AUTRONIC AL 700 ustawienia bez komputera

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam zwracam się z prośbą do was w sprawie ustawienia AUTRONIC AL 700 problem w tym, że nie mam komputera do ustawienia a muszę pojeździć 12dni do pracy zanim pojadę do gazownika AUTRONIC AL 700 zakupiłem nowy przypuszczam, że nie będzie poustawiany dla tego zwracam się do was jak w tym al. 700 ustawić jakieś standardowe ustawienia by samochód jeździł na lpg słyszałem, że można to jakoś zrobić /zdaje sobie sprawę, że spalanie będzie większe, ale muszę jakoś przez te parę dni przejeździć mój samochód to polonez atu plus z 2000r
wtrysk jednopunktowy bosch (wcześniej posiadałem stag 2wl niestety nie byłem zadowolony okazało się że jest tak jak pisaliście na forum była to strata pieniędzy) dziękuje za pomoc i pozdrawiam
  
 
W ustawieniach samego AL700 niczego nie zmienisz bez podpięcia się pod jego intefejs. Sterownik będzie pracował na domyślnych ustawieniach. Jedyna rada to wyregulować prowizorycznie śrubami na parowniku.
Jeżeli parownik ma dwie śruby to w największym skrócie wystarczy tą mniejszą, odpowiedzialną za stały wypływ gazu wykręcić o 1/2 - 1 obrót, a tą większą, odpowiedzialną za napięcie membramy wyregulować wolne obroty. Później zobacz czy na tekiej regulacji samochód jako tako jeździ w razie potrzeby doreguluj większą śrubą. Jest to totalna prowizorka, ale na te kilkanaście dni powinno działać. Niektórzy sugerowali, że można się kierować wskazaniami diody ukrytej pod obudową, ale osobiście nie zauważyłem związku jej świecenia z sygnałami z lambdy.
Pamiętaj koniecznie, żeby regulować na rozgrzanym silniku, conajmniej 3 - 5 minut po odpaleniu (AL700 musi zacząć czytać sygnał z sondy i po odpaleniu czeka na jej rozgrzanie, do tego czasu krokowiec stoi w miejscu). Jeżeli zaczniesz regulować od razu, to po tym czasie krokowiec z pewnością przesunie się i możesz zaczynać od nowa (chyba, że trafisz idealnie, ale to praktycznie nie możliwe). Później, po odpalniu silnik może mieć problemy na LPG przez te kilka pierwszych minut, zanim krokowiec nie ruszy, ale na to nie ma już rady. Powodzenia!
  
 
nie pamiętam jakie ma ustawienia fabryczne AL700, on ma system kalibracji - ale dopiero po podłączeniu do kompa :

Cytat:
3.3. Kalibracja systemu sterowania AL-700.
Kalibracja jest procesem, który pozwala systemowi sterowania AL-700 zaadoptować się do sygnałów pochodzących z czujników pojazdu i ma na celu zoptymalizowanie warunków pracy systemu. Są dwa sposoby by wykonać tą procedurę: za pomocą odpowiedniego testera lub za pomocą komputera PC.

3.3.1. Kalibracja z wykorzystaniem komputera PC.
Kalibrację systemu sterującego AL-700 przeprowadza się na stronie RE-GULACJA. Modyfikacja parametrów możliwa jest na poszczególnych stronach programu. System AL-700 zezwala na pracę w czterech różnych ustawieniach przełącznika:

• Pozycja przełącznika: BENZYNA,
- Regulacja obrotów,
- Identyfikacja sondy lambda.

• Pozycja przełącznika: AUTOMAT, praca na benzynie,
- brak możliwości kalibracji,

• Pozycja przełącznika: AUTOMAT, praca na gazie,
- kalibracja pracy układ,

• Pozycja przełącznika: ZAGROŻENIE,
- brak możliwości kalibracji.

Dla celów bezpieczeństwa, przypadki dla których nie jest możliwa kalibra-cja zostały z góry ustalone.

Poniżej przedstawiono krok po kroku całą procedurę kalibracji. W procedu-rze kalibracji należy postępować zgodnie z komunikatami pojawiającymi się w oknie informacyjnym. Pozwoli to na łatwe i optymalne ustawienie wszystkich parametrów systemu sterującego składem mieszanki AL-700.

3.3.1.1. Regulacja obrotów (zasilanie benzyną)
Ta procedura kontroluje sygnał impulsu prędkości obrotowej silnika i ana-lizuje go w celu ustalenia ilości cylindrów i cewek. Potrzebne jest to do popraw-nej pracy mechanizmu przełączania rodzaju paliwa systemu AL-700 (przełącz-nik, cut – off, ograniczenie itd.).
Jak to pokazano na zdjęciu poniżej w ukazującym się oknie mamy do dyspozycji obrotomierz oraz listę ustawień, gdzie CYL oznacza cylinder. Celem jest znalezienie odpowiedniej konfiguracji. Aby osiągnąć ten cel wystarczy do-prowadzić silnik do różnych wartości prędkości obrotowej i wyselekcjonować konfigurację przy której obrotomierz pokazuje te same obroty co obrotomierz w samochodzie. Gdy poprawna kombinacja cylindry-cewki już jest znaleziona na-leży kliknąć OK. aby zachować ustawienia.

3.3.1.2. Identyfikacja sondy lambda.
Procedura ta pozwala na rozpoznanie parametrów sondy lambda. W tym przypadku konieczne jest, by doprowadzić samochód do ponad 3000 obrotów na minutę i poczekać na koniec zbierania informacji na temat sygnału sondy lamb-da. Gdy lambda zostanie poprawnie wybrana wtedy wskaźnik w prawym gór-nym rogu będzie pokazywał charakter mieszanki (bogata – uboga) a w oknie poniżej zostanie zaznaczony rodzaj zmierzonej sondy lambda. Aby zachować ustawienia należy kliknąć OK


3.3.1.3. Kalibracja przy zasilaniu gazem (pozycja automat, zasilanie gazem).
Ta faza kalibracji jest najważniejszym etapem całej procedury kalibracji. Wymaga ona włączenia w pozycji automat i zasilania silnika gazem.
To pierwsza i najważniejsza część procesu kalibracji i jest niezbędna do dalszej prawidłowej regulacji systemu AL-700.
.....
Większość parametrów zostanie automatycznie ustawiona. Po zakoń-czeniu regulacji wartości tych parametrów zostaną wyświetlone. Jeżeli jednak zaistnieje taka potrzeba, możemy wartości tych parametrów zmienić, co zostało opisane wcześniej .



wycinek z instrukcji AL 700

obawiam się, że jeżeli ustawienia fabryczne będą znacząco odbiegały od parametrów samochodu (lambda, ilość cylindrów, cewek), to możesz mieć problem z jazdą (np obrotami), bo sterownik będzie wariował, jak chcesz mogę Ci podesłać całą instrukcję do AL700
  
 
Jeżeli jest to możliwe to bardzo proszę o tą instrukcje jestem na etapie zakładania tej centralki jako nowicjuszowi każda wskazówka się przyda
PS
Dziękuje wam za pomoc
jjjanek@poczta.onet.pl
  
 
instrukcja poszła
jakbyś chciał soft to też mam

z al700 uważaj tylko na wilgotność - bo lubią padać - umieść go w takim miejscu gdzie na pewno nie będzie wody (chociaż podobno w tych nowszych centralkach tę przypadłość usunęli)
  
 
GRZALA dziękuje bardzo dotarło do mnie wszystko dzisiaj już ją zamontowałem teraz biorę się za czytanie pozdrawiam i jeszcze raz dzięki