Luz montazowy cylinder-tlokw silniku 2000ccm

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wg dokumentacji sciagnietej z naszej klubowej strony w silniku fiatowskim 132C2000 luz montazowy wynosi 0,07-0,09 mm w porowniu do luzu w silniki polonezowskim ktory wunosi 0,04-0,06
oraz 0,035-0,055 w zmoderniwoanym silniku 1600ccm, luz 0,07-0,09 wydaje sie byc dosc duzy, czy ktos z posiadaczy silnika 2000ccm ma doswiadczenie w tym temacie ?
  
 
Luz tłok-cylinder zależy głównie od konstrukcji tłoka. W przypadku polskich tłoków do silników Fiata 1.6, 1.8 i 2.0 zalecany jest luz 0.04 i bezpiecznie jest nie dawać mniejszego luzu, a wręcz zwiększyć go do 0.05-0.06.

Pozdrawiam
Slawo
  
 
Zgadzam się z przedmówcą. Luz trzeba dobrać do tłoka.Chodzi o rozszerzalność materiału pod wpływem temperatury. Jeżeli masz oryginalne fiatowskie tłoki to luz może być taki jak w książce bądż literaturze na ten temat. Jeżeli kupiłeś nieoryginalny nadwymiar to lepiej dać większy luz niż mniejszy(przynajmniej się nie zatrze na tłoku od temperatury). Jeżeli robiłeś szlify to warsztat powinien się orientować w pasowaniach tłoków, jeżeli się nie orientuje to zmień warsztat. Generalnie jak nie jesteś pewien tłoka to lepiej żeby luz był większy.
  
 
Artur - zapisujesz się do klubu???

Byłaby to pierwsza coupeta w klubie
  
 
Slawo - sugerujesz luz 0,05-0,06 skad masz takie dane bo wg informacji zawartej w dokumentacji na stronie naszego klubu
luz powinien byc 0,07-0,09 mm, oczywiscie ze im mniejszy luz tym dluzsza zywotnisc wspolpracujacych elementow, ale sa wieksze wymagania co do prostopadlosci osi cylindrow i walu korbowego etc. Warsztat powinie sie opierac na zaleceniach producenta silnika, zastanowie sie na zmiana warsztatu, czy ktos
moze polecic mi dobra narzedziownie w Trojmiescie ktora robi
tulejowanie ze szlifem ?
  
 
Oryginalne fiatowskie tłoki są innej konstrukcji niż te polskie z Gorzyc, które można kupić do silnika 2000. Oczywiście, jeżeli mamy oryginalne tłoki to luz powinien być taki jak w dokumentacji fabrycznej, ale dla polskich tłoków ich producent przewiduje luz 0.04 (mają mniejszą rozszerzalność). Nieco większy luz nie zmniejszy praktycznie ciśnienia sprężania, ale może poprawić sprawność mechaniczną właśnie ze względu na niedokładności wykonania układu tłokowo-korbowego. Zwiększanie luzu było praktykowane szeroko w sporcie.

Pozdrawiam
  
 
Ja kupilem polskie tloki w firmie Bimet, na pewno nie sa to oryginalne wloskie tloki, ale czy sa to tloki z Gorzyc to nie wiem.
Jak rozpoznac tloki z Gorzyc ?
  
 
Zapisuję się o ile mnie przyjmiecie. Co do Cupety to rodzi się w bólach i jak narazie wyssała ze mnie całą kasę, teraz załatwiam Kredyt na jej dalszy remont. Najważniejsze że prace idą do przodu.
Pozdrawiam
  
 
Slawo - juz ustalilem sa to tloki z Gorzyc produkowane Colben Shmidta
  
 
Na denku tłoka powinien być wybity wymiar. Na moich miałem 84.56 i te 0.04 mm do wymiaru 84.6 (III szlif) to właśnie zalecany luz.

Pozdrawiam