Reset kompa w 1.6 GLI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

W swoim PN mam komputer jak w temacie. W związku z tym, że przez pewien okres czasu jeździłem z "uwaloną" sondą Lambdą, wszystko wskazuje na to, że komputer przeszedł w tryb awaryjny (opóźniony zapłon, mniejsza moc, zwiększone spalanie). Teraz pytanie: jak zresetować kompa? (domyślam się, że trzeba go odłączyć od zasilania, tylko na jak długo, żeby być pewnym, że się zresetował?) No i kolejne pytanie: jak go potem zaprogramować, nigdy tego nie robiłem?

Pozdrawiam,
Andys
 
 
Najczescie spokojnie wystarcza zdjecie klem jak chcesz byc pewien ze sie zrestartuje to zdejmij na 15 minut i zaluz klemy i to wszystko.
  
 
I najważniejsze - USTAWIENIE - po podłączeniu "klem" odpal go na benzynie ! i poczekaj tak długo aż włączy się wentylator chłodnicy, później możesz wyłączyć zapłon - komp jest ustawiony.
  
 
Chce " zresetować " kompa w moim poldku, odłączyc akumulator prosciej ujmujac. A pytanko do was jaka jest prawidłowa kolejność odłanczania i przyłanczania klem (i czy wogóle jest wymagana jakas kolejność ?)

DIĘKUJE i POZDRAWIAM byle do lata zimno jak diabli pali juz 2l więcej
  
 
najpierw odłącz "+" a dopiero potem "-".Z dołączaniem dokładnie na odwrót.
Pozdrawiam
  
 
Niezgadzam sie z dzierzanem

Kolejnosc odlaczania jest podyktowana zasadami bhp a nie mozliwoscia uszkodzenia czegokolwiek i najpierw sie odlacza akurat mase czyli minus a nie plus
Uzasadnienie
Podczas odkrecania plusa moze klucz dotknac drugim koncem np maski albo czegokolwiek innego

Zaklada sie najpierw plus a potem mase czyli minus
Ja osobiscie nie odlaczam obu klem aby zresetowac kompa bo po co wystarczy zdjac jedna kleme
  
 
Sory za gafę.RTD ma rację.Pomyliło mi się z urządzeniami sieciowymi.Ale za to dowiedziałem się że lepiej dla komputera będzie odłączyć jedynie (+) a masę pozostawić.Można też bez odłączania klemy z (+) po prostu wyjąć bezpiecznik z zasilania kompa lub odpiąć wtyczkę od niego.
  
 
Wystarczy zdjac jedna kleme, po co chcecie zdejmowac 2 ??
  
 
a czy ja też powinienem wykonać czynności zgodnie z książką (mam boscha a słyszałem że tylko abimex musi się uczyć) co więcej mam instalacjie LPG i w nich podobno montuje się takie coś co resetuje kompa z każdym wyłączeniem silnika(nie wiem czy to mam) i co najważniejsze jeśli pomimo wyżej wymienionych informacji nadal powinienem stosować się do zaleceń książki to co mnie czeka jeśli tego ne zrobiłem?
Odłączyłem akumulator bo w fiacie się skończył i znów przełożyłem do poldka, oczywiście nie miałem czasu czekać na temp 80 stopni tylko ruszyłem bo było śpieszno.
Doktorze, będzie żył?
  
 
hmm.. bedzie.. ale chyba nie ustawiony :>
  
 
Witam
mam pytanie co oznacza bład komputera nr 15 ?
Oryginalnie był to Polonez caro 1.6 GLI Abimex

ogólnie sprawa wyglądała tak :
Auto ciezko odpala - pierwsza faza pompka podaje paliwo do wtrysku , silnik zaskakuje i odciecie paliwa , to samo na gazie .
Potem udało sie pierdoloneza uruchomic , pochodził chwile złapał temperature i w tym momenci pływanie na obrotach.....1tys - 500 obr/min i tak pare chwil po czym silnik staje ,potem znowu problem z odpaleniem...załapuje chwile pracuje i to samo .
Potem przestał palić na dwa ostatnie gary , po wymianie świec chwilowo pomogło , potem spowrotem to samo .

W sobote wymieniony został silnik bo w 1.6 po panewkach pozostało wsponienie ( to było wiadomo już wcześniej )
teraz siedzi tam 1.5 AB na wtrysku .

Obecnie nie chce odpalać na benzynie ,na gazie po kilku próbach łapie , uspokoiło sie to falowanie i gaśniecie....po jakims czasie na wolnych zapala sie Check Engine .
Komp był sprawdzany i tak jak pisałem pokazało bład nr 15
co to moze być ?

pozdrawiam
  
 
nie mozesz go odpalic bo jak znam życie to na 99% nie podłączyłeś czujnika temperatury w kolektorze
zlokalizuj go - od strony serwa dość nisko na kolektorze ssącym -czarna owalna wtyka
podłącz lub jezeli podłączyłeś to "pogmeraj" kablami
nie będe precyzował słowa "pogmeraj" pozostawiam to Twojej inwencji twórczej
  
 
Czujnik podpiety przy przekładce wszystko było sprawdzane kilka razy czyszczone itp no ale jeszcze "pogmeram"

Bardziej ciekawi mnie ten błąd....naprawde nikt nie wie ?
  
 
Przecież ci napisali (no może nie zupełnie) więc za książką Morawskiego podaję:

kod 15 - zbyt niski sygnał czujnika temperatury płynu chłodzącego CTS

Czujnik ten jest wkręcony w kolektor ssący i kod 15 oznacza w praktyce że komputer nie dostaje od niego żadnego sygnału. (np. nie jest podłączony, lub przewód jest ułamany)

Co do nie palenia na 2 cylindry dobrze byłoby wymienić też kable wysokiego napięcia nie tylko świece, szczególnie jeżeli się ma gaz. Najgorsza możliwość to taka że padła ci podstawa cewek "tzw moduł" wtedy też nie pali na 2 cylindry a reszta paliwa dopala się w układzie wydechowym (np. katalizatorze)
[ wiadomość edytowana przez: Strohs dnia 2006-07-21 12:07:23 ]

[ wiadomość edytowana przez: Strohs dnia 2006-07-21 12:15:15 ]
  
 
Dzieki wielkie panowie


To ide do garażu zaraz i bedziem modzić

Jeszcze raz dzieki
  
 
A czy nie wystarczy wyjac wtyczke z komputera?? Czy trzeba koniecznie kleme zdjac z akumulatora?
  
 
lepiej i prościej odkręcić klemę... niż wyciągać wtyczkę... niech się jeden bolec wykrzywi albo nie daj boże ułamie i już po zawodach
  
 
A ja mam takie pytanie...Jak mozna sprawdzic kompa-czy nie ma zadnych bledow?!Trzeba jechac na diagnostyke komputerowa czy mozna zrobic to jakos samemy w garazu?!Jak tak to jak Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc.
  
 
można. musisz wyłuskac wtyczke diagnostyczną zza kompa, zwerzeć styki A i B , właczyć zapłon i liczyć mignięcia lampki. Zobacz w WW czy nei ma tam opisu.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."