Pytanie - porada 1.8 vel 2.0

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kilka dni temu w trakcie rozmowy z mechanikiem który zawsze zrobi to czego się podejmie. Dowiedziałem się że ma on w piwnicy silnik 1.8 dohc łącznie ze skrzynią czterobiegową (pionowy drążek) prawdopodobnie z pierwszych wersji 132. Silnik jest rozebrany i na bank trzeba by mu zrobić remont, natomiast skrzynia jest po remoncie.
Jako że w zapasie posiadam taką jednostkę tyle że 2.0 i ze skrzynią "pochyłą" wpadł mi do gowy szatański pomysł.
Pomysł to zamiana łeb w łeb i adaptacja do klasykowego nadwozia.
Jedyna kwestia która mnie nurtuje do wielkość skrzyni biegów. Kojażę iż jest to na tyle wąska skrzynia biegów, ze bez przeróbek da się ją założyć w tynel do klasyka. Najgorsze jest to że nie wiem tego dokładnie, a jestem na tyle świadomym człowiekiem, aby nie kaleczyć bezpowrotnie nadwozia z wąskim tunelem.

Czy da się to zrobić, czy jednak każda skrzynia ze 132 jest "nadwymiarowa"?
  
 
Jezeli ta skrzynia pochodzi z pierwszych 132 1800 i zewnatrz jest podobna do poldkowej(odkrecany dekiel od dołu) to pod kołnierz tej skrzyni pasi bez problemu skrzynia 4lub5 od PN/DF ! Wtedy pod orginalna skrzynie przykrecasz ten kołnierz i wstawiasz dohc bez róznicy czy 1800 czy 2000 Wał zostaje seria, silnik i skrzynia pasuja w fabryczne mocowania i nic nie przerabiasz jezeli chodzi o tunel
  
 
A po kilku kkm skrzynia mowi "zostaw mnie", nie?
  
 
UP
Dalej nie wiem co czynić.
  
 
Cytat:
2006-10-21 14:58:36, Julo pisze:
A po kilku kkm skrzynia mowi "zostaw mnie", nie?


etam nie jest tak zle

mnie mówili ze mój most nie przezyje ostrej jazdy z DOHC-em a okazało sie ze on padł po niecałych 20 tyś a moscik jak był cichutki tak jest
  
 
Panowie, na prawdę nie ma nikogo kto wie czy ta skrzynia wejdzie do klasyka nie niszcząc go przy wkładaniu? Nigdzie nie mogę znaleźć rysunku, ani zdjęcia takie skrzynki.
  
 
Ja posiadam klasyka z 1968 roku z DOHCem 2.0 i skrzynia z fiata 132 ze skośnym drążkiem, która weszła bez problemu. Wcześniej miałem z argenty z pionowym drążkiem, ale kolidowała ona z hamulcem ręcznym (bo to klasyk z biegami u kierownicy był). wyciąłem tylko otwór na drążek i wszysko jest OK.

Obydwie skrzynie 5tki.

Mocarz


[ wiadomość edytowana przez: Mocarz dnia 2006-10-25 11:35:04 ]
  
 
Cytat:
2006-10-25 10:12:30, vazyl pisze:
Panowie, na prawdę nie ma nikogo kto wie czy ta skrzynia wejdzie do klasyka nie niszcząc go przy wkładaniu? Nigdzie nie mogę znaleźć rysunku, ani zdjęcia takie skrzynki.



IREQ wsadził taką skrzynie do klasyka wiec chyba sie da

tzreba poszukać gdzies wsród jego postów
pozatym PG ma tez dochca w klasyku ale niewiem na jakej skrzyni
  
 
Hmmmmm. To co napisałeś nieco przeczy teorii które słyszłem wcześniej od wielu mądrych ludzi, a mianowicie, że w wąskim tunelu klasyka, będzie wadził napęd linki prędkościomierza.
Ciekawi mnie natomiast czy ta skrzynia na fotce moniżej, to ta o której ja mówię czyli od starego 132 gls?

  
 
ja ci nie odpowiem

popytaj kolegów z wrocka oni zajmują sie takimi rzeźbami ale jak pamietam to oni twierdzili ze sie nieda a IREQ twierdziła ze da a jaka jest prawda to chyba niewie nikt
  
 
Cytat:
2006-10-25 12:27:13, vazyl pisze:
Hmmmmm. To co napisałeś nieco przeczy teorii które słyszłem wcześniej od wielu mądrych ludzi, a mianowicie, że w wąskim tunelu klasyka, będzie wadził napęd linki prędkościomierza. Ciekawi mnie natomiast czy ta skrzynia na fotce moniżej, to ta o której ja mówię czyli od starego 132 gls?


to jest skrzynia "poloneza" z dzbanem umożliwiającym połączenie z dohc.
bardzo możliwe że można wsadzić skrzynie z argi do klasyka po uprzednim wymłotkowaniu tunelu.
  
 
Cytat:
..a ja założyłem wielką skrzynię ze skośnym lewarem do 30 letniego df w w pojedynke w jedno popołudnie dysponując podnośnikiem warsztatowym,stojakiem montażowym do skrzyń, boschem, migiem,młotemi paczką fajek..jak dla mnie robota tak prosta że aż nudna (dla niewtajemniczonych-tunel najwęższy z możliwych, ZADNE miejsca mocowania nie pasują, konieczność dorabiania poprzeczki)..Sorry ale nie wiem po co tyle bicia piany



tu masz czały watek o wciskaniu DOHCa do klasycznego DFa
  
 
Cytat:
2006-10-25 12:52:04, tom_stm pisze:
to jest skrzynia "poloneza" z dzbanem umożliwiającym połączenie z dohc. bardzo możliwe że można wsadzić skrzynie z argi do klasyka po uprzednim wymłotkowaniu tunelu.


Na pewno nie jest bo ma pionowy lewarek, w dodatku nie na przedłużce tylko osobno. Co do młotkowania tunelu to chciałbym właśnie uniknąć takich rozwiązań siłowych.
  
 
poczytaj sobie całego wątka tam masz troche informacji na temat

jak pamietam ani biorca (df) ani serce(silnik) nie pozyły sobie długo ale debata jest niezła kopalnią wiedzy na temat DOHC w DFie

poztym wal jeszce do KOSY on tez ma doswiadczenie w tych sprawach
  
 
Cytat:
2006-10-25 12:27:13, vazyl pisze:
Hmmmmm. To co napisałeś nieco przeczy teorii które słyszłem wcześniej od wielu mądrych ludzi, a mianowicie, że w wąskim tunelu klasyka, będzie wadził napęd linki prędkościomierza. Ciekawi mnie natomiast czy ta skrzynia na fotce moniżej, to ta o której ja mówię czyli od starego 132 gls?


Ta fota to na 100% Fiat 125 "włoch", skrzynia jest klasykowa, a dzban mialem kiedyś taki , tylko ktoś stwierdził że to złom i wywiózł...


[ wiadomość edytowana przez: Koval_stm dnia 2006-10-25 15:21:59 ]
  
 
Spoko luz. Tylko dalej nie wiem:
Była kiedyś w 132 węższa skrzynia biegów? Czy zawsze była do końca ta sama która się bez rzeźby nie mieści?
Albo inaczej jakie skrzynie były montowane do Acropolisa i Monte Carlo ??????
  
 
Cytat:
2006-10-25 15:59:15, vazyl pisze:
Albo inaczej jakie skrzynie były montowane do Acropolisa i Monte Carlo ??????



No jak to jakie ??
były montowane skrzynie biegów

Dobra, niewiem
  
 
x

[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-13 16:26:39 ]
  
 
Cytat:
2006-10-25 16:05:41, automatic pisze:
takie :



Oddam Momika za taką skrzynię
  
 
Cytat:
2006-10-25 16:05:41, automatic pisze:
takie


Normalnie rozbrajająca odpowiedź. Kojaży mi się pewna wypowiedź któregoś z Monty Pytonów:
Ależ wy angole jesteście tacy kór....a pompatyczni.
Nie powiem skany Automatica są zajebiste i zawsze z nich można się wiele dowiedzieć - chylę czoła. Ale w tym wypadku nic się nie dowiedziałem.
To w końcu:
1. Skrzynia była inna
2. Tunel był inny (szeroki)
3. Po prostu dokładali polską skrzynie (choć po skanie widzę że jednak nie)