Kable?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam w samochodzie fabryczne kable od radia do głośników. I chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica miedzy fabrycznymi a jakimiś nowymi lepszymi, może grubszymi. Oraz czy była by jakaś różnica jakbym owe kable wymienił. Dodam że radio ma moc 4x50W do tego 4 głośniki JBL po 70W w RMS. Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
  
 
Różnica powinna być napewno, jeżeli samochód nie jest pierwszej młodości to już całkiem, chociaż na nowych też oszczędzają. Ja u siebie wymieniłem kable na 2mm^2 i przy głośnikach 10cm słyszę różnicę, a audiofilem nie jestem
  
 
właśnie zastanawiałem się też jakiej średnicy kupić kable i szczerze mowiac nawet nie wiem jakiej srednicy mam w aucie a autko nie jest pierwszej mlodości(15lat)
  
 
Znawcą wielkim nie jestem, ale z tego co mi wiadomo i co napisałeś o swoim sprzęcie to 2mm^2 powinne wystarczyć, oczywiście jak chcesz to możesz kupić np 4mm^2 i nic się nie stanie
  
 
no właśnie chodzi mi o to jakie one mają być ale skoro nie bedzie różnicy przy moim sprzecie wybierajać kable 2x2mm czy 2x4mm to po co przepłacać Ostatnie pytanie: czy to wystarcza takie kable z allegro z miedzi beztlenowej?
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-10-26 00:36:58, nasher pisze: Ostatnie pytanie: czy to wystarcza takie kable z allegro z miedzi beztlenowej? Pozdrawiam


Nie słyszałem jeszcze , żeby jakiś producent w procesie produkcyjnym utleniał miedź na przewody . WSZYSTKIE PRZEWODY SĄ BEZTLENOWE ! A to hasło to popularny ostatnio "skrót myślowy" - nic to nie oznacza .
A moja rada : idź do sklepu elektrycznego i kup przewód PG 2x2,5 ! - Dla ułatwienia - to "PG" oznacza właśnie przewód głośnikowy . Będzie on w ślicznej przezroczystej izolacji pod którą widać dwie żyły z błyszczącej , jeszcze nie utlenionej miedzi ...
Powinien kosztować ~5 - 5,50 zł / mb . Jeżeli byłby tańszy - miałbym niejasne przeczucie , że będzie miał mniejszy przekrój .
  
 
Witam serdecznie! Moze tez cos podpowiem...

No więc tak: Jak zyje nie wiedziałem radia samochodowego które miałoby 4x50W nawet w mostku! To co podają to jest moc szczytowa która zazwyczaj jest od 2 do 4 razy mniejsza niż rzeczywista... :-/ Standardowe radia maja bezpieczniki wartości 10A, no chyba ze masz alpine to 15! Z tego wynika, że przy zasilaniu 12V moc nie moze przekroczyć 30W co i tak jest bójdą bo jak ma 20 to jest super duzo!!
Z głośnikami jest podobnie, ale nie bede juz sie rospisywał...

A co do kabli proponuje 1.5mm^2 przy czym podłącz je bezposrednio w kostke radia a nie przes złącza! Jeżeli chcesz by to jakoś grało to nie zapomnij o wymianie kabli zasilania radia!!! To jest najważniejsze...
Proponuje do tego 5mm^2 bezpośrednio z akumulatora ( tylko postaw bezpiecznik na kablu jakieś 15-30A ) i mase z karoserji, też takim przekrojem, możliwie blisko radia..
Tylko nie podłączaj pod zapalniczke!!

Nie wiem jaki samochód i sprzet to trudno coś więcej napisać...

Ale jak chcesz żeby naprawde ładnie zagrało to wstaw wzmacniacz,
Tylko błagam głośniki nie w półkę i tylko nie jaja!!

Pozdrawiam!
  
 
W twoim wypadku wieksze znaczenie ma jakosc przewodow a nie ich srednica... jezeli głosniki maja byc zasilane z koncowki mocy radia to wystarcza przewody OFC 2x1.5 Wazne zeby byly splecione z mozliwie jak najcieńszych i jak najwiekszej ilosci żylek... to zapobiega efektowi naskórkowosci ktory wpływa negatywnie na tony wysokie Osobisie polecam przewód DLS SC. jeden z najbardziej udanych przewodów i chyba o najlepszym stosunku cena/jakość przy czym nie jest bardzo drogi bo 2x1.5 kosztuje ok 4zł za metr, wiec warto