w nowej
6.Następnie sprawdzałem - np jeśli to była kontrolka kierónków to włączałem kierunkowskaz jak świeciło to brałem następną.

Najpierw te sterowane +12 (czyli światła , kierónki , halogeny ...) a następnie wskaźnik paliwa i temperatury a na końcu te sterowane -12 - miałem już 2 razy mniej kabelków więc łatwiej było się połapać i na końcu obrotomierz.

Na początku była to tragedia , ale z czasem zaczyna sie to robić automatycznie

To tyle z moich doświadczeń, u mnie dało się wszystko podłączyć i wszystko działa OK.
  
 
Jak wyciągnac zegar w caro plusie????
  
 
Sprecyzuj wypowiedź zegar elektroniczny czy liczniki. Jeśli liczniki to:
1. Wyjmujesz nawiewy. Robi się to poprzez przekręcenie ich na maksa w dół póki nie usłyszysz trzasku (trzask będzie zwiastunem wyczepienia z osiek)
2. Odkręcasz 2 śruby nad licznikiem i 2 śruby pod licznikiem(te są pod zaślepkami)
3. Odkręcasz śruby w lukach nawiwów (są do góry w tych likach)
4. Potem zostaje wyjąć ten cały czarny plastik z tym że w każdym z nawiewów są jeszcze zatrzaski od dołu i do góry więc musisz uważać by nie połamać.
5. Potem już tylko po wyjęciu odkręczasz 3 śruby (2 na górze w rogach i 1 na dole po środku) i wyjmujesz licznik.

Jeśli chodzi o ten mały zegarek elektroniczny na środkowej konsoli to wypychasz go od tyłu i koniec zawodów.
Jakby co to mogę jeszcze udzielić parę porad co do tego.
  
 
Witam.
Czy ktoś z szanownych klubowiczów zna odpowiedż na moje pytanie?Otóż czy do Poldka MR'92 można wstawić zegary od MR'93?Chodzi o to czy będą pasować kostki przyłączeniowe,bo nie mam ochoty grzebać w instalacji.a tak pozatym jest to diesel i ma kontrolkę świec żarowych,jeśli bym podłączył taki zegar to jaka kontrolka będzie mi sie świecić zamiast tej od świec ?
  
 
Na 100% bedziesz musiał pozmieniać wtyczki - szczerze mówiąc niejest to aż tyle roboty. Schemat i naprzód. Najprościej jakbys miał odcięte nowe wytczki od wiązki - wtedy podłączasz kabelki tylko do istniejących wtyczek z Twojej instalacji. BTW w Zomisie w Wawie są szafy z poloneza diesla MR93 z obrotomierzem wyskalowanym do 6000 rpm. Warto sie zainteresowac.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cześć!

Zastanawiam się czy do 125p pasują zegary od Poldka... Wiecie cos na ten temat? Moze kokpit się zmieści? Nie zakręciłem się do tej pory żeby zmierzyć, bo nie wiem czy ma to sens