Przewody WN Packard

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!!

Znalazlem w swioch gratach w piwnicy przewody WN Packard silicone hi-temp suppression cable - usa (pomarańczowe). Czy ktos mial z nimi doczynienia? Dobreto jest? Aktualnie mam Janmor (niebieskie), poprzednio byly Janmor(zolte) ale sie nie sprawdzaly... Prosze o wasze opinie....

Pozdrawiam
  
 
Gratów z piwnicy to już lepiej nie wkładaj ... zwłaszcza że przewody nie są drogie.
Izolacja mogła paść pod wpływem czasu, poza tym kable zapłonowe są dobierane (dobre kable) również pod względem parametrów elektrycznych, a jest ich ze sześć (Rezystancja, Reaktancja, Impendancja, Konduktancja, Susceptancja, Admitancja)
  
 
Cytat:
2005-04-09 09:47:17, Hubiszon pisze:
Gratów z piwnicy to już lepiej nie wkładaj ... zwłaszcza że przewody nie są drogie. Izolacja mogła paść pod wpływem czasu, poza tym kable zapłonowe są dobierane (dobre kable) również pod względem parametrów elektrycznych, a jest ich ze sześć (Rezystancja, Reaktancja, Impendancja, Konduktancja, Susceptancja, Admitancja)



Parametry są 2 Rezystancja(R) (opór dla prądu stałego) reaktancja(X) (opór dla prądu przemiennego) a impedancja(Z) to liczba zespolona Z=R+jX pozostale 3 parametry to odwrotnosci np admitancja(Y) Y=1/X
  
 
Kłaniam się elektrykowi, masz całkowitą rację ....

Tak chciałem tylko ... przykozaczyć
  
 
Cytat:
2005-04-09 09:47:17, Hubiszon pisze:
Gratów z piwnicy to już lepiej nie wkładaj ... zwłaszcza że przewody nie są drogie. Izolacja mogła paść pod wpływem czasu, poza tym kable zapłonowe są dobierane (dobre kable) również pod względem parametrów elektrycznych, a jest ich ze sześć (Rezystancja, Reaktancja, Impendancja, Konduktancja, Susceptancja, Admitancja)



Jescze jest Transmitancja Ale to juz inna dziedzina (automatyka albo teoria sygnałów) G(s) = Y(s)/X(s)
  
 
Dodam jeszcze że przewody WN pracują impulsowo, trudno tu podać jakiś konkretny parametr elektryczny, należałoby to rozpisać za pomocą sumy wielu charmonicznych o kolejnych częstotliwościach ... co może być Tematem jakiejś pracy dyplomowej ...
Ale najbardziej zbliżone (w dużym uproszczeniu) będzie użycie właśnie Reaktancji X. A ta zależy od Pojemności "C" kabla
Xc=1/wC
mierzonej pomiędzy żyłą przewodu a izolacją przewodu bądź masą (elektryczną) pojazdu.
Oraz od indukcyjności "L" żyły
XL=wL
gdzie w należy rozumieć jako "małą omegę" wyrażającą pulsację przebiegu elektrycznego w=2*Pi*f gdzie Pi = 3,14 a f jest częstotliwością drgań elektrycznych w układzie.
No i żeby nie było łatwo, parametry całego kabla przy tej szybkości narastania impulsu należy rozpatrzyć jako komplet czwórników elektrycznych połączonych łańcuchowo .....................


[ wiadomość edytowana przez: Hubiszon dnia 2005-04-09 17:10:35 ]
  
 
I tym sposobem wróciły mi, jak senny koszmar sprzed lat, wspomnienia z technikum - przed moimi oczami stanęła, jak żywa, kochana pani od elektotechniki
  
 
O kurwa!!! 1szy rok studiow - robreg ratuj!!! Oni chca nas TOBami zabic!!! Mam przed oczami wszechmogacego Edka Sliwe!!!
  
 
Wiesz Kiler, bo czasami uśmiech nie schodzi mi z twarzy przez dłuższą część dnia, kiedy w sklepie jestem świadkiem takiej gadki.

Koleś w dresiku, lat 19:

Poprosze te kable zapłonowe od poloneza, te tańsze..

Hmmm ... a do Opla Omegi nie będą za krótkie ? ostatnio kupiłem jakieś kable, ale coś nie takie są ...

  
 
Cytat:
2005-04-09 13:28:40, Hubiszon pisze:
Wiesz Kiler, bo czasami uśmiech nie schodzi mi z twarzy przez dłuższą część dnia, kiedy w sklepie jestem świadkiem takiej gadki. Koleś w dresiku, lat 19: Poprosze te kable zapłonowe od poloneza, te tańsze.. Hmmm ... a do Opla Omegi nie będą za krótkie ? ostatnio kupiłem jakieś kable, ale coś nie takie są ...



a potem przy sprzedaży: "nowe paski, uszczelki, nowe kable WN i świece"
  
 
świece może i nowe,
jedna od żuka, druga od malucha ... (tak jak ostatnio w służbowym przypadkiem odkryliśmy)
  
 
ehh. Powiesze sobie na scianie. Bylem na regulacji zaworow przy okazji sprawdzalem cisnienie, bo zmienialem uszczelke pod glowica. No i mam kompresje : 12, 12 ,12 ,12 Wiec jest ok, ale nadal cos slychac. Okazalo sie ze chodzi na 3 gary czasem zalapuje na 4. Poprostu musze jechac do elektryka zeby wszystko przejrzal co i jak. Pewnie bedzie trzeba kupic swiece, Przewody WN, kopulke, no i aparat zaplonowy zregenerowac troszke.... eheh nie wiecie ile taka zabawa moze kosztowac i gdzie to zrobic w warszawie w miare tanio i bardzo dobrze... ???
  
 
Cytat:
2005-04-10 18:32:06, adams4lta pisze:
ehh. Powiesze sobie na scianie. Bylem na regulacji zaworow przy okazji sprawdzalem cisnienie, bo zmienialem uszczelke pod glowica. No i mam kompresje : 12, 12 ,12 ,12 Wiec jest ok, ale nadal cos slychac. Okazalo sie ze chodzi na 3 gary czasem zalapuje na 4. Poprostu musze jechac do elektryka zeby wszystko przejrzal co i jak. Pewnie bedzie trzeba kupic swiece, Przewody WN, kopulke, no i aparat zaplonowy zregenerowac troszke.... eheh nie wiecie ile taka zabawa moze kosztowac i gdzie to zrobic w warszawie w miare tanio i bardzo dobrze... ???



tez zmieniam uszczelke pod głowica, przy okazji zrobie maly remoncik glowicy, mam nadzieje ze moje 12 12 10,5 11 zmieni sie na 4 X 12 jak u ciebie...
  
 
Widzisz, z uszczelka podobno jest tak ze raz pomoze a raz nie. Umnie pomoglo. Mam ladna kompresje, no ale wyszlo przy tym to ze nierowna praca spowoidowana jest walnieta elektryka. Ucieszylem sie na chwile ehehe . No ale samochod jakos jezdzi.... Teraz czas na elektryke potem czas na wydech i na gaznik.... a moze jeszcze jakis dolot.....
  
 
Witam!

W dwóch opracowaniach typu "Sam naprawiam" znalazłem wzmiankę na temat przewodów zapłonowych - ich maksymalna rezystancja powinna wynosić 16 k Ohm / m. (BTW - to dla Mazdy, nie wiem czy dla Poldka jest tak samo).

W związku z tym mam pytanko do speców w temacie - czy mierząc rezystancję da się w jakiś sensowny sposób zweryfikować stan zużycia przewodów WN? Sprawdziłem u siebie i wyszło mniej więcej około 7-8kOhm na przewód (40-50cm). Żeby przeliczyć wszystko dokładnie, muszę jeszcze zmierzyć przewody miarką

Zastanawiam się czy zwiększona rezystancja rzędu 10-15% ma jakikolwiek wpływ na zapłon i co za tym idzie rozruch/pracę silnika. Zima idzie i zastanawiam się czy wymienić, a 150zł piechotą nie chodzi (NGK)

[ wiadomość edytowana przez: Makaveli dnia 2007-01-22 09:58:42 ]