Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
telker Polonez 1.5 GLE Warszawa | 2002-08-06 14:35:11 Witajcie.
Czy któryś z was wymieniał zegary te kwadratowe / rocznik poloneza do 93 / na te zegary okragłe od 94 roku.Czy duzo kłopotów i jakie przeróbki by mnie czekały.Może ktoś by pomógł. Wehikuł z Targówka. |
OLI_F50 Miłośnik FSO F50 Polonez Środa Wlkp./ Konin | 2002-08-13 13:32:32 Ja mam już ten problem za sobą...Jak podał Admiral, trzeba zaopatrzyć się we wtyczki od nowych zegarów, linke prędk., i odpow. licznik gaźnik lub wtrysk...Ja na początku miałem od wtrysku i obrotomierz był x2...Mały problem jest z kierunkami bo w nowej są dwie lampki a nie 1...Co do wskaźnika paliwa to dziala ok, a także wsk. ciś. oleju... Trochę potem jest zabawy w podłączenia przewodów...A potem....cacy....
Dodam jeszcze że przeszczepiłem do mego F50 '88 deskę rozdzielczą od MR'95 (4 wyl.) z nagrzewnicą (teraz grzeje... ), jej obudową z wentylatorem oraz z zaworem pod maską, co dało, że włącznik od dmuchawy mam 4-rzeskokowy ( a miałem płynny, tzw. hybrydowy ale nie przypadł mi do gustu... ), bo silnik od nowszego modelu ma inaczej poprowadzone napięcie zasilające, właśnie przez włącznik i do tego były potrzebne końcówki od silnika elektr. Teraz po tym zabigu przełącznik jest podświetlany (resztę podświetlanych zrobiłem wcześniej, a nie mogłem sobie poradzić właśnie z tym od dmuchawy do czasu wymiany całej dechy i wentylatora dmuchawy.... ...).... [ wiadomość edytowana przez: OLI_F50 dnia 2002-08-13 21:22:14 ] |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2002-08-13 15:42:24 Można kupić na giałdzie całą wiązke od szerokiego - oprócz szafy dostajemy także kilka pożytecznych rzeczy... Ja bym tak zrobił.
Zacisze RULEZ |
keen Miłośnik FSO Passat 94'; Komar 81 ... Ostrowiec Świętorzyski | 2002-10-11 01:00:24 Hejka.
Mam pytanko : czy ma ktoś z was może schemat podłączeń zegarów okrągłych do instalacji z kwadratowych. W okrągłych jest kilka kostek na kwadratowych dwie. W tym nowym białym bolidzie są tak podłączone ale kable są tak pomieszane i i sztukowane że nie jestem w stanie nic z nich zrobić. Pozatym są jeszcze kabelki wypuszczane pod stacyjkę i inne kostki. Siedziałem nad tyk kwilkę i nadal nic nie załapałem. pomocy błagam. |
keen Miłośnik FSO Passat 94'; Komar 81 ... Ostrowiec Świętorzyski | 2002-10-11 10:50:56 dokładnie taka mała czarna skrzyneczka )
wygląda na to że całą sobote poświęce na przerysowanie schematów kabli i przekładke instalacji. Zajeb....... przyjemna robota. Ołoweczek, blok techniczny, dwie paczki goldenów, 0,5 l smirnofa i można sie pobawić w rysowanie schematu )) |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2002-10-11 22:58:23 Z książki Morawskiego udało mi się wywnioskować tyle:
I 1.niebieski - zasilanie lampki braku ładowania 2.fiolet - zegar zasilanie 3. 4.szary-czerwony - lampka rezerwy paliwa 5.różowy-żółty - wskaźnik poziomu paliwa 6.czarny-fiolet - lampka braku ładowania 7.pomarańcz - zasilanie lampek II 1.? - lampka zapięcia pasów bezpieczeństwa 2.jasnobłękitny - lampka wadliwego działania układu hamulcowego z procesora 3.? - lampka mininalnego poziomu płynu spryskiwacza 4.? - lampka mininalnego poziomu oleju 5.? - lampka CHECK ENGINE 6.? - lampka mininalnego poziomu płynu chłodzącego 7.? - lampka podgrzewania siedzeń 8.biały-czerwony - lampka hamulca ręcznego III 1.brązowy-biały - obrotomierz 2.jasnobłękitny-czarny - lampka wadliwego działania układu hamulcowego z czujnika poziomu płynu hamulcowego 3.różowy-czarny - lampka urządzenia rozruchowego (ssanie) 4.biały-czerwony - lampka kierunkowskazu prawego 5.jasnobłękitny - lampka kierunkowskazu lewego 6.szary-czarny - lampka świateł mijania 7.żółty-czerwony - lampka świateł pozycyjnych IV 1.biały - lampka przednich świateł przeciwmgłowych 2.brązowy - lampka ogrzewania szyby tylnej 3.biały-czarny - masa ? 4.? - lampka rezerwowa ? 5.pomarańcz-biały - lampka świateł awaryjnych 6.? - lampka świec żarowych 7.? - lampka świateł hamowania V 1.zielony - lampka tylnych świateł przeciwmgłowych 2.zielony-czarny - lampka świateł drogowych 3.zielony-biały - wskaźnik płynu chłodzącego 4.? - lampka niebezpiecznej temperatury płynu chłodzącego 5. 6.szary-żółty - wskaźnik ciśnienia oleju 7.szary-czarny - lampka braku ciśnienia oleju gdzie I,II to oznaczenia kostek ? oznacza że kabelka może nie być (dla wersji) ps. czy jesteś pewien że w kwadratowych są dwie a nie trzy kostki ? I to by było na tyle. [ wiadomość edytowana przez: leon dnia 2002-10-11 23:02:51 ] |
keen Miłośnik FSO Passat 94'; Komar 81 ... Ostrowiec Świętorzyski | 2002-10-12 09:24:26 leon dzięki.
faktycznie przy kwadracie są trzy kostki. Mam już opisy złącz. Kabelki zrobić będzie prosto. Wiecej zabawy z kierunkami, hamulcami itp. Jak roztrzaskam reszte to opisze. |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2002-10-12 19:03:29 Oblukałem dzisiaj podłączenia u mnie i okazało się że niektóre przewody są pozamienaine miejscami. Chyba to zależy od jakiej wersji masz zegary (gaźnik/wtrysk). |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2002-10-14 10:15:50 Janio założył całą elektryke od szerokiego. Wskaźniki da sie podłączyć do starej, ale jest to b.roboty. (3LiTe tak zakładał plusowką)
W okrągłej szafie są jesdynie kontrolki i wskaźniki - nie trzeba zakładać tej czarnej skrzyneczki z "komputerkiem" Koszt szafy to około 50 zł. Jak coś mój kumpel rozparcelowuje swojego 1994 - chetnie sie pozbędzie. ogłoszenie jest w "sprzedam/kupię" pod moim nickiem. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
keen Miłośnik FSO Passat 94'; Komar 81 ... Ostrowiec Świętorzyski | 2002-10-14 10:28:59 Faktycznie jest sporo zmian w zależności od wersji. U mnie też niektóre styki są pomieszane. Naszczęście znalazł się kumpel elektryk i prawie wszystko mi podłączył (kosztowało to 2brofarki)
Teraz zastanawiam się jak zrobić czujnik zapiętych pasów. |
will Miłośnik FSO ford scorpio krakow | 2002-10-22 20:55:41 wiem ze podobny problem byl poruszany ale nie ma dokladnie rozwiazania.pomozcie zalozylem zegary od caro okragle,poprzednio mialem kwadraty.mam problem z zasilaniem w ktorej ono ma byc kostce.do ktorej podpiac i jak ssanie,reczny,ladowania akumulatora,wskaznik ilosci benzyny,cisnienia oleju,cholera nie moge tego znalezc jak to ma byc podlaczone do ktorych kostek.obrotomierz ma za slabe napiecie i pokazuje o 500 obrotowza malo.o co tu chodzi pomożcie. |
3LiTe Miłośnik FSO Był PN jest NU II 2.0 Warszawa-Bielany | 2002-10-22 22:30:26 Ogólnie tak samo myślałem jak zamieniałem deske caro - okrągłe zegary , na plusowskie. Trzeba jechać po scieżkach , inaczej jest ciężko. Niestety jedne lampki "sterowane" są dodatnim +12 a inne masą -12. Obrotomierz potrzebuje 3 sygnałów +12 GND( czyli masa) i sterującego na obudowie z tyłu powinno być to opisane. Ja to robiłem tak :
1.Wybierałem kontrolke 2.Znajdywałem ją z tyłu 3.Po ścierzce dochodziłem do kabelka 4.Na nowych zegarach powtarzałem punkt 1,2 i 3 5.Otczinałem kabelek ze starej kostki i podpinałem we wcześniej znaleźione w nowej 6.Następnie sprawdzałem - np jeśli to była kontrolka kierónków to włączałem kierunkowskaz jak świeciło to brałem następną. Najpierw te sterowane +12 (czyli światła , kierónki , halogeny ...) a następnie wskaźnik paliwa i temperatury a na końcu te sterowane -12 - miałem już 2 razy mniej kabelków więc łatwiej było się połapać i na końcu obrotomierz. Na początku była to tragedia , ale z czasem zaczyna sie to robić automatycznie To tyle z moich doświadczeń, u mnie dało się wszystko podłączyć i wszystko działa OK. |
Yaros FSO Polonez 1.6 GLI ... Łódź | 2003-03-02 16:05:01 Jak wyciągnac zegar w caro plusie???? |
cebka Miłośnik FSO Było Wąskie Caro 1.9 ... Lublin | 2003-06-24 02:01:19 Witam.
Czy ktoś z szanownych klubowiczów zna odpowiedż na moje pytanie?Otóż czy do Poldka MR'92 można wstawić zegary od MR'93?Chodzi o to czy będą pasować kostki przyłączeniowe,bo nie mam ochoty grzebać w instalacji.a tak pozatym jest to diesel i ma kontrolkę świec żarowych,jeśli bym podłączył taki zegar to jaka kontrolka będzie mi sie świecić zamiast tej od świec ? |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-06-24 12:00:17 Na 100% bedziesz musiał pozmieniać wtyczki - szczerze mówiąc niejest to aż tyle roboty. Schemat i naprzód. Najprościej jakbys miał odcięte nowe wytczki od wiązki - wtedy podłączasz kabelki tylko do istniejących wtyczek z Twojej instalacji. BTW w Zomisie w Wawie są szafy z poloneza diesla MR93 z obrotomierzem wyskalowanym do 6000 rpm. Warto sie zainteresowac. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Malfunction 125p Warszawa | 2003-06-24 14:49:50 Cześć!
Zastanawiam się czy do 125p pasują zegary od Poldka... Wiecie cos na ten temat? Moze kokpit się zmieści? Nie zakręciłem się do tej pory żeby zmierzyć, bo nie wiem czy ma to sens |