Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
zibik SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada Samara 21099 Krzeszów (dawniej w Krakowie) | 2006-12-31 21:34:51 Jako, że Samara posiada w podsufitce lampę punktową wpadłem na pomysł, iż można zastąpić żarówkę 4W diodą LED.
Zalety: - lepsze światło - mniej zużytego prądu (gdy np. zapomnimy wyłączyć to raczej nie wykończy nam akumulatora) - lampka nie nagrzewa się Potrzeba: - dioda LED biała, najlepiej 10 mm - 2x rezystor 560 om, lub 1x 1k (akurat miałem pod ręką 560) - lutownica - odrobiny cierpliwości Najpierw trzeba wymontować lampę z podsufitki. Polecam robić to bardzo ostrożnie, ponieważ łatwo jest uszkodzić plastikowe zatrzaski przy wyjmowaniu tej kuli z gniazda - ładowskie plastiki są kruche jak diabli Następnie po rozebraniu kuli na części i wyjęciu żarówki z gniazda trzeba dopasować odległość diody od szybki - im bliżej szybki umieścimy diodę tym mocniejsze i skupione światło będziemy mieli Po dopasowaniu lutujemy diodę do miedzianych blaszek przy gnieździe wlutowując rezystor(y) w ten obwód. Po złożeniu wszystkiego do kupy i podłączeniu możemy cieszyć się lepszym światłem w nocy |
profil-usunięty SYMPATYCZNY GOŚĆ | 2007-01-01 16:41:03 Sa diody na 12V po co sobie komplikowac zycie opornikami? |
Sp4rkY SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2'110-2 1,5 MPI Siedliszcze [LUB.] | 2007-01-01 17:02:55 mało ze są ledy 12V to mozna rowniez kupic gotowe zarowki z wbudowaną led,
ale to juz nie taka przyjemnosc zrobic cos samemu sam mam prawie wszystko na ledach bo kiepsciuni aku a wazniejsze wydatki są niż aku |
zibik SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada Samara 21099 Krzeszów (dawniej w Krakowie) | 2007-01-01 18:25:51 Zgadza się, są takie żarówki, jednakże ich zakup wyjdzie trochę drożej niż zrobienie tego samemu. Nie wszędzie da się tak zrobić, ale ta lampka akurat stwarza taką możliwość. |
Koz3r SYMPATYCZNY GOŚĆ VW Golf MK3 GTI 2.0 ... Białystok | 2007-01-02 08:26:01 te diody na 12V to kiepskie sa .. zazwyczaj sie przepalaja szybko .. zalezy jak w instalacji auta z napieciami i pradem .No i zawsze jest ta przyjemnosc zbudowania czegos samemu
|
profil-usunięty SYMPATYCZNY GOŚĆ | 2007-01-02 10:26:16 Ja nie krytykuje chcialem tylko ulatwic |
krzychuk SYMPATYCZNY GOŚĆ Laguna 1.8RT/VW T4 2 ... lublin | 2007-01-03 07:07:12 Panowie ale w samochodach napiecie dochodzi do 14.5V dlatego wam padaja diody 12V.Jak dobieracie rezystor to dobierajcie na 14,5V. |
Sp4rkY SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2'110-2 1,5 MPI Siedliszcze [LUB.] | 2007-01-03 07:40:55
a popielniczke skonczyles? |
krzychuk SYMPATYCZNY GOŚĆ Laguna 1.8RT/VW T4 2 ... lublin | 2007-01-04 23:39:11 no skad zawsze zabraknie mi tej godziny ale audio car juz mam chwilowo skończone jedne swiatła z podwójnych halogenów juz działaja nastepne juz maja pewna instalacje tylko trzeba wymienic jeszcze przekaznik no i nastepna w kolejnosci jest popielniczka ale chce jeszcze wymienie ten duzy rozłacznik masy na cos mniejszego.no i jeszcze w trakcjie budowy jest konsolka pomiedzy siedzeniami.Duzo planów mało czasu najgorsze jest to ze rano robi sie widno dopiero koło 7:00 bo tak jak w lecie to od 3:00 mógłbym sobie grzebac przy aucie bedac na nocy w Marzannie a tak lipa.
no i jeszcze skórke musze podkleic na kierownicy bo w niektórych miejscach sie odlepiła |
zibik SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada Samara 21099 Krzeszów (dawniej w Krakowie) | 2007-01-05 21:11:13 Dzisiaj w końcu zmierzyłem napięcie w instalacji w czasie pracy silnika i wyniosło ono 11,8 V. Chyba trochę za mało?
Przydałby mi się drugi miernik do weryfikacji wyniku.... |
Koz3r SYMPATYCZNY GOŚĆ VW Golf MK3 GTI 2.0 ... Białystok | 2007-01-06 08:58:59 a co kontrolka ladowania ci pokazuje? |
zibik SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada Samara 21099 Krzeszów (dawniej w Krakowie) | 2007-01-06 09:51:41 Kontrolka ładowania delikatnie się jarzy, ale tak słabo, że tylko w nocy można to dostrzec. Ładowanie raczej jest, bo nie mam problemów z zapalaniem jak do tej pory. |
Koz3r SYMPATYCZNY GOŚĆ VW Golf MK3 GTI 2.0 ... Białystok | 2007-01-06 09:58:53 hmm no napicie podczas pracy silnika powinno byc kolo 14 V , a przy wylonczonym 12,5 V bodajrze wiec jeszcze sprawdz innym miernikiem raz jescze . A na mierniku na zegarach gdzie masz wskazowke ? |
zibik SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada Samara 21099 Krzeszów (dawniej w Krakowie) | 2007-01-06 10:07:56 Hehe, spodziewałem się, że o to zapytasz - w wersji 21099 jest inna deska rodzielcza i nie ma wskaźnika napięcia (i wskaźnika ECONO), więc nie mam się do czego odnieść. |
Koz3r SYMPATYCZNY GOŚĆ VW Golf MK3 GTI 2.0 ... Białystok | 2007-01-06 10:18:28 he niewiedzialem No to pozostaje sprawdzic ci drugim miernikiem , albo w tym co masz baterie sprawdz bo moze juz zuzyta i zle pokazuje miernik . |
Janusz-Mendrala ŁADZIARZ Lada 2107 & XM3.0V6 Kraków | 2007-01-12 10:01:31
Panowie, dioda świecąca może pracować na dowolne napięcie (nie mniejsze niż napięcie jej zapalania - różne w zależności od koloru 1,5 do 3,5V). Ważny jest tylko prąd jaki przez nią płynie (zwyczajowo 20 mA, choć są i takie na 100mA, ale to straszna kicha). Przepalanie się LED-ów wynika z przekroczenia prądu znamionowego, bądź z ich złej jakości (szczególnie chińskie). Opornik włączony w szereg z diodą ustala właśnie prąd, ale wraz ze zmianami napięcie on teżnie będzie stały. Idealnym rozwiązaniem (stosowanym w oświetleniach na diodach LED ) jest elektroniczny stabilizator prądu. Robi się to na jednym układzie scalonym, a prąd można regulować dowolnie. Uwaga na diody typu Flux (super jasne) przystosowane do prądu 100mA. To 100 mA i dużą jasność świecenia Chińczyki osiągneły łącząc kilka elementów równolegle w jednej obudowie. Przepalenie się jednego z nich powoduje reakcję łańcuchową i palenie się następnych. Jeśli będziecie kupować diody tego typu (świecą jak żaróweczka!!!) to zwracajcie uwagę aby miały prąd znamionowy ok20mA oraz były produkowane poza "Państwem Środka" Pozdr. Jasiu |
kruchy_ezg ŁADZIARZ Samara 21093 MPI Zgierz | 2007-01-12 10:08:15
w ktorym miejscu mierzyles i co miales wlaczone (oprocz silnika)?
w 21093 tez takie wystepowaly - u sowietow to sie chyba nazywalo wersja LUX taka wysoka z obrotkiem tak? a co do econo - z tego co wiem to jest po prostu wskaznik podcisnienia w gazniku (kolektorze) a 99 jest na wtrysku [ wiadomość edytowana przez: maciekk dnia 2007-01-12 10:11:04 ] |
zibik SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada Samara 21099 Krzeszów (dawniej w Krakowie) | 2007-01-14 20:48:07 Wtedy mierzyłem na instalacji - konkretnie na postojówkach.
Ostatnio dorwałem drugi miernik (analogowy) i zrobiłem pomiar na zaciskach akumulatora: wyłączony silnik: - cyfrowy: 11.9 - analogowy: 12.5 włączony silnik: - cyfrowy: 13.4 - analogowy: 14.0
No coż - widać mam wyjątkową Samarę, bo 21099 i silnik gaźnikowy W 21099 silnik z wtryskiem był standardem? Przyznam, że nie znam historii swojej Łady, ale od początku chyba był w niej "gaźnik"... [ wiadomość edytowana przez: zibik dnia 2007-01-14 20:59:04 ] |
kruchy_ezg ŁADZIARZ Samara 21093 MPI Zgierz | 2007-01-15 10:38:15 jak dla mnie to ci troche brak ladowania. moze regulator? co miales powlaczane przy pomiarach? co do 99- to widocznie jakies wczesne modele |