Wyjmowanie zegarów (licnzika) MK 7 - FOTORELACJA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Na forum nie znalazłem takiej fotorelacji, a myślę, że może być przydatna, więc postanowiłem ją zrobić. Z góry przepraszam za jakość zdjęć, ale były one robione na oślep, bo licznik zasłania zały widok

Potrzebne rzeczy:

-wkrętak krzyżakowy
- jeśli palisz, to paczka fajek i zapalniczka/zapałki, bo można stracić troszkę nerwów (osobiście wolę piwko na uspokojenie )

Zaczynamy od zdjęcia kokpitu, o czym możemy poczytać TUTAJ. Kolejnym krokiem jest odkręcenie zegarów Przymocowane są na 4 wkrętach krzyżakowych. (zdjęcie z fotorelacji zmiany podświetlenia autorstwa Borysa) Strzałki wskazują miejsca gdzie są owe wkręty.



Po odkręceniu tych wkrętów wyciągamy licznik do przodu. Wygląda to tak jak na fotce poniżej. Wkładamy prawą łapę, odpinamy białą kostkę. Strzałki pokazują miejsca gdzie trzeba ścisnąć. Pociągamy wtyczkę w stronę silnika i wychodzi.



Lewą łapą robimy to samo niebieskiej kostce i mamy takie coś:



Na powyższej fotce strzałka ukazuje miejsce, które trzeba nacisnąć, żeby wyjąc linkę prędkościomierza. Jeśli przyjrzymy się dokładnie zdjęciu poniżej, zobaczymy, że to białe kółko ma 2 wypusty po przeciwległych stronach. Z jednej strony jest w całości, z drugiej podzielony na 2 części. Palec wskazujący przykładamy tam gdzie jest ten cały(czerwona strzałka), kciuk na osłonę linki (niebieska strzałka) i ruszamy na wszystkie strony aż linka wyjdzie.



Wyjmujemy liczniki, po czym możemy odetchnąć z ulgą i pogratulować sobie udanego przeprowadzenia tej operacji.

Dla lepszego zobrazowania sposobu wyjęcia linki prędkościomierza wstawiam jeszcze 2 fotki.

Czerwonym kółkiem zaznaczony jest bolec, który mocuję linkę do zegarów



W ten sposób chwytamy linkę żeby ją odłączyć.



Na koniec wstawiam fotkę jak wygląda licznik od tyłu.



Dziękuję Fryszardowi i Borysowi za telefoniczną konsultację i życzę powodzenia przy wyjmowaniu

Proszę o przeniesienie relacji na główną do działu "Porady"



[ wiadomość edytowana przez: Snale dnia 2007-03-18 18:23:32 ]
  
 
takim to dziekować trza - dla tego goscia
  
 
mi to za 1 razem troszq zajelo bo..."zielono mi" bylo...a teraz to daje rade
  
 
Snale sie ostatnio siakis tworczy stal
lubi sobie chlopak podlubac co nie co
powiedz mi jak zrobiles foty zza zegarow w aucie?
  
 
Cytat:
2007-03-18 18:05:33, Snale pisze:
Dziękuję Fryszardowi i Borysowi za telefoniczną konsultację i



ahaaa to juz wiem kto z FEFK dzwonil bo zrozumialem tylko "....z FEFK" hehe
...ale nie ma sie co dziwic na autostradzie bylem
  
 
chyba zapozyczyl...ewentualnie kamerke specjalistyczna wsadzil znaczy sie na przewodzie w stylu "kablowki"
  
 
Cytat:
2007-03-18 20:16:17, borys pisze:
ahaaa to juz wiem kto z FEFK dzwonil bo zrozumialem tylko "....z FEFK" hehe ...ale nie ma sie co dziwic na autostradzie bylem



Nie ma się co dziwić, mam wadę wymowy

Le-mar, bez przesady

Coyote, to też był mój pierwszy raz i zajęło mi jakieś 30 minut ( w tym 2 telefony do Borysa i do Fryśka).

Lukas, normalnie, komórkę włożyłem w lukę i pstryk
  
 
Cytat:
normalnie, komórkę włożyłem w lukę i pstryk

no jak wysunales zegary lekko i w glab wsadziles "wychudzona parowke" czyt. komorke to dalo rade
  
 
ale bardzo ładne zdjecia, nigdy bym nie powiedział ze z komórki.
  
 
Cytat:
2007-03-18 20:31:32, fryszard pisze:
ale bardzo ładne zdjecia, nigdy bym nie powiedział ze z komórki.



jak wszystkie które wstawiam na forum od stycznia
  
 
Cytat:
2007-03-18 20:31:32, fryszard pisze:
ale bardzo ładne zdjecia, nigdy bym nie powiedział ze z komórki.



... pewne informacje można uzyskac z samego zdjęcia, tzw. dane EXIF, mogą być one wykorzystywane przez oprogramowanie drukarki w celu lepszego dopasowania wydruków.

np. dla tego zdjęcia:

Orientacja obrazka: 1
Data i czas modyfikacji pliku: 2007:03:18 16:25:47
Wykonano za pomocą urządzenia: Sony Eron
Model urządzenia: K750i
Oprogramowanie: R1CA021 prgCXC125952_EU_1_CL 5.3
Czas ekspozycji: 0.0333333
Wartość przysłony: 2.8
Czułość ISO: 100
Korekta ekspozycji: 0
Tryb pomiaru: 2
Źródło światła: 0
Lampa błyskowa: 0
Parametry użytkownika: 0
Tryb ekspozycji: 0
Balans bieli: 0
Powiększenie cyfrowe: 1
Typ ujęcia: 0
Zakres odległości obiektu: 2
  
 
czy po wyciągnięciu całego zegara można bez niego jeździć ?? czy nic się nie stanie ??
  
 
wydaje mi sie ze tak, ale nie jestem 100% pewny
  
 
Cytat:
2007-03-19 18:12:28, invader pisze:
czy po wyciągnięciu całego zegara można bez niego jeździć ?? czy nic się nie stanie ??



Ja muszę jeździć bez zegarów do piątku. Dziś zrobiłem 20 km nic się nie działo. Gorzej jak mi się silnik zacznie gotować...
  
 
bez zegarow jezdzic mozesz do czasu zatrzymujacego patrolu hehe
  
 
Cytat:
2007-03-19 18:12:28, invader pisze:
czy po wyciągnięciu całego zegara można bez niego jeździć ?? czy nic się nie stanie ??



mozna jezdzic z tym,ze nie ma ladowania na akumulatorze (lub jest b. slabe) gdyz kontrolka pelni role wzbudzenia, czy cos tam. w kazdym razie sprawdzilem to na swoim essim, jezdzilem kilka dni bez zegarow, az wkoncu silnik zgasl na drodze
  
 
dowiedzieć się gdzie jest podłączona kontrolka ładowania, wprawić tam taką małą żaróweczkę i śmigać ile wlezie.

pozdro
  
 
Cytat:
2007-03-19 18:37:34, maciek701 pisze:
mozna jezdzic z tym,ze nie ma ladowania na akumulatorze (lub jest b. slabe) gdyz kontrolka pelni role wzbudzenia, czy cos tam. w kazdym razie sprawdzilem to na swoim essim, jezdzilem kilka dni bez zegarow, az wkoncu silnik zgasl na drodze



przecież od tego jest czujnik ładowania, nie?
  
 
Cytat:
2007-03-19 18:55:51, Snale pisze:
przecież od tego jest czujnik ładowania, nie?



Nie
  
 
cos mi sie nie wydaje..... ale latwo to mozna sprawdzic:
Snale zmierz napiecie na zaciskach akumulatora
-jezeli jest 14V tzn ze alternator laduje bez zegarow
-jezeli jest 12V to macie racje...