Jak to SerU z Mroziem opony jechali testować... - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2003-05-18 15:53:07, Mrozek pisze:
To będzie najszybszy jeżdżący Poldek w Polsce – nie miejcie złudzeń ze swoimi 1.4 16V . Zresztą Serowe 2.0 objeżdża je z każdej strony jak chce . A SerU to już spał spokojnie przez jakiś czas nie będzie – przynajmniej dopóki chociaż nie znajdzie odpowiedniej pikawki do tego auta. Oj, będzie z niego wymiatacz – w każdym razie prędkości max chyba nie odważę się filmować .



Ja proponuje skorzystać z doświadczeń IREQ z wzucaniem porzadnych silników do ładziany. a nastepnie znależść jeszce mocniejszy i zaaplikować poldziowi

Wyczówam ze z roku na rok bedzie rosła moc polonezów i DF ze stajni SMP oraz ładzian od IREQ

aha i mam nadzieje że na 5 zlocie rocznicowym bede odlądał poldka o mocy przekraczakącej 500KM

Niemiał człowiek problemu kupił POLONEZA

[ wiadomość edytowana przez: bodziot dnia 2003-05-19 00:00:11 ]
  
 
Cytat:
2003-05-18 22:55:57, AndrewS pisze:

jak sie wkurze to poprosze brata o przywiezienie z anglii silnika serii K 1.8 rovera i wtedy zobaczymy kto nie bedzie mogl spac, aha i my zawsze mozemy startowac w konkurencji na najnizsze zuzycie paliwa i bezawaryjnosc



może co do zużycia paliwa to bym sie nawet zgodził ale o tej bezawaryjności to już raczej nie. z obserwacji forum wynika ze najczestrze problemy to
- LPG ale sie nie dziwie bo 97% używa tego paliwa
- potem są problemy z silnikami rovera
sa otrzywiście problemy sezonowe
- jesień to oponki
- w zimie niechce palić (LPG) lub sie oteożyć
- wiosna natomiast znowu oponki, hamulce i rdza

swoja drogą ciekawe ile osób z naszego klubu nie ma LPG w samochodzie bo z moich informacji to aż 3 szt
  
 
Cytat:
2003-05-18 23:40:11, OLO pisze:
Poproś. Potem go przeklniesz ze to zrobił. Widziałem fabrycznie zrobionego FSO PN 1.8 16V (roverek oczywiście) i zakres przeróbek troche mnie zmartwił...



OLO a co tam bylo innego?? przeciez silnik ma identyczne wymiary jak 1.4 i 1.6 serii K oczywiscie
  
 
Z tego co mowil OLO, to 1.8 ma nie bardzo takie same wymiary. Komora silnika byla troche przebudowana, zeby zmiescic ten motor.
  
 
No tak tylko troche. Przednia belka zmniejszona do szerokości takiej żeby tylko chłodnica miła sie na czym trzymać, potwornie długie drążki reakcyjne, gniazda ww oczywiście gdzie indziej. Poprzeczka zawieszenia i podłużnice - nie wiem ale mogą też być dłubnięte.
Wiem gdzie gosć staje to go można kiedyś podpytać...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Jakbys pytal spisz prosze numer nadwozia tego Poldka 1.8 16V.

Dzieki.
Adamus
  
 
ty masz jednak hopla z tymi numerami. Ok. Obiecuje ze to przy okazji zrobie.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Gdzie on parkuje? Chetnie bym go sobie obejrzal...
  
 
pokaże ci.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
ty masz jednak hopla z tymi numerami. Ok. Obiecuje ze to przy okazji zrobie.



No pewnie, ze mam

Bede dozgonnie wdzieczny
Adamus

  
 
Moze porobicie jakies fotki tego cuda
  
 
ja porownalem wymiary silnika 1.8 gdzies w necie znalazlem z morawskim i byly identyczne, poza tym na stronie producenta silnikow serii K firmy POWERTRAINltd (najezy do rovera) jest takie oto zdanie" The block and liner construction is common across the range with the 1.6 litre and 1.8 litre using thinner section liners to increase bore size and hence capacity."
co po przetumaczeniu wychodzi jakos tak :"Block i konstrukcja przekroju jest wspólna dla wszystkich silników 1.6 i 1.8 używając cieńszych przekrojow sekcji do zwiększenia średnicy cylindra i wskutek tego pojemności"
skoro 1.6 jest taki sam jak 1.8 to 1.4 jest taki sam jak 1.6(napewno) wiec 1.4 jest taki sam jak 1.8, byc moze stosowali do tego silnika mocniejsze sprzeglo itp. dlatego cos wiecej modzili

  
 
może były różne wersje... W każdym razie tamten w porównaniu z 1.4 to było bydle!

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Były dwa rodzaje 1.8 jeden na takim samym bloku jak 1.6 i 1.4 a drugi podobny ale większy. Na nieszczęscie ten pierwszy jest w Polsce trudno dostępny. Wiem bo spędziłem kiedyś dłuższą chwilę na pogawędce z gościem który handluje gratami do rovera, i tenże człowiek dodatkowo mnie oświecił. A, i jeszcze średnia cena takego silnika u nas w kraju to 4500 zł.
  
 
Potwierdzam słowa Arturaw.
A może 1,6 16V R. i most od trucka. Spor świateł by rwał ostro a i może licznik by zamknął.
  
 
Jak tu czuc urazona ambicje roverowcow
  
 
Jak to dobrze,że ja nie mam takich problemów
  
 
Cytat:
2003-05-19 16:55:42, voyteck pisze:
Jak tu czuc urazona ambicje roverowcow


Nie urażone amibicje tylko sam bym sobie taki zestaw zaserwował gdybym miał możliwości. Ale może z czasem się pokuszę o coś w tym kierunku.