Felga 15" do Nivy - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2003-05-27 18:43:05, AndrejS pisze:
Aleście się rozgadali...! To nikt nie chce tych felg Suzukowskich?
Mam na zapasie pod maską felgę 16 orginał i gumę 175r16. Jak kupię 15 to mogę komuś odstąpić za niewielką opłatą.



Jak nie znajdę nic innego (a pewno nie) -> biorę toto Andreju!
Wolałbym tą od Suzuki, ale muszę być pewien, że mi wejdzie pod maskę (może by to jakoś przymierzyć?).
  
 
Cytat:
2003-05-27 15:23:50, boreg pisze:
205/75 R15 wchodzi w nadkole!!!
na feldze Honkerowskiej bez przycinania .



W Tarmocie w Poznaniu mają nowe felgi do Honkera, ale zachodniej produkcji, z importu i po... 230,- PLN netto. Ciekawe kto im toto kupi...
  
 
Bylem u chlopakow z www.4x4team.pl, maja serwis i sklep pod Piasecznem w Wawie. I felgi stalowe w kolorze bialym do nivy 15'' Mangelsa za 237,90 zl brutto za sztuke. Sam sie zastanawiam nad zmiana swoich 16-stek na 15'', ale nie wiem jeszcze. Nie wiem, bo jak dla mnie to 4 felgi razy kwota powyzej oraz zmiana opon. Znalazlem opony w wymiarze 215/65 R16 jako jedyne pasujace, gdybym nie chcial zmieniac swoich obecnie uzywanych felg.

Ale czy one wejda mi do Nivy? Boreg mowi, ze optymalnie najlepsze sa 205/75 R15 (gdybym zmienil felge).
Jade do serwisu, wulkanizatora i kazdy mowi co innego. A ponadto, chcialbym zachowac jednakze i felge i opone detkowa, bo jednak auto bedzie uzywane w 80% w terenie.

Czy do tego wymiaru 215/65 R16 i opony bezdetkowej (gdybym taka kupil jednak) moge wlozyc swoje detki ze swoich oryginalnych rosyjskich opon 175/80 R16, bez stresu. ...?


Pozdrawiam,
Przemek

PS. Wiem, ze Andrej sie juz wypowiadal w moim temacie, ale gdyby jeszcze raz sie wypowiedzial ...
 
 
Mangelsów nie kupuj bo szkoda pieniedzy, felgi ładnie wyglądają a się wyginają. Sam widziałem, że nawet u wulkanizatora lekko dociśnięta łyżka i Mangels sie wgniótł na rancie. Lepiej kup komplet używanych od Suzuki, ceny od 60 do 100 zł za felgę. A oponki bieżnik AT 195R15 bez tarcia, 205/75R15 BFGoodRach Long Triale już dobijały w terenie. 205/70R15 z agresywnym bieżnikiem tez obcierają. Chyba że założysz szosówki, ale nie o to chyba Ci chodzi? Albo na piach i małe błotko z zimowym bieżnikiem.
  
 
Przemku, moze umowimy sie na mala wymianke opon w przyszlym tygodniu. Przelozymy i zobaczymy, bo osadzenie twoich felg sa bardzo dziwne i nie ma co liczyc na dobra rade .

Mariusznia jestes w stanie zobaczyc te felgi z Poznania - czy sa chromowane i czy takie same jak moje? Ja potrzebuje jedna, moze bym sie kiedys szarpnal... To juz chyba lepsze, niz ciagle poszukiwania.


[ wiadomość edytowana przez: boreg dnia 2003-06-03 14:42:16 ]
  
 
Cytat:
2003-06-03 14:39:32, boreg pisze:
Mariusznia jestes w stanie zobaczyc te felgi z Poznania - czy sa chromowane i czy takie same jak moje? Ja potrzebuje jedna, moze bym sie kiedys szarpnal... To juz chyba lepsze, niz ciagle poszukiwania.



Brzdęknij sobie do nich i spytaj o szczegóły (nie planuję niestety wizyty u nich w najbliższym czasie): 0-61/ 814-14-46
  
 
Dodzwonilem sie wreszcie do Warki, tam tez maja 15", ale po 260 zl brutto .
I trzeba jednak szukac uzywanych .
  
 
Przemku, czy masz instrukcje do Nivy 1.7? Ostatnio dorwalem stara instrukcje do 1.6 w pieknym jezyku Goethego i tam wyraznie jest napisane, ze ZAMIENNIKIEM oryginalnych opon jest 205/75R15!!! Co wy na to?
  
 
To odpowiadam. Mam instrukcje do Nivy 1.7. Jezeli chodzi o zamienniki, to hmmm ... szukam w tej instrukcji i? Hmmm .. liczba stron 52. I nie ma nic o zamiennikach opon. Wszystko, co jest opisane w tejze instrukcji, co teraz przejrzalem dokladnie, tyczy wylacznie felg w rozmiarze 16''.

Ale pamietam jeszcze ze swoich rozmow w Asckordzie (Piaseczno), ze byly i auta na felgach 15, z oponami oryginalnymi w wymiarach 175, i niestety nie pamietam ich profilu.

I pozdrawiam,
Przemek
 
 
No to cytuje:
Opony:
Radialne: 175R16"
Diagonalne: 6.95-16"
Opcjonalne: 205/75-15" (dodatnie odsadzenie)

Podaja nawet cisnienie (wlasnie tego szukalem)

Oryginal: przod: 1.8 tyl: 1.7
205/75: przod: 2.3 tyl. 2.2

Ciekawe co?
  
 
Ciekawe ....

Na moich "kartoflakach" (175/80R16) poprzednich bylo, a przynajmniej tak podawal Serwis Januszewskiego oraz pompowal ...
1. przod - 2.5
2. tyl - 2.5

Ciekawe, co?

I pozdrawiam,
Przemek
 
 
I wlasnie dlatego surfujemy w internecie poszukujac prawdy obiektywnej ...

Moze dlatego byly takie glosne na asfalcie i slizgaly sie po piachu . Moje wygladaja tak, jakby mialy ciaglego flaka, a cisnienie jest OK.

[ wiadomość edytowana przez: boreg dnia 2003-07-01 15:34:53 ]
  
 
A co Ty wiesz, o "kartoflakach" ... ?
Jak mialbym od razu felgi 15, to mialbym zdecydowanie latwiej i lepiej, ale nie mialem.
Przejedz sie raz i sam zobaczysz ... A wypozycze Ci je bez dodatkowych oplat, a to, ze sie slizgaly wszedzie, to fakt, ale pare kimis to jednak na nich przejechalem ... I pozostaja sobie na jesien mokra i blotna, bo teraz, to odpoczywaja w piwnicy, czekajac na sezon ...
Borgu? Jak tak popatrze na Twoje biezniki, to jednak ... hmmm. Sam wiesz, ...., bo juz o tym mowilem w niedzielke.

I pozdrawiam,
Przemek
 
 
Nie bedziemy juz wywolywac tematu zamiany opony (hm... no powiedzmy do jesieni ). Info o zamiennikach zamiescilem jako ciekawostke. Bo wynika z niej ze do Nivy fabrycznie byly przewidziane 15" z dosyc szerokimi oponami .



[ wiadomość edytowana przez: boreg dnia 2003-07-02 14:55:57 ]
  
 
Ale co by podenerwowac -> opony 4x4 . Tu polecaja zestaw opona/felga nawet z 225/70 na 15" z ET45

Ale proponuje zerknac na firme Colway - dobra cena za fajne oponki AT/MT. Czy ktos na tym jezdzi?




[ wiadomość edytowana przez: boreg dnia 2003-07-03 13:31:03 ]
  
 
Muszę się wtrącić w temacie ciśnienia. Orginalnie na kartoflakach zalecali 1,7 przód i 1,6 tył. Ja w terenie na 15" 205/70 na nalewkach z PolGumu jeżdżę na takim właśnie ciśnieniu, po asfalcie 1,8 i 1,7. Już 1,9 czy 2,0 powoduje podskakiwanie auta. Gdy miałem BFGoodReach,e 205/75 dobre było 2,0ata. Wszystko zależy od twardości i wysokości opony. No i problem z bezdętkowymi w terenie. Niektóży dają nawet po 2,5 ata kosztem komfortu na wybojach, ale w ekstremalnych sytuacjach np: głębokie koleiny z blotem i żwirem, ostre manewry na hałdach itp. mamy większą pewność, że nie zerwie nam opony, lub wciskający się żwir nie rozszczelni jej.

null
  
 
No ... I to napisal profesjonal, zwracajac uwage na szczegoly i niuanse.
Prosty przyklad, a wrecz standard: kazdy wie, ze w terenie powinno sie miec nizsze cisnienie od zalecanego czy standardowego. A tu prosze, w koleinach na zwirze czy blocie, moze jednak wyzsze niz standardowe, bo. ... I wytlumaczenie logiczne. Szkoda jedynie, ze Andrzej tak rzadko pisze.

Ide bic dalej mlotkiem w blache i sie uczyc off-roadu od innych.

I pozdrawiam,
Przemek