Auto mi się sypać zaczyna

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Jestem posiadaczem escorta mkVII z 96 roku z silnikiem 1.6 16V Zetec.
Ostatnio niestety suto zaczęło mi przysparzać problemów.
Zaliczyć do nich można:
1. Brak niskich obrotów - w tej chwili jeżdżę z odpiętą prądnicą, czy też tachem, jak to nazwał enigmatycznie mechanik - taka trójkątna wtyczka z boku silnika 9jak stanąć przodem do komory silnika, to w prawym górnym rogu silnika). Czym grozi jazda z odpiętym tym podzespołem? Czy wymiana jest konieczna? Nie da się tego jakoś zreanimować?
2. Szaleje mi wskaźnik paliwa i temperatury. Czy to jakieś typowe usterki dla tego auta (tak słyszałem)? Paliwowskaz pokazuje zawsze mniej paliwa po włączeniu stacyjki, potem poziom rośnie, by znowu spaść po jakimś czasie. różnice są niewielkie, tak około pół działki ale zawsze. Wskaźnik temperatury czasem załapie właściwy poziom i przesunie się do połowy pola, ale większość czasu jest na totalnym minimum. Czy wymiana czujnika pomoże?
3. Zaczął szaleć prędkościomierz. Wskazówka zaczyna pokazywać dopiero jak auto przekroczy około 40 km/h. Z pozycji spoczynkowej od razu wskakuje na właściwy poziom i potem pokazuje już prawidłowo. Oprócz tego wskazówka drży, szczególnie w okolicach 90 - 100 km/h. Zauważyłem też, że jak walnę w deskę, to prędkościomierz od razu załapuje. A czasem wskazówka zacina się totalnie i dopiero uderzenia w kokpit przywraca jej życie.I gdzie tu teraz szukać usterki? Czy to też coś charakterystycznego dla tej marki?
W aucie do tej pory wymieniłem zawór elektromagnetyczny na kolektorze i polutowałem skrzynkę bezpiecznikową. I do tej pory były to jedyne usterki.
  
 
AD.2 prawdopodobnie cos z czujnikami masz niee tak bo niee powinny szalec (latac).

AD.3 co do predkosciomierza,,,,to moze byc tak ze tarcza z cyframi predkosci jest "wygieta" lekko i wskazowka jakby sie o nia tarla, a co do drzenia ,,,to powiem ze albo linka ci siada (kocowki linki) albo "slimak" w skrzyni biegow :/
  
 
ad.1
pradnica ? przeciez to nie maluch . . nie wiem co ten mechanik ci odpial. Od wolnych obrotow jest zawor bocznikowy

ad.2
wsakznik paliwa nigdy nie bedzie ci pokazywal non stop takiej samej ilosci paliwa, zawsze beda wachania. Zalezne jest do od samego plywaka jak i terenu na jakim stoisz.
Co do temp. to mozesz miec walniety czujnik temp. , ewentualnie Termostat ktory nie otwiera sie do konca

ad.3
Sprawdz polaczenie Linka+Zegary. Dziwne by to bylo by tak koncowka sama sie wypiela, zaczep raczej to uniemozliwia jednak moze . .
Jesli to nie bedzie to wina bedzie lezala po stronie samej Linki Predkosciomierza (pod warunkiem ze nie grzebales przy zegarach i nei zalozyles np. Blatow ze zle wycietym otworem na osadzenie wskzowki predkosciomierza)
  
 
Cytat:
2007-01-28 17:25:07, Blazey pisze:
Witam. Jestem posiadaczem escorta mkVII z 96 roku z silnikiem 1.6 16V Zetec. Ostatnio niestety suto zaczęło mi przysparzać problemów. Zaliczyć do nich można: 1. Brak niskich obrotów - w tej chwili jeżdżę z odpiętą prądnicą, czy też tachem, jak to nazwał enigmatycznie mechanik - taka trójkątna wtyczka z boku silnika 9jak stanąć przodem do komory silnika, to w prawym górnym rogu silnika). Czym grozi jazda z odpiętym tym podzespołem? Czy wymiana jest konieczna? Nie da się tego jakoś zreanimować? 2. Szaleje mi wskaźnik paliwa i temperatury. Czy to jakieś typowe usterki dla tego auta (tak słyszałem)? Paliwowskaz pokazuje zawsze mniej paliwa po włączeniu stacyjki, potem poziom rośnie, by znowu spaść po jakimś czasie. różnice są niewielkie, tak około pół działki ale zawsze. Wskaźnik temperatury czasem załapie właściwy poziom i przesunie się do połowy pola, ale większość czasu jest na totalnym minimum. Czy wymiana czujnika pomoże? 3. Zaczął szaleć prędkościomierz. Wskazówka zaczyna pokazywać dopiero jak auto przekroczy około 40 km/h. Z pozycji spoczynkowej od razu wskakuje na właściwy poziom i potem pokazuje już prawidłowo. Oprócz tego wskazówka drży, szczególnie w okolicach 90 - 100 km/h. Zauważyłem też, że jak walnę w deskę, to prędkościomierz od razu załapuje. A czasem wskazówka zacina się totalnie i dopiero uderzenia w kokpit przywraca jej życie.I gdzie tu teraz szukać usterki? Czy to też coś charakterystycznego dla tej marki? W aucie do tej pory wymieniłem zawór elektromagnetyczny na kolektorze i polutowałem skrzynkę bezpiecznikową. I do tej pory były to jedyne usterki.



1. jaka pradnica? chyba mowisz o czujniku predkosci. mozesz tak jezdzic.

2.wymien czujnik temp do wskaznika w glowicy i sprawdz polaczenia masowe.

3.wymien linke predkosciomierza.
  
 
Właśnie o ten czujnik prędkości mi chodzi. Mechanior powiedział, że to działa na zasadzie prądnicy. Stąd moje pisanie. Podobno nowy kosztuje około 500 zł. czy jest to naprawialne (zajmuję się elektroniką i elektryką, a szczególnie alarmami samochodowymi i systemami zabezpieczeń, więc raczej mogę dać sobie radę)? Za co w ogóle odpowiada ten układ?
Tarcza prędkościomierz na 100% prosta, bo nikt tam nie zaglądał. Po prostu zacina się wskazówka. I robi to nieregularnie. Raz działa, raz nie... Zacina się zawsze po nocy, kiedy auto jest zimne.
Podobno wariowanie czujnika temperatury to norma w escortach. Tak słyszałem i chciałem to zweryfikować. Dlatego pytam. Jak stoję w korku, to wskazówka temperatur się podnosi do połowy skali. A trasie już raczej zero. Termostat wymieniony. Choć w trasie powietrze z nawiewów nie jest szczególnie gorące (jest różnica jazda w mieście - jazda w trasie). Może to jakieś niedomaganie układu chłodzenia?
A wskaźnik paliwa. Dziś wsiadłem i było ćwierć baku (nota bene wskazówka nie opada po wyjęciu kluczyka ze stacyjki - to normalne?), po chwili opadło na czerwone pole, by po chwili się odbić jakieś 2 - 3 mm od czerwonej kreski. I ile ja tego paliwa mogę mieć?
  
 
Cytat:
2007-01-29 16:55:11, Blazey pisze:
Właśnie o ten czujnik prędkości mi chodzi. Mechanior powiedział, że to działa na zasadzie prądnicy. Stąd moje pisanie. Podobno nowy kosztuje około 500 zł. czy jest to naprawialne (zajmuję się elektroniką i elektryką, a szczególnie alarmami samochodowymi i systemami zabezpieczeń, więc raczej mogę dać sobie radę)? Za co w ogóle odpowiada ten układ? Tarcza prędkościomierz na 100% prosta, bo nikt tam nie zaglądał. Po prostu zacina się wskazówka. I robi to nieregularnie. Raz działa, raz nie... Zacina się zawsze po nocy, kiedy auto jest zimne. Podobno wariowanie czujnika temperatury to norma w escortach. Tak słyszałem i chciałem to zweryfikować. Dlatego pytam. Jak stoję w korku, to wskazówka temperatur się podnosi do połowy skali. A trasie już raczej zero. Termostat wymieniony. Choć w trasie powietrze z nawiewów nie jest szczególnie gorące (jest różnica jazda w mieście - jazda w trasie). Może to jakieś niedomaganie układu chłodzenia? A wskaźnik paliwa. Dziś wsiadłem i było ćwierć baku (nota bene wskazówka nie opada po wyjęciu kluczyka ze stacyjki - to normalne?), po chwili opadło na czerwone pole, by po chwili się odbić jakieś 2 - 3 mm od czerwonej kreski. I ile ja tego paliwa mogę mieć?



VSS jest raczej nienaprawialny, nowy kosztuje 350. pomaga komputerowi w kilku funkcjach, ale nie chce mi sie po raz 100 tego samego pisac - szukaj w wyszukiwarce
co do predkosciomierza to jak wczesniej pisalem - wymien linke i bedziemy myslec
u mnie czujnik temp,zanim go nie odlaczylem, nie wariowal, aczkolwiek jego wskazania sa tylko orientacyjne, czyli silnik ma temp ok/silnik sie przegrzewa. ew. mozesz z niego odczytac kiedy ogrzewanie wlaczyc.

co do powietrza to sprawdz nagrzewnice i wymien czujnik temp do wskaznika.
a jesli chodzi o wksdznik paliwa to sprawdz jego instalacje... zwlaszcza mase,m wyglada na to,ze gdzies robi sie zwarcie

powodzenia
  
 
Zauważyłem jeszcze, że nawet jak wskazówka prędkościomierza nie pokazuje prędkości, to przebieg normalnie się nabija. I naciśnięcie przycisku zerowania przebiegu uruchamia prędkościomierz. Czy nadal mam wymienić linkę? Jaka jest rozsądna cena za linkę prędkościomierza? Gdzie we Wrocławiu mogę takową kupić?
  
 
z temperatura - jednak cos z termostatem, moze jakas slaba podruba, moze sie nie zamyka do konca, zauwarz ze czujnik temp. nie ma nic z temperatura powietrza w nawiewach, a w twoim przypadku wskazanie licznika z temperatura w nawiewach idzie w parze, czyli czujnik pokazuje dobrze... poporstu uklad zbyt mocno sie schladza podczas jazdy - jakby cos z termostatem.

co do wskazowki paliwa - tak to normalne, ona nie opada po wylaczeniu zaplonu.

co do predkosciomierza - skoro licznik nabija km prowidlowo to raczej nie linka, co sie w nim skopsalo, widac jak sie go ruszy zerowaniem to mu pomaga, bez rozebrania zegarow nic nie wydedukujesz.

VSS w stym wypadku nie ma nic do gadania, on podaje info do komputera, nei do zegarow, jesli nie masz elektronicznych zegarow to napewno nie jego wina.
  
 
aha, bez vss'a w sumie mozesz jezdzic, ale na darmo on tam nie sieci - patrz wyszukiwarka - ja kupilem ostatnio na forum za 20 zeta sprawny, polecam poszukac i wymienic, ja jestem zdecydowanie wole jezdzic Z, a nie bez...