[Łożyska] - półosi - wszystko o

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!
Mam pytanie do osób, które wymieniały to łożysko, czy bardzo ciężko jest wcisnąć pierścień, który zabezpiecza to łożysko? Czy można to zrobić samemu nie dysponująć żadną prasą? W Morawskim przeczytałem, że trzeba do tego użyć siły 6 ton!!!
Jeszcze jedno pytanie mam dwie pólosie, które dostałem razem z samochodem, są tej samej długości, ale mają różną średnicę, średnicę wielowypustu też. Czy ta o większej średnicy jest może do traka?

Pozdrawiam
Tadek
  
 
Co do wymiany luzyska: jest o tym dobry artykul w Warto Wiedziec, ja zmienialem korzystajac z niego i poszlo bez bolu.
Co do srednicy: nie wiem, musialbym rozebrac chyba
  
 
Jestem laikiem, wiem że z przodu są łożyska a z tyłu są dwa ? tzn na półosi i na piaście koła ? Mam dyfer z lukasem i już od nie pamiętam kiedy jest takie delikatne wycie jakby łożyska z tyłu z prawej strony (zwłaszcza przy obciążeniu lub połozeniu auta na ten bok napewno to nie krzyżaki ani przekładnia główna , najbardziej to słychać tak przy 40km potem ginie ) nie wiem czy to robić ( boję się dać to komuś rozbabrać ) jaki może być koszt? jak już powiedziałem mam to od 30tysi i natężenie się nie zmienia
  
 
Witam.
Z tego co wiem to z tyłu jest tylko jedno łożysko, na półosi. Jeśli chcesz sprawdzić czy ma luz to podnieś to koło które podejżewasz i spróbuj je "powyginać" trzymając za góre i za dół koła. Jeśli poczujesz że się rusza tzn. że łożysko czas wymienić. Łożysko, zabezpieczenie łożyska, oring, ewentualnie zimmering- chybe nie jest to droga sprawa. Roboty też nie jest dużo tak mi się wydaje.
Pozdrawiam
  
 
Łożysko na półosi jest jedno (tzw półoś obciążona), identyfikacja uszkodzenia jest możliwa podczas jazdy próbnej. Najlepiej wsadzic kogoś na tylne siedzenie i niech słucha odgłosów. Wiecej przez net cięzko doradzić.