Spalanie stukowe po raz n"ty - praktyczne rozwiązanie - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No, to nie najlepsze informacje. A w jakim czasie, po zakończeniu gwarancji wymieniono Ci silnik? U mnie to nie ma znaczenia, bo 2 razy auto było serwisowane poza ASO. Czyli, jeśli dobrze rozumiem, to mogę tylko czekać, aż silnik mi padnie?
A Toyota odwlekała wymianę bloków, tak aby klient poniósł koszty? Ile takie coś kosztuje?
Nieciekawie... Powinienem pozbyć się samochodu?
  
 
Wymiana przy 114kkm w rok po zakończeniu gwarancji. Warunek był taki żeby zgłosić usterkę przed 100kkm i auto regularnie serwisowane w ASO. Plus krótka walka na paszkwile z TMP.
Jeżeli Twoja nie bierze oleju to moze pomóc oczyszczenie silnika, wymiana pierścieni + prowadnice zaworów/nowe oryginalne kupione w ASO!/. Niewielkie nieszczelności są powodem przedostawania sie oleju do komory spalania i tworzenia nagaru którego nawet niewielka ilość w tak skomplikowanej głowicy stanowi problem. Potem jazda na Mobil1 i nie przegrzewac silnika
O ile pamiętam SJSerwis z forum proponował coś podobnego.
Pzdr.
  
 
OK, dzięki za odpowiedź. Już teraz jeżdżę na Mobil1, ale Castrol pewnie zdążył zrobić swoje... Ile może mnie kosztować tego typu remont?
  
 
Musisz popytać i poszukac info na forum. Na pewno coś znajdziesz.
Nowy blok kosztował coś koło 8-10 tyś. więc masz odniesienie...
  
 
Dziękuję Ci bardzo za szybkie odpowiedzi. Trochę się podłamałem.
  
 
Może uda ci sie zamknąc w 2kzl. Czy to się opłaca oceń sam.
Powodzenia.
  
 
Bigelektron--> Czy Twój mechanik wrócił już może z urlopu?
Byłem u znajomego mechanika, który zrobił mi diagnostykę komputerową. Stwierdził, że wszystko z silnikiem jest super i choć kąt wyprzedzenia jest nadal trochę wysoki, to całkowicie w normie i żebym się nie martwił. Niestety nie dało się odczytać wersji sterownika... Pozostaje więc porównanie subiektywnych odczuć moich i Twojego znajomego. Dostałem pełen wydruk z danymi, ale dla mnie to magia, więc nawet nie wiem, co Ci zacytować.
Po drugie - chcę wlać Liquid Molly do czyszczenia nagaru (może pomoże choć troszkę). To się robi tak po prostu? Preparat do baku i potem zalać do pełna? Czy po tym powinno się wymienić olej? Gdzieś tak czytałem...
Dzięki z góry za odpowiedź.
  
 
Majek:
Bigelektron jest juz machanikiem i takimi sprawami jak Twoja zajmuje sie sam w ASO więc w tej kwestii chyba nie potrzebuje opini mechanika, no chyba ze problem wkracza na teren czystej mechaniki

Majek duo: nie kupuj zadnych wynalazkow bo to tylko czysci portfel i nic innego.
Ja w tkim przypadku zastosował bym strzykawe i plyn hamulcowy ale to ja mowie tylko za siebie,
  
 
Hej, ja zdaję sobie sprawę, że Bigelektron sam jest mechanikiem. Widać to po ponadprzeciętnej fachowości i ilości jego rad. Nie wiedziałem tylko, że w ASO.
Pytam go o mechanika, gdyż jeden z jego współpracowników ma Corollę taką, jak moja i miał reprogramowany sterownik (tak,jak ja).
Chciałem tylko porównać wrażenia ze stopnia eliminacji zjawiska.
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2007-02-27 11:17:54, Majekm pisze:
Hej, ja zdaję sobie sprawę, że Bigelektron sam jest mechanikiem. Widać to po ponadprzeciętnej fachowości i ilości jego rad. Nie wiedziałem tylko, że w ASO. Pytam go o mechanika, gdyż jeden z jego współpracowników ma Corollę taką, jak moja i miał reprogramowany sterownik (tak,jak ja). Chciałem tylko porównać wrażenia ze stopnia eliminacji zjawiska. Pozdrawiam.


Jest tak ...Sterownik 8 generacji u kolegi mechanika.Jazda dynamiczna zero stukow pod warunkiem ze ma dobre paliwo,a z tym jak sam stwierdzil jest problem wystarczy ciut gorsze i costam w tle slychac.Znajac jednak jego styl jazdy to z ta dynamika u niego jak u zolwia.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2007-02-27 09:23:55, Cromm pisze:
Majek: Bigelektron jest juz machanikiem i takimi sprawami jak Twoja zajmuje sie sam w ASO więc w tej kwestii chyba nie potrzebuje opini mechanika, [...]



Cromm, jak Cię proszę... czytaj wszystkie posty uważnie i ze zrozumieniem.
Cofnij się kilka postów wcześniej, to się dowiesz dlaczego Majekm pytał o mechanika.

Pozdro.
  
 
OK, dzięki wielkie. Czyli może tak, jak u mnie. Dokładnie tak to określam - czasem coś słychać w tle (na Suprema 9. Takie niemetaliczne cichutkie grzechotanie. Krótki, metaliczny dźwięk może usłyszałem za dwa razy przy ostrym butowaniu. Jeszcze raz dzwoniłem do Boscha i zapewniają mnie, że gdyby się pogorszyło ze wzrostem temperatury, to mam przyjechać na naprawę gwarancyjną.Mam jednak kilka pytań:
1. Jak poznać, czy w ogóle coś było robione? (Gdybym oddał ponownie do serwisu.) Czy da się sprawdzić numer sterownika?
2. Czy do reprogramowania wykręca się komputer?
3. Bigelektron, czy jeśli wiosną zacznie mocniej stukać, a Bosch się wypnie, to czy będę mógł kupić od Ciebie tę 8 wersję sterownika?
Ponownie dzięki. Bardzo się cieszę, że znalazłem to forum...
  
 
Cytat:
2007-02-28 09:37:39, Majekm pisze:
OK, dzięki wielkie. Czyli może tak, jak u mnie. Dokładnie tak to określam - czasem coś słychać w tle (na Suprema 9. Takie niemetaliczne cichutkie grzechotanie. Krótki, metaliczny dźwięk może usłyszałem za dwa razy przy ostrym butowaniu. Jeszcze raz dzwoniłem do Boscha i zapewniają mnie, że gdyby się pogorszyło ze wzrostem temperatury, to mam przyjechać na naprawę gwarancyjną.Mam jednak kilka pytań: 1. Jak poznać, czy w ogóle coś było robione? (Gdybym oddał ponownie do serwisu.) Czy da się sprawdzić numer sterownika? 2. Czy do reprogramowania wykręca się komputer? 3. Bigelektron, czy jeśli wiosną zacznie mocniej stukać, a Bosch się wypnie, to czy będę mógł kupić od Ciebie tę 8 wersję sterownika? Ponownie dzięki. Bardzo się cieszę, że znalazłem to forum...


Do reprogramacji trzeba wyjac komputer i wylutowac kosc pamieci,wlutowac w podstawke i umiescic w programatorze.
Sprawdze czy tester mawejscie w nr ID

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Super, dziękuję Ci bardzo.
  
 
Sorki za OT, ale musze to napisać :>
Przyjęcie w domyśle słowa mechanik jako mechanik samochodowy jest pewnego rodzaju nadużyciem.
Mechanikami są też osoby które nie mają nic wspólnego z samochodami, ich naprawą, obsługą. Mechanik może projektować, konstruować lub obsługiwać, naprawiać różnego rodzaju układy mechaniczne (i nie tylko) nie mające nic wspólnego nie tylko z samochodami, ale też jakimikolwiek pojazdami. (formy wtryskowe, kotly, wiatraki, protezy, roboty itd.).
Dowód:
Mechanik i Mechanika
W ani jednej definicji nie ma mowy o samochodach bądź innych pojazdach.
Nie chodzi o to jak piszecie, bo to nie ma znaczenia, tylko chciałem wyjaścić coś co do niedawna i dla mnie było niejasne.
Jeszcze raz sorki, pozdro
  
 
Cytat:
2007-03-01 00:25:48, AdS pisze:
Sorki za OT, ale musze to napisać :> Przyjęcie w domyśle słowa mechanik jako mechanik samochodowy jest pewnego rodzaju nadużyciem. Mechanikami są też osoby które nie mają nic wspólnego z samochodami, ich naprawą, obsługą. Mechanik może projektować, konstruować lub obsługiwać, naprawiać różnego rodzaju układy mechaniczne (i nie tylko) nie mające nic wspólnego nie tylko z samochodami, ale też jakimikolwiek pojazdami. (formy wtryskowe, kotly, wiatraki, protezy, roboty itd.). Dowód: Mechanik i Mechanika W ani jednej definicji nie ma mowy o samochodach bądź innych pojazdach. Nie chodzi o to jak piszecie, bo to nie ma znaczenia, tylko chciałem wyjaścić coś co do niedawna i dla mnie było niejasne. Jeszcze raz sorki, pozdro


Teraz rozumiem dlaczego w szkole na Mechanice obliczalismy wytrzymalosc konstrukcji kratownicowych na przykladzie mostow.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2007-03-01 07:25:03, Bigelektron pisze:
Teraz rozumiem dlaczego w szkole na Mechanice obliczalismy wytrzymalosc konstrukcji kratownicowych na przykladzie mostow.



Ja kolejne dywagacje na nt. wytrzymałości materiałów/konstrukcji mam z budowlańcem z wykształcenia (a wszystko w obrębie mechaniki)

to co? EOT
  
 
Ha, to znowu ja!
Zrobiło się cieplej i moje auto znowu stuka. Hurra! Ciszej, ale jednak.
Mam wrażenie, że albo Bosch nic nie zrobił, albo mam jakąś wcześniejszą wersję sterownika. Tak więc Rolka wraca do Boscha na reklamacji.
Z tym wiążą się moje pytania: jak sprawdzić czy tym razem coś, w ogóle, zrobią?
Skoro muszą wymontować kompa, to może jakoś go zaznaczyć np. kredą i potem sprawdzić czy był ruszany?
Gdzie dokładnie znajduje się ECU i czy go dosięgnę bez rozkręcania deski?
Bigelektron --> Czy mam serwisantom powiedzieć wprost - "Jest 8 wersji sterownika i problem znika dopiero na ósmej?"
Czy jest jakiś inny sposób na przybliżenie im o co mi chodzi?

Dziękuję ponownie.
  
 
Cytat:
2007-02-08 22:42:26, Bigelektron pisze:
Jest tak... nr kompa to (5 cyfr -5 cyfr) Ostatnia generacja na ktorej nie stuka ma koncowke ( - 64)



Witam

Myślę nad wymianą komputera (w związku ze spalaniem stukowym - wcześniej daję auto na diagnozę ale chciałem wiedzieć to wcześniej) i ponieważ od ostatniego tu postu minęło 12 lat to chciałem się dopytać:
1. Numer na moim komputerze to 89661-02660 a na alle... są komputery z numerem 89661-02664.
Czy to właśnie komputer z ostatnią wersją oprogramowania do tego modelu auta?
2. Na internecie znalazłem info, że aby wymienić komputer to należy zdemontować plastiki wokół konsoli środkowej, a mi wygląda na to, że po zdemontowaniu konsoli środkowej i radia mamy odpowiedni dostęp do wymiany komputera (rozbierałem to na wsi 20 km od domu i bałem się grzebać przy kabelkach coby nie wracać na lawecie).

Corolla E11, 2000 r., 1,4 benzyna, zze111

Krzysiek
  
 
Cytat:
2019-06-12 12:24:42, ksz1 pisze:
Witam Myślę nad wymianą komputera (w związku ze spalaniem stukowym - wcześniej daję auto na diagnozę ale chciałem wiedzieć to wcześniej) i ponieważ od ostatniego tu postu minęło 12 lat to chciałem się dopytać: 1. Numer na moim komputerze to 89661-02660 a na alle... są komputery z numerem 89661-02664. Czy to właśnie komputer z ostatnią wersją oprogramowania do tego modelu auta? 2. Na internecie znalazłem info, że aby wymienić komputer to należy zdemontować plastiki wokół konsoli środkowej, a mi wygląda na to, że po zdemontowaniu konsoli środkowej i radia mamy odpowiedni dostęp do wymiany komputera (rozbierałem to na wsi 20 km od domu i bałem się grzebać przy kabelkach coby nie wracać na lawecie). Corolla E11, 2000 r., 1,4 benzyna, zze111 Krzysiek


Ja bym sie zastanowil bardziej nad zlomowaniem.
Te silniki mialy tendencje do stukow.
Jak ktos jezdzil normalnie to nie stukalo na zadnym sterowniku. A jak meczyl kiche to mu stukalo na kazdym.
To jak z hamulcami jak zapierniczasz i hamujesz hmulce sa czyste lsniace i hamuja.
Jak ktos jezdzi jak dziad w berecie rzadko i powoli to tarcze sa pordzewiale biora jedna trzecia powierzchni piszcza bucza i nie hamuja.



-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer