Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-10-04 21:09:04 Podstawowym i najpopularniejszym wtryskiem programowalnym DIY jest MegaSquirt. Ma pelna dowolnosc w ustawieniach, koszt elementow podobno cos kolo 200zl za sterownik, reszte trzeba dokompletowac. Na stronce Furiatow jest opis, jak takie cos sie spisuje w 126p.
A teraz powiedz, jakie wtryskiwacze trzeba uzyc do plynnego LPG, czy nie byloby problemow z ich zamarzaniem zanim kolektor i silnik sie nie rozgrzeja (oczywiscie wszelkie podgrzewania elektryczne made in piwnica darowalbym sobie z wiadomych wzgledow... |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-10-04 21:57:58 A jakie cisnienie panuje w butli? Jezeli jest duzo wyzsze niz w szynie wtryskowej moze spowodowac niedomykanie sie wtryskiwacza.
Musialbym zobaczyc jakas taka instalacje wtrysku sekwencyjnego LPG fazy cieklej, to dopiero wtedy wiedzialbym co i jak mniej wiecej. Ciekawa sprawa moglaby byc, moze nawet kiedys cos potestuje, bo mam w komorce kolektor z wtryskiwaczami i przepustnica oraz szyna wtryskowa i regulatorem cisnienia. Pozostaje kwestia testow i zmontowania ukladu, dosc precyzyjna, niebezpieczna i odpowiedzialna praca, no i oczywiscie wszelkie przeglady na lewo (dla mnie juz bez roznicy, pieprzony DOHC...). |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-10-04 23:00:47
Sam widzisz, ze to moze nie przejsc... Jakbym projektowal wtryskiwacz to przyjalbym w tym przypadku max. 200% obciazenie, a tutaj jest 500-800% wiecej.
Dokladnosc takich czujnikow w tych temp. pozostawia bardzo wiele do zyczenia, lepiej po prostu przetestowac, czy jeszcze dziala czy juz nie w jakis inny sposob. Bo nie interesuje nas za bardzo konkretna temp., ale to, czy zamarznie az przestanie dzialac, czy nie. Taka proba "na zimno" jednak nie odda prawdziwych warunkow, bo normalnie caly kolektor jest podgrzewany woda, a i cieplo idzie od silnika. |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-10-06 00:43:08
To sie nie zrozumielismy faktycznie
Hmm... gdyby ta rure podgrzewac to byloby bardziej realne... A co do wtryskiwaczy, to sa raczej na wcisk w jakiejs uszczelce niz wkrecane, choc nie przecze, ze moga byc i wkrecane gdzies w jakims aucie... |
dr_scott El Nino Tarnowitz O.-S. | 2005-10-06 09:29:56
Można zastosować oryginalny wtrysk z Argenty. Komputer Boscha jest dosc prymitywny i czasy otwarcia wtryskiwaczy okreslane są za pomocą elementów RC. Wystarczy więc skrócić czas bazowy otwarcia wtryskiwaczy poprzez zmiane rezystorów. Można też zrobić przełącznik z kilkoma trybami pracy wtrysku (różne czasy otwarcia). |
dr_scott El Nino Tarnowitz O.-S. | 2005-10-06 13:47:53
Pracujemy nad tym Jednak wczesniej musze układ paliwowy oraz zapłon doprowadzić do porządku. Właśnie w tym celu szukam listwy wtryskiwaczy (ze wtryskiwaczami i regulatorem ciśnienia) oraz kopułki rozdzielacza (tego przy głowicy). Moze ktos ma na zbyciu?? |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-10-06 17:49:51
L-Jetronic link pierwszy L-Jetronic link drugi L-Jetronic lnk trzeci i na razie ostatni W nich powinienes znalezc odpowiedzi na trapiace Cie pytania. Niestety nie wyprobowane, bo nie mam sterownika, a jedynie kolektor dolotowy kompletny uzbrojony, aparat bez zebatki i pompe paliwa. Ja jednak uzylbym MegaSquirta ze wzgledu na pelna programowalnosci przez komputer, wizualizacje parametrow pracy i przyjemnosc, ze masz elektroniczny wtrysk z pamiecia, mapami itd, a nie dinozaura z lat 70' (gdzie zawsze mnie smieszy, jak ktos mowi w L/LE Jetronicu, zeby zresetowac kompa ). |
profil-usunięty | 2005-10-07 17:05:53 EDIT - z tego co na www.megasquirt.info mówią to bzdurę podałem... oto co potrafi to malenstwo:
|
Vein Miłośnik FSO Skoda Favorit/Polonez Białystok | 2005-10-08 10:17:18 no tak, ale to jest na temat MegaSquirt II , "jedynka" to faktycznie tylko steruje wtryskiwaczami, nei ruszając zapłonu :/ a MS 2 kosztuje 2 razy weicej niz jedynka, chyba ze mozna by bylo kupic podróbki (zaprogramowany procesor+ pcb+czesci nietypowe)... reszet mozna samemu zalatwiac... |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-10-09 01:43:45 Zaplon moznaby powierzyc jakiemukolwiek aparatowi zaplonowemu, czy to zwyklemu, czy tez Digiplexowi. W koncu tematem rozmowy jest wtryskiwanie plynnego LPG do dolotu, a nie elektroniczny sterownik zaplonu. Na dobra sprawe mozna ubrac w to nawet Abimexa |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-10-09 10:52:36
moim zdaniem idziesz zla droga. bo cisnienie w butli jest ok 7-10 bar a nie 25. a zeby uzyskac zadawalajace cie cisnienie wystarczy zalozyc reduktor. i ustawiasz sobie takie na jakie masz ochote. wykorzystanie instalacji wtrysku beny do wtrysku lpg bylo juz omawiane bardzo szczegulowo na podstawie monowtrysku. poszukaj na forum. ostatnio szukalem cen urzadzen do wtrysku LPG i znalazlem w hurtowni cale urzadzenie za 1800 zl. |
Vein Miłośnik FSO Skoda Favorit/Polonez Białystok | 2005-10-09 11:17:36 Chodzi o wtrysk gazu w fazie CIEKŁEJ ? bo po przejściu przez reduktor, propan butan z butli zmienia stan skupienia z ciekłego na gazowy i cały pomysł już nie ma faktycznie racji bytu.... |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-10-09 16:50:55 nie mowie o parowniku jaki wystepuje w LPG.
zastanawiam sie czy taki z z instalacji pneumatycznych podola. w fazie gazowej moga sie zatrzec wtryskiwacze. ale niewiem jakie sa w systemach lpg bo wtrysk gazu cieklego to ostatnia generacja z pompa paliwa i powrotem. a przed ostatnia dziala z gazem w fazie lotnej. |