Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
zagore1 diàvolo rosso ... Kraków | 2007-04-10 21:02:50 Do Brzeska i z Brzeska do Krakowa to ja jechałem ale w poniedziałek
|
RGS Toyota Corolla Oświęcim | 2007-04-10 21:06:47 Właśnie mnie żona poinformowała że to był poniedziałek a nie niedziela ach te święta |
zagore1 diàvolo rosso ... Kraków | 2007-04-14 13:35:25 Czas na przyciski do otwierania szyb w tylnych drzwiach
Do tej pory miałem tak: Z tyłu nie było sterowania Założyłem przycisk do plastiku od tylnej klamki: Pozostał mi do założenia przycisk blokujący Tak to będzie wyglądało - ale to już nie dzisia bo Jutro 4.00 jadę na narty na Kasprowy i muszę się zacząć pakować. A pogoda w górach wspaniała - 1,5 m śnigu i słońce |
zagore1 diàvolo rosso ... Kraków | 2007-04-14 14:06:31
To jest jedyne miejsce gdzie można zamontować w klamce - pod tym przełącznikiem jest kanał i śruby mocujące - widać to na jednym ze zdjęć. |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2007-04-16 18:22:05 Uszczeliki progowe jakby ktos chcial :
allegro |
zagore1 diàvolo rosso ... Kraków | 2007-04-16 20:19:49
He,he ja za dwie zapłaciłem 30 zł. I to wydawało mi się drogo Ktoś jest do nich chyba bardzo przywiązany i nie chce się z nimi rozstać |
zagore1 diàvolo rosso ... Kraków | 2007-04-16 22:04:46
Chcieć a móc to dwie różne sprawy - nie będę przecież odlewał z plastiku innych klamek. A w tych jedynym miejscem gdzie się dało zamontować ten przycisk był właśnie kanał do przykręcania śrub mocujących klamką (górny jst za mały - nie wejdzie w niego przycisk) Trzeba tworzyć na tym co się ma |
zagore1 diàvolo rosso ... Kraków | 2007-04-26 17:51:19
Kolego Borys - stokrotne dzięki. Podpiąłem tak jak mi opisałeś i wsystko działa (oczywiście obeszło się bez przekaźników!!) Co ja się wcześniej nakombinowałem o mało prochu nie wymyśliłem a podłączenie jest banalnie proste!! Jeszcze raz dziękuję!!! Teraz mam sterowanie tylnymi szybami z przodu i z tyłu. (Narazie zdążyłem podłączyłączyć jedną stronę - jutro druga ) |
zagore1 diàvolo rosso ... Kraków | 2007-04-27 19:14:22 Skończyłem podłączanie tylnych przełączników do sterowania szybami.
Przedstawiam opis podłączenia el. szyb Piny w przełączniku: 2 - zasilanie 3,6 - masa (ale w tylnym przełączniku będzie podpięte co innego) 4 - masa 5 - podświetlenie 1 - do silniczka szyby 7 - do silniczka szyby Najpierw podłączenie przełącznika sterującego przednią szybą 2 - zasilanie 3,4,6 - masa 5 - podświetlenie 1 - do silniczka szyby przedniej 7 - do silniczka szyby przedniej Teraz podłączenie przełącznika sterującego tylną szybą(znajdującego się między siedzeniami) 2 - zasilanie 7 - połączyć przewodem z pinem 3 w przełączniku znajdującym się z tyłu ( gdy się nie zakłada tylnego przełącznika to podłączyć do silniczka szyby tylnej) 1 - połączyć przewodem z pinem 6 w przełączniku znajdującym się z tyłu ( gdy się nie zakłada tylnego przełącznika to podłączyć do silniczka szyby tylnej) 3, 4, 6 - masa 5 - podświetlenie Podłączenie przełącznika znajdującego się z tyłu: zasilanie do pinu "1" w takim przycisku (służącym do odcinania możliwości ster. tylnymi szybami przez dzieci): do "4" tego przycisku - podświetlenie z "2" tego przycisku do "2" w tylnym przełączniku ( gdy nie mamy tego przycisku to zasilanie bezpośrednio do "2" 3 i 6 mamy już podpiętą ( z 7 i 1 patrz opis wyżej) 4 - masa 5 - podświetlenie 1 - do silniczka tylnej szyby 7 - do silniczka tylnej szyby I to chyba wszystko Podłączyć i śmigać szybkami. Opis dotyczy przełączników z MKV i MKVI!! [ wiadomość edytowana przez: zagore1 dnia 2007-04-27 19:14:54 ] |
zagore1 diàvolo rosso ... Kraków | 2007-04-28 11:17:54 Zakończyłem montaż spryskiwaczy.
To znaczy już miesiąc temu wydawało mi się, że zakończyłem prace nad spryskiwaczami ale wyszedł niespodziewany problem. Płyn ze zbiorniczka wyciekał przez spryskiwacze opróżniając zbiorniczek prawie do zera. Działało to na zasadzie sciągania wody z akwarium. Okazało się, że to tych spryskiwaczy (które nie chowają się w zderzak) potrzebny jest zawór odcinający. Zakupiłem takowy w ASO za marne 47 zł i problem mam rozwiązany. Wysokociśnieniowa pompka dając ciśnienie otwiera zawór i płyn leci do spryskiwaczy i na reflektory, po wył. pompki zawór się zamyka i płyn nie wycieka. Przy okazji wymieniłem wężyki na zbrojone i założyłem porządne zaciski aby ciśnienie nie pozrzucało wężyków. Teraz już wszystko powinno grać
|
Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2007-04-28 11:20:21 Fjna sprawa, super |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2007-04-28 21:16:07 spoko gadzet |
zagore1 diàvolo rosso ... Kraków | 2007-05-12 18:01:34 Przyszedł czas na regulowaną kolumnę kierownicy:
Czas wymiany około 2 godzin z robieniem zdjęć i przerwą na kawę . Na początek odłączamy akumulator i sciągamy plastikowe osłony kolumny kierowniczej. Zaczynamy od demontażu kierownicy. Najpierw sciągamy dekielek sygnału, najlepiej podważyć małym śrubokrętem: Ukazuje się taki widok: Odpinamy kabelek sygnału i wyciągamy drugi plastik. Podważamy śrubokrętem, trzeba go dość głęboko włożyć i mocno podważyć: Odpinamy czerwony kabelek: I mamy w końcu dostęp do śruby mocującej kierownicę. Odkręcamy ją, ale nie do końca (aby przy sciąganiu kierownicy nie stracić zębów ) i energicznymi ruchami sciągamy kierownicę: Ukazuje się taki widok: Teraz przystępujemy do demontażu przełącznika zespolonego. Odpinamy kostki elekrtyczne od zespolonego: oraz kostkę od stacyjki (podważamy zatrzask śrubokrętem) Odkręcamy jeszcze śrubkę mocującą zespolony z kolumną i zdejmujemy zespolony. Teraz odpinamy rączkę otwierania maski. Sciągamy sprężynujące zabezpieczenia i wyciągamy rączkę: Następnie wyciągamy końcówkę linki z rączki: Teraz odpinamy linkę od kolumny (palce jak widać już trochę nabrały ciemnego zabarwienia ): Przystępujemy do końcowego demontażu kolumny. Odkręcamy mocowanie kolumny z przekładnią kierowniczą (przy pedale gazu): Odkręcamy 4 śruby mocujące: wyciągamy przewody z plastików mocujących do kolumny i wyciągamy kolumnę, dajemy ją do bagażnika i robimy przerwę na kawę : Po przerwie przekładamy stacyjkę, (wciskamy śrubokrętem bolec blokujący - wyciągamy stacyjkę -wciskamy jeszcze raz ten bolec i wkładamy do nowej kolumny: Powtarzamy wszystkie opisane czynności w odwrotnej kolejności i mamy taki widok Teraz pozostaje tylko wyczyszczenie plastików bo je strasznie upapraliśmy ps. w sumie nic strasznego, mam nadzieję, że opis się komuś przyda. Prosiłbym o info jak go przenieść do Działu porad?? [ wiadomość edytowana przez: zagore1 dnia 2007-05-13 08:43:19 ] |
fryszard Escort Driver escort/s-max/explore ... Andrychow | 2007-05-12 19:39:22 fajna fotorelacja, napisz do polityka on chyba sie zajmuje robieniem fotorelacji.
powoli kombica nabiera pełnego wyposazenia |
zagore1 diàvolo rosso ... Kraków | 2007-06-12 17:48:04 |
zagore1 diàvolo rosso ... Kraków | 2007-06-21 09:00:01 Oddałem kuzynowi kilka dni temu auto do malowania tylnego zderzaka i lewego przedniego błotnika (żona zaklinowała się na parkingu ) Wczoraj pojechałem po auto i spotkała mnie niemiła niespodzianka. Przekręcam kluczyk a tu cisza , ani dygnie!
Okazało się, że kuzyn zdejmując do malowania tylny zderzak zostawił otwartą tylną klapę i światełka wieciły się przez dwa dni. Akumulator jest nowy ale tego nie wytrzymał Próbowaliśmy go zapalić podpinając przewodami rozruchowymi drugi akumulator ale nie dało się zapalić, nadal prawie nie kręcił? DLACZEGO?? Czyżby cały prąd zamiast na rozrusznik szedł do pustego akumulatora?? Dopiero gdy wzięliśmy auto na hol to bez problemu zapalił. Z duszą na ramieniu przejechałem o 23 trasę z Trzebini do Krakowa - po drodze akumulator się trochę podładował ale dzisiaj muszę go wyjąć i podładować prostownikiem. Dręczy mnie dlaczego nie dało się zapalić podpinając drugi akumulator. Postaram się zrobić kilka fotek auto po malowaniu i polerowaniu lakieru dość fajnie się prezentuje |
Kacper85 Ford Escort 1.6 16V Zabrze | 2007-06-21 09:06:49 niedawno pomagałem odpalać fiata punto który długo stał i nie chciał zapalic. akumulator nic nie trzymał. identycznie jak u ciebie, mimo kabli nie chciał odpalic, na pych poszedł.
Przez takie kable to za mało prądu przejdzie chyba, musiałby akumulator cos tam jeszcze trzymać (no chyba ze masz naprawde porządne kable... ) |
zagore1 diàvolo rosso ... Kraków | 2007-06-21 09:18:14
Faktycznie kable były gorące! Ale moja żona ma saxo 1,5 D. Ostatnio stała w korku, dla oszczędności!!! wyłączyła silnik - ale świateł nie wyłączyła. Po 20 minutach akumulator zdechł. Jakiś facet miał kable podpiął pod swój aku i bez problemu zapaliła (Może dlatego. że był ciepły) Wogóle to jest duża różnica w zapalaniu saxo i escorta. Saxo zapala w przeciągu pól sekundy!-chwyta od razu a escorta trzeba kręcić |