nie pamiętam jakie ma ustawienia fabryczne AL700, on ma system kalibracji - ale dopiero po podłączeniu do kompa :
Cytat:
|
3.3. Kalibracja systemu sterowania AL-700.
Kalibracja jest procesem, który pozwala systemowi sterowania AL-700 zaadoptować się do sygnałów pochodzących z czujników pojazdu i ma na celu zoptymalizowanie warunków pracy systemu. Są dwa sposoby by wykonać tą procedurę: za pomocą odpowiedniego testera lub za pomocą komputera PC.
3.3.1. Kalibracja z wykorzystaniem komputera PC.
Kalibrację systemu sterującego AL-700 przeprowadza się na stronie RE-GULACJA. Modyfikacja parametrów możliwa jest na poszczególnych stronach programu. System AL-700 zezwala na pracę w czterech różnych ustawieniach przełącznika:
• Pozycja przełącznika: BENZYNA,
- Regulacja obrotów,
- Identyfikacja sondy lambda.
• Pozycja przełącznika: AUTOMAT, praca na benzynie,
- brak możliwości kalibracji,
• Pozycja przełącznika: AUTOMAT, praca na gazie,
- kalibracja pracy układ,
• Pozycja przełącznika: ZAGROŻENIE,
- brak możliwości kalibracji.
Dla celów bezpieczeństwa, przypadki dla których nie jest możliwa kalibra-cja zostały z góry ustalone.
Poniżej przedstawiono krok po kroku całą procedurę kalibracji. W procedu-rze kalibracji należy postępować zgodnie z komunikatami pojawiającymi się w oknie informacyjnym. Pozwoli to na łatwe i optymalne ustawienie wszystkich parametrów systemu sterującego składem mieszanki AL-700.
3.3.1.1. Regulacja obrotów (zasilanie benzyną)
Ta procedura kontroluje sygnał impulsu prędkości obrotowej silnika i ana-lizuje go w celu ustalenia ilości cylindrów i cewek. Potrzebne jest to do popraw-nej pracy mechanizmu przełączania rodzaju paliwa systemu AL-700 (przełącz-nik, cut – off, ograniczenie itd.).
Jak to pokazano na zdjęciu poniżej w ukazującym się oknie mamy do dyspozycji obrotomierz oraz listę ustawień, gdzie CYL oznacza cylinder. Celem jest znalezienie odpowiedniej konfiguracji. Aby osiągnąć ten cel wystarczy do-prowadzić silnik do różnych wartości prędkości obrotowej i wyselekcjonować konfigurację przy której obrotomierz pokazuje te same obroty co obrotomierz w samochodzie. Gdy poprawna kombinacja cylindry-cewki już jest znaleziona na-leży kliknąć OK. aby zachować ustawienia.
3.3.1.2. Identyfikacja sondy lambda.
Procedura ta pozwala na rozpoznanie parametrów sondy lambda. W tym przypadku konieczne jest, by doprowadzić samochód do ponad 3000 obrotów na minutę i poczekać na koniec zbierania informacji na temat sygnału sondy lamb-da. Gdy lambda zostanie poprawnie wybrana wtedy wskaźnik w prawym gór-nym rogu będzie pokazywał charakter mieszanki (bogata – uboga) a w oknie poniżej zostanie zaznaczony rodzaj zmierzonej sondy lambda. Aby zachować ustawienia należy kliknąć OK
3.3.1.3. Kalibracja przy zasilaniu gazem (pozycja automat, zasilanie gazem).
Ta faza kalibracji jest najważniejszym etapem całej procedury kalibracji. Wymaga ona włączenia w pozycji automat i zasilania silnika gazem.
To pierwsza i najważniejsza część procesu kalibracji i jest niezbędna do dalszej prawidłowej regulacji systemu AL-700.
.....
Większość parametrów zostanie automatycznie ustawiona. Po zakoń-czeniu regulacji wartości tych parametrów zostaną wyświetlone. Jeżeli jednak zaistnieje taka potrzeba, możemy wartości tych parametrów zmienić, co zostało opisane wcześniej .
|
|
wycinek z instrukcji AL 700
obawiam się, że jeżeli ustawienia fabryczne będą znacząco odbiegały od parametrów samochodu (lambda, ilość cylindrów, cewek), to możesz mieć problem z jazdą (np obrotami), bo sterownik będzie wariował, jak chcesz mogę Ci podesłać całą instrukcję do AL700