[OGÓLNE] Lampy tylne - jak przerobić aby świeciła cała góra?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, ost w Krakowie jechałem sobie za essim cabrio. Zastanowił mnie sposób świecenia jego lamp tylnych.
Otóż:
Domyślnie w essie świeci tylko mały kwadracik (na zdjeciu oznaczony cyferką 1) natomiast u niego świeciła sie także kwaterka obok , która domyślnie jest światłem stopu, z tym że widocznie zastosowana była żarówka dwu-włóknowa ponieważ świeciła z taką samą mocą co światło mijania,(całość numer 2) z tym że podczas hamowania świtało w owym, jednym kwadraciku było mocniejsze. Jak to jest zrobione? spięcie w instalacji czy ktoś ingerował w złączkę czy lampach ?
Foto poglądowe




[ wiadomość edytowana przez: bep dnia 2008-12-10 16:27:01 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-01-16 17:39:51 ]
[ powód edycji: dostosowanie tematu do nowego regulaminu ]
  
 
dajesz do stopu dwa wlokna, wlokno od pozycji podlaczasz do zarowki oryginalnej pozycji i juz masz pozycyjne na dwoch miejscach czyli oryginalne i miejsce stopu, drugie wlukno do stykow stopu i masz tak jak bylo u tego gostka.

Tylko nie wiem jak w MK6/7, bo w MK5 jest sterowanie masa chyba, ale ogonie bardzo latwo to przerobic, ja myslalem u siebie wogole caly dul zrobic pod pozycje.
  
 
ide zobaczec do auta, zw
  
 
Cytat:
2008-12-10 16:33:14, Magik123 pisze:
Tylko nie wiem jak w MK6/7, bo w MK5 jest sterowanie masa chyba, ale ogonie bardzo latwo to przerobic, ja myslalem u siebie wogole caly dul zrobic pod pozycje.


Sterowanie jest plusem -tylko i wyłącznie.
Masa jest wspólna dla wszystkich żarówek w całej lampie.Swoją drogą nie wypbrażam sobie że w tylnej lampie miałby dochodzić do każdej żarówki stały plus a oprócz tego tyle oddzielnych mas ile żarówek. Przeciez po to jest wspólna masa żeby zmiejszyć ilośc kabli o połowe. Sterowanie masą może występować jak najbardziej przy centralu,alarmie etc ale nie w lampach.
  
 
patrzyłem na te żarówki. Jest tak ze żarówka która jest w esie, to żarówka zwykła, takie też posiada gniazdo, chcąc wsadzic żarówke dwu-włóknową, która u swojego spodu posiada dwie "główki"(pozycyjne i stop) należałoby przerobić gniazdo ... mam racje? ciągniecie kabelków to jedno, wiec jest tak jak piszesz Remarq, lampa jest sterowana plusem, ale już niedługo jak bedzie zrobione to powiem co i jak
  
 
A nie było tam tak, że miał wywaloną ściankę miedzy tymi dwoma lampami? I wtedy "jasność" z pozycji niosła mu się na całość...
  
 
No to też by miało sens, ale z drugiej strony... gdyby dawał STOP to jedna i druga kwaterka także by się swieciły jako STOP, a tak NIE było
  
 
Cytat:
2008-12-10 16:49:21, bep pisze:
Remarq, lampa jest sterowana plusem, ale już niedługo jak bedzie zrobione to powiem co i jak


Odpowiedz sobie tylko po co, bo zapewne zdajesz sobie sprawe że zmiana sterowania w tym przypadku nie ma sensu (absolutnie żadnego).
Co kolwiek byś chciał zrobić ( dodać zarówek , dodać dwuwłuknowych żarówek, dodać diód przepuszczających prąd na przeciwmgielne etc) to wszystko możesz zrobic nie zmieniając biegunów w lampie. Coś mi sie wydaje że mylisz pojęcia z tym sterowaniem. Wyobraź sobie inny przykład. Masz rozrusznik (masa na obudowie i plus na cewke) a tobie przychodzi do głowy zmienić mu sterowanie na sterowanie minusem.... Najpierw musisz go wyizolować bo masa na reszcie samochodu jest minusem, potem dodajesz cały dodatkowy obwód już od samej stacyjki przez przekaźniki bo tam też masz sterowanie plusem... i tak do samiutkiego końca.... i znów pytanie po co to robić
  
 
Faktycznie sensu nie ma to żadnego, a jak się trafi na służbistę w mundurze, to i dowód można stracić, bo każda z lamp ma swoje przeznaczenie przewidziane przez producenta i nie wolno zmieniać ich funkcji. A brylują tu wszelcy poloneziarze z przerabianiem przeciwmgielnych na dodatkowe stopy.
  
 
przeciez nie bede przerabiał przeciwmgielnych, a na złości w najbliższym czasie pokaze wam ze sie da
  
 
Pewnie, że się da. Trochę w kabelkach pomieszać i będzie tak jak chcesz.

nie wiem tylko co na to instalacja i bezpieczniki.

powodzenia!


[ wiadomość edytowana przez: wer1207 dnia 2008-12-11 00:41:43 ]
  
 
Byłby już w klubie przerabiane lampy tylne, tylko mkV tak, że świeciło wszystko jako pozycja i wszystko przy stopie, wszędzie dwuwłóknowe żaróweczki i wyglądało super 6 x dwuwłóknowe i gites, choć jeszcze z trzecim stopem to aż prawie alternator przy hamowaniu kwilił