Rozwiercanie silnika 2.0 - Strona 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nieprawda! Pompa oleju z starego TC w zupełności wystarczy do dodatkowego smarowania turbiny. Trzeba jedynie zrobić wyjście z głównej magistrali olejowej do zasilania turbiny. Ewentualnie (choć pytanie było nt. elementów TC) można zastosować blok z silnika np. Cromy Turbo i.e. (nie ma wałków wyrównoważających, ale są dysze natrysku oleju na tłoki) i modyfikując smok pompy oleju dostosować go do "starej" miski olejowej (brak pochylenia silnika).
Wspomaganie hamulców można zrobić tradycyjnie. Silniki doładowane w sporej części pracy mają podciśnienie w układzie dolotowym, tak więc ze sprawnym zaworem na przewodzie do serwa nie będzie problemu. Sam mam tak zrobione u siebie i jeszcze nie zabrakło mi wspomagania.
  
 
..no tak ..każdemu wolno robić co mu sie podoba i jak mu sie podoba..a ja po prostu nie lubie stosować półśrodków i wole wiedzieć że sprzęt zawsze "wyda" a nie że jakoś powinien..co jednemu wystarczy drugiemu już nie musi...
  
 
Opieram się nie tylko na własnej praktyce, ale też na danych Fiata. Pompa starego typu ma nawet marginalnie większy wydatek niż pompa z zazębieniem wewnętrznym nowego typu. A co do wspomagania, to sprawne serwo powinno mieć zapas na kilkakrotne użycie hamulców, co wyłączając bezsensowną przy tylnym napędzie jazdę "na dwie nogi", w zupełności wystarcza nawet przy "sportowej jeżdzie. Ale oczywiście szanuję twój punkt widzenia, każdy ma prawo do własnego zdania.
  
 
Reasumując moje pytanie, za dużo kombinacji, aby do silnika 2.0 Fiata zakładać sprężarkę, lepiej wsadzić całą jednostkę napędową od Lanci Delty T lub od Fiata Cromy T, z całym osprzętem. Czy tak Panie i Panowie ?????
  
 
I tak i nie. Oczywiście najlepiej jest kupić silnik w kawałkach i złożyć "kundla". Wtedy najbardziej będzie on pasował do auta.
  
 
tak SCHIL najlepiej w ten sposób..przerobić trzeba miskę (tak żeby wchodziło min. 5 l. oleju)+smok,obudowe termostatu , dorobić kolektor wydechowy i przerobić (odwrócić) ssący..
..a co do pompy starego typu-jest dobra tylko kiedy nowa! a dlaczego bez sensu w tylnim napędzie gaz i hamulec? a, jak ktoś chce np zjarać gumy to co??

[ wiadomość edytowana przez: ireq dnia 2003-06-20 17:06:48 ]
  
 
Robicie mi mętlik w głowie.
Ireq na początku mówisz, tak jak ja mówię, a nastepnie wymieniasz mi co trza wymienić, potrzebna mi jest konkretna odpowiedz. Np: mam wymieńić cały silnik, albo co zamontować od innego i konkretnie co ??? (jedno wiem na pewno głowica nie pasuje od Lanci). Bardzo proszę abyście sie na mnie nie denerwowali iż tak was męczę ale będę robił to sam wię nie chcę coś zjebać. I teraz proszę o konkrety, co i jak i od czego.
  
 
A jeśli jarać gumki, to sorki, he, he .
A tak na poważnie. SCHIL, czy czytasz po angielsku? Jeśli tak, to polecam www.turbo124.com oraz www.131abarth.com. Jeśli nie, to może dziś w nocy uda mi się sporo napisać, ale majlepiej by było się osobiście spotkać, bo temat jest rozległy.
  
 
Cytat:
2003-06-20 19:47:47, Yaninnya pisze:
A jeśli jarać gumki, to sorki, he, he .
A tak na poważnie. SCHIL, czy czytasz po angielsku? Jeśli tak, to polecam www.turbo124.com oraz www.131abarth.com. Jeśli nie, to może dziś w nocy uda mi się sporo napisać, ale majlepiej by było się osobiście spotkać, bo temat jest rozległy.



OK pogadam z wami w Warszawie na zlocie, ale będę was męczył
  
 
A poczytałeś sobie o silniczkach?
  
 
Cytat:
2003-06-26 00:59:11, Yaninnya pisze:
A poczytałeś sobie o silniczkach?



Nie , nie trawię angielskiego.
  
 
Wiem, że wyciągam stary wątek, ale doszukałem się pewnej nieścisłości, o której powinno sie wiedzieć. Otóż Mrozek pisze, że tunerzy (np. Croft) zalecają tulejowanie dla poprawienia sztywności bloku. Chciałbym sprostować, że wielu z nich (np. Barry Waterhouse z Evolution Engeneering) uważa to za bezsensowne i osłabiające blok. Barry jest jednym z najlepszych tunerów Delt Integrale, są to silniki pracujące pod większymi obciążeniami aniżeli TC, więc sprawy wytrzymałości są tu bardziej "na tapecie".